{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.203 visninger | Oprettet:

fritte {{forumTopicSubject}}

hej er der nogen der ved forskelen mellem en fritte og en ilder.
hvorfor et køn er bedst hvis man skal bruge den til kæledyr, hvad lugter mindst.
kan de engentlig blive rigtig tamme, og ikke bide.
er de et natdyr.
trives de bedre hvis de er 2 istedet for 1 fritte/ilder
håber i kan svare på nogen af spørgsmålene....

ps,vidste ikke hvor jeg ellers skulle skrive det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fritte
  • #1   31. okt 2010 Nej, i princippet er de det samme. Men har hørt at man siger at en fritte vistnok er den hvide og ildere de andre - men det er jeg slet ikke sikker på.
    Hunnerne lugter mindre. Men min erfaring er at hannerne er nemmere at holde som kæledyr - men det er kun min mening.
    De kan godt blive rigtig tamme og ikke bide. en det kræver meget træning.
    Ja, jeg mener klart at de trives bedre 2 sammen end alene.

Håber du kan bruge svarene. Hvis jeg tager fejl med noget, ser jeg gerne at nogen retter mig smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   31. okt 2010 A hvad jeg ved er fritte og ilder det samme. Fritte er bare den tamme "udgave". Nogle kalder dem fritter og andre ilder. - Bare hvad jeg har fået af vide smiley

• #3   1. nov 2010 Fritte bliver enten brugt om det vilde dyr eller den hvide variant, men dybest set er det vist bare det engelske ord for "ferret", der er nogen der har lånt.
    De hedder ildere på dansk

• #4   1. nov 2010 Jeg spurgte inde på et ilderforum om der var foreskel på at kalde den ilder eller fritte det er der ikke, man kan kalde dem hvad man lyster smiley

• #5   1. nov 2010 Jeg har 3 to drenge og en pige.. En ilder og en fritte er det samme dyr, ilderen som ikke er tam og lever i naturen er IKKE flokdyr men fritten som er tamdyret har bedst af at have en arts fælle til og brænde energi af med.. Af køn er det alt efter om du vil have en dreng der lugter omkring oktober december (som stinker og voldtaget tæverne uanset om de er stereli. ) eller om du vil have en hun som bløder omkring marts april månede og som enten skal parres op ( de fleste førstegangsfødende får som regl ingen hvalpe eller slåeren ihjel) eller hun skal ha en p-sprøjte eler bare snittes med det samme.. De er ekstremt dejlige dyr og mine har hjulpet mig meget mentalt da de er så sjove, MEN hvis man ikke aner hva man går ind til kan man risikere og få et dyr der bider og er utilregnelig.. Spør bare ellers

• #6   1. nov 2010 Micha:
    Rent faktisk er der en del diskussion om, hvorvidt underarter reelt er noget specielt, eller om det mere er noget i stil med racer inden for hunde, der alle dybest set stadig er ulve.
    Underarter kan krydses tilbage til arten, hvor forskellige arter ikke kan krydses over med hinanden - hvis de gør, får man hybrider der næsten altid vil være infertile.

Ikke for at sige at du ikke har ret, for det er meget muligt at du har ret. Men den info der er der ude, er simpelthen så rodet, at det ikke er til at finde ud af.
    Enkelte kilder påstår også at tam-ilderen er en hybrid af to forskellige arter, så det er lidt svært at komme med et fornuftigt svar på.

• #7   1. nov 2010 Ja.. Men den jeg har hørt mest er den jeg skrev.. MEN det er meget omdiskuteret smiley

Kommentér på:
fritte

Annonce