{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Sætte 2 ældre hunner sammen {{forumTopicSubject}}

Jeg har desværre mistet at marsvin i dag, og leder nu efter en burven til Bella smiley
Hun er snart 4 år gammel, og da de blev sat sammen, var hendes burven en unge (Da Bella var 1 år gammel)

Jeg vil egentlig gerne have et formidlings-marsvin til hende, men det er jo sjældent unger, så hvad er jeres erfaring med at sætte ældre marsvin sammen?

Hun er teddy, og har fået fortalt at de er ret nemme at sætte andre sammen med pga. temperament, men det er jo også ærgerligt at gå ud og finde et voksent marsvin, og de så ikke kan sammen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sætte 2 ældre hunner sammen
  • #2   3. jan 2018 Evt kan du finde en kastrat? Eller en han som mangler et hjem og få ham kastreret (selvom det koster lidt).

    At sætte dem sammen kommer altid an på marsvinene, de sidste par gange jeg har prøvet, har det fungeret fint, efter det første døgns skænderier.
    Jeg har dog haft en kastrat til at hjælpe med at holde dem fra hinanden dog. (ham jeg har nu, er dog elendig til det, men det gik da, og de hygger alle fint sammen nu).

    Mit bud er at finde et sted, hvor du har mulighed for at levere tilbage, hvis det ikke går. Der er flere, som har dyr til adoption, som gerne hjælper med den slags.

    Hvad plads I hierarkiet havde den som du har tilbage? Var den leder eller den underdanige? For så ville jeg gå efter at forsøge at finde en, som er det modsatte.
    Og ellers så gøre det klassiske med at lade dem mødes på neutral grund, med god plads til at undgå hinanden og masser af skjulesteder (helst uden hjørner/hus de kan blive fanget i), og noget mad til at distrahere lidt.


  • #3   4. jan 2018 Nu når det er to hunner du vil sammenføre, er der ingen grund til bekymring smiley
    Hvis du overvejer at få en kastreret han istedet, skulle du kigge forbi dit nærmeste dyreinternat. De kastrere for det meste hannerne, og der er sikkert en sød han der mangler en ven.


Kommentér på:
Sætte 2 ældre hunner sammen

Annonce