{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.962 visninger | Oprettet:

Fritte/ilder i det fri? {{forumTopicSubject}}

hej alle

Lever der enlig vilde fritter ilder i danmark?

For her på vej på arbejde i morges der løb et dyr over vejen der godt kunne lige en fritte ilder, også kom jeg til og tænke på om der levere vilde fritter ilder i danmark?
Har cyklet den vej i snart et år og det er første gang jeg ser dette her underlige dyr med den flotte pels (af det jeg så:) )
( Ved godt en fritte er et dyr og en ilder er et andet:) )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fritte/ilder i det fri?
  • #1   10. mar 2014 Jeg mener ikke de lever vildt af dem selv (Dvs jeg ved ikke om der er nogen der er blevet sluppet ud og har formeret sig)

Men jeg tror det tætteste "rigtige" vilde dyr af den art er en mår (Som ikke er en ilder)

• #2   10. mar 2014 okay:) dens pels farve og krops bygning lignede utroligt meget en ilder/fritte, af det jeg nåede og se af den:)

• #3   10. mar 2014 Kan det have været en mår du har set?

Eller måske en mink

• #4   10. mar 2014 kan godt være den løb sådan i et pænt tempo så nåede faktisk kun lige og se pelsen og en smule af kroppen, og min første tanke var en fritte eller en ilder men virkede til og være utrolig sky da den væk hurtig, så kan godt være, den kom fra en ja græs mark med et vand hul og løb over på en fold, hvor der er en lille skov på den anden side af vejen:) så kan godt være

• #5   10. mar 2014 ilder lever frit i den danske natur smiley vi har en del herude vest på smiley hyggelige dyr at møde i nattens mulm smiley

Hvor stor var den? for dte kan have været en stor han du har set men det kan desværre også være en mink, som ikke naturligt lever i den danske natur,

Ilder og fritte er det samme dyr smiley men hvis man går videnskabeligt så er en fritte (Mustela putorius furo) den "tamme" udgave og Ilderen (Mustela putorius) den vilde udgave men det er et og samme dyr smiley for der er også vildildere i fangeskab

• #6   10. mar 2014 Der lever et par dyr vildt i DK man kan forveksle med ilderen.
    Lækat/hermelin og både husmår og skovmår kan man også støde på smiley

Det kan sagtens have været en ilder, men det kan også være de andre (og mink som ilder-mor nævner).

Jeg så en gang en ilder oppe ved Hillerød. Godt nok kun lige flygtigt fra et bilvindue, men jeg er slet ikke i tvivl om at det var en ilder pga. markeringerne i hovedet smiley

Kommentér på:
Fritte/ilder i det fri?

Annonce