{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang. marsvin fødsel. {{forumTopicSubject}}

Liva fødte to unger den 1/2, og de er nu store og sunde smiley
Men jeg har to spørgsmål:
1. Der er en hun og en han. Jeg ved godt de først må tages fra når de er 4 uger og vejer mindst 300g, men.. Hannen er allerede begyndt at brumme og vugge mod Liva. Hvornår må jeg tage ham fra? Eller er der overhovedet chance for at han springer på hende eller søsteren sådan lige foreløbig? smiley
2. Liva er blevet vildt tynd. Har ikke vejet hende, da hun står hos min moster fordi jeg har været i Irland. Hun var også tynd allerede da jeg så hende to dage efter fødslen. Hun får noget foder, der hedder Cavia Pro blandet med Vita kraft kugler for Kids. Udover det får hun en masse grønt med ekstra c-vitamin pulver drysset over, og selvfølgelig hø. Men hvad kan man ellers give hende, så hun tager på igen? Hun er vildt kræsen, har prøvet banan, men det gider hun ikke.
Håber på lidt råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. marsvin fødsel.
  • #1   17. feb 2011 1. Han skal ikke tages før han vejer 300g. og er 4 uger. Det at han brummer er en del at hans opvækst så det er ganske naturligt.

    2. Jeg ville ikke fare til en masse ting der kan fede hende op. Et godt og nærende foder, grønt og masser af hø bør kunne gøre at hun har næring både til ungerne og til at hun selv får sul på kroppen igen.


  • #2   17. feb 2011 Rodfrugter som gullerødder og rødbeder er godt fedende i det langeløb. Det vil sige de ikke bare opfeder her og nu men giver et plus til vægten i det lange løb.

    Derudover ellers enig med von Fancy


  • #3   17. feb 2011 Okay, mange tak smiley Hun virker også frisk nok, men blev godt nok lidt bekymret, da jeg så hende her idag og at hun stadig er så tynd.
    Guleroder rører hun næsten ikke. Rødbeder har hun kun villet spise en enkelt gange smiley


Kommentér på:
spørgsmål ang. marsvin fødsel.

Annonce