{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

De 2 marsvin hanner {{forumTopicSubject}}

Hej gnaver galleri smiley
Jeg har lige fået lov af mine forældre til at få gnaver galleri, så jeg kender det ikke så godt endnu.
Men lad os nu komme til sagen. Jeg har sat mine 2 marsvin hanner sammen for et par dage siden. Men Snowey (den ældste, som jeg har haft i 4 mdr) er meget dominant overfor Skylar (den lille, som jeg snart har haft i en måned)
Det skal lige siges at Snowey er 5 mdr og Skylar er 3 mdr.
Det er som om Snowey kun lader Skylar ligge under hans hule/hus, for hver gang Skylar nærmer sig Snowey begynder Snowey at brumme og ryste med numsen. Nogle gange går Snowey også hen til Skylar og gør det. Men de har sjovt nok også popcornet sammen, når de har haft gulvtid.
Men jeg håber bare at Snowey vil holde op med at være så dominant med tiden. Men hvad tror i? Er der nogle ting man kan gøre så Snowey ikke er så dominant? Og jeg bor på Grønland så jeg kan ikke spørge nogle opdrættere heroppe eller noget. Kærlig hilsen Mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De 2 marsvin hanner
  • #1   28. aug 2018 De er meget tæt i alderen og det kan være et problem. Hanner er ikke særlig nemme at sammensætte når de er tæt på jævnalderne medmindre de er unger på 4- 8 uger.

    Det bedste havde været hvis den lille kun havde været 4-8 uger gammel.

    Du kan håbe på det aftager, men du kan også risikere det bliver værre. Men så længe der ikke er blod eller bidsår, så skal de have lov til selv at finde ud af om de kan enes eller ej.

    Det er vigtigt du kun skiller dem ad hvis de slås og laver bidsår på hinanden. For de vil ikke kunne sættes sammen igen bagefter de er skildt ad når de bliver ældre.

    http://sortfodsgnavercorner.dk/2015/08/12/hanmarsvin-sammen/


  • #2   28. aug 2018 Mange tak for hjælpen von sortfod og tak for svaret smiley jeg håber på at det bliver bedre smiley Men jeg tror godt at de kan komme til at enes for det bliver bedre for hver dag der går. Men jeg har hørt at marsvin også bliver teenagere, hvor mange måneder er de når de bliver det? smiley

  • #3   28. aug 2018 Der hvor min erfaring er de bliver teenager er omkring 3-6 måneders alderen.

    Men som sagt det kan gå begge veje, og så længe de ikke slås og lave blod og bidsår så skal de nok finde ud af det.


Kommentér på:
De 2 marsvin hanner

Annonce