{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.707 visninger | Oprettet:

Jeg er bange for mit hamster? :'/ {{forumTopicSubject}}

Hej GG.
Her for et år siden købte jeg et dværghamster, og fik afvide at den var håndtam osv... Jeg glædede mig helt vildt til at få hende hjem, for jeg har haft hamstere tidligere - som jeg var rigtig glade for. Men hende her...

Hun er langt fra håndtam, som om hun aldrig har set et menneske før. Hun er sindsyg aggressiv smiley Jeg har prøvet ALT! Har nu næsten haft hende et år, og jeg har givet fuldstændig op. Hun væser rigtig højt af mig, og angriber min hånd hvis jeg vil prøver at tage hendes madskål, og bider mig rigtig hårdt. I dag gik hun fuldstændig amok, da jeg ville gøre rent i hendes bur, og jeg er faktisk bange for hende. Undskyld, men måtte bare ud med det... smiley

Jeg har bare aldrig prøvet at være bange for nogen af mine dyr før, men det har jeg så nu smiley

Hun skal selvfølgelig ikke aflives, sælges videre, eller andet. Jeg beholder hende til hendes død. Og så må jeg jo bare finde mig i at hun aldrig bliver det tamme hamster, som jeg drømte om.

Hvad kan jeg så lære af det? At man ALDRIG skal købe sit hamster hos en dyrehandler!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er bange for mit hamster? :'/
  • #1   8. feb 2014 Er hun hybrid?

    Det er desværre sådan med hybrider at man aldrig rigtig kan vide hvilke gener de bærer på, og selvom de har de dejligste tamme forældre kan ungerne blive nogle aggressive nogle.

    Synes det er stort at du beholder hende og passer på hende selvom hun ikke lige frem viser taknemmelighed over for dig.


  • #3   8. feb 2014 Susse: Ja, hun er hybrid, så det forklare nok det hele smiley

  • #5   8. feb 2014 Hun bliver IKKE aflivet!

  • #6   8. feb 2014 Theresa..

    Hvordan kan du sige det :)?
    -Ved godt du siger det på en ordentlig måde, meeeen.. syntes nu stadig det lyder lidt barsk smiley

    Selina..

    Kan godt forstå du ikke vil aflive den.. sådan havde jeg det med mit ene marsvin sidste år. Har ham stadig i dag, og kæmper med ham, men aflivning vil aldrig være en mulighed !
    Han for foder, vand og græs, frugt osv. og så nusser jeg ham på ryggen når jeg kan komme til det smiley


  • #7   8. feb 2014 På onsdag skal jeg til dyrlægen for at have aflivet en aggressiv hamster - det er IKKE optimalt at den er aggressiv. Det er ikke en glad og tilfreds hamster.

  • #8   8. feb 2014 Har du undersøgt årsagen til hun er sådan?

  • #9   8. feb 2014 Hun er hysterisk - ja. Men hun lider jo ikke.

  • #11   8. feb 2014 Psykisk gør hun jo på en eller anden måde.

    Forresten er den hamster jeg har, der er aggressiv, fra en god og anbefaleværdi opdrætter. Den må have været "en smutter", og det kan ske en gang i mellem.
    Den har været sådan hele tiden, og jeg blev enig med nogle andre fra Dansk Hamster Forening, at det var bedst at få ham aflivet.


  • #12   8. feb 2014 Men forstår ikke hvordan hun kan lide psykisk? smiley

  • #15   9. feb 2014 Cecilia: Ja nemlig! I buret er hun rigtig glad, nysgerrig og tilfreds. Og hun sidder hver aften og venter på at jeg kommer med melormene. Hun har fortjent at leve.

  • #16   9. feb 2014 Nu er det jo en hun og en hun hamster hybrid alene kan tit være aggressiv hvis du havde købt to hunner fra samme flok så kunne det være det ville havde gået bedre men prøv at du måske tager en lille bold (en form for katte legetøj) også ligge den ind til hamster sådan den kan venne sig til at der er en ting inde hos hende hvis du er bange for at stikke hånden der ind er det lidt svær at gøre den tam så prøv at holde en bold i hånden bare i lidt tid også ligge den ind til hende hun ville nok undersøge den og kigge på den det er okay men det skal ikke være noget der er for lille for hun må helst ikke kunne bide i den. en smart måde sådan hun kan vænne sig til at der er en ting med meget at din 'lugt/duft'' der inde
    smiley lige et godt råd du kan prøve


  • #17   9. feb 2014 Maja: Mener du at hun skulle have to hamstere til at gå sammen? - Det tror jeg ikke det bliver bedre af, hamstere er ikke flokdyr, og de vil bare forsøge at dræbe hinanden.
    Og jeg tror heller ikke bolden gør en forskel, det lyder i hvert fald underligt.


  • #18   9. feb 2014 Jeg havde en Hun hamster der ikke gad at blive tam (den havde været tam men så døde dens kammerat)
    Og jeg satte forskellige ting ind til den, som jeg havde rørt ved sådan den kunne venne sig til lugten, af mig og jeg ved ikke om det var lige var det der gjorde den tam, men tam blev den efter hård trængning men det der med bolden var med til det!
    Og jeg havde to hybrider sat sammen og de var gode venner men da den ene døde (alder dom blev 3 et halvt år ret godt af en hybrid smiley ) så blev hun meget agrisiv og gad ikke havde nogle kom ind til hende, så jeg sørget for at få sat ting ind til den med min lugt sådan den kunne vænne sig til min lugt tæt på/inde i buret! smiley smiley


  • #19   14. feb 2014 Bare fordi den aggressiv behøver den jo ikke aflives. smiley

Kommentér på:
Jeg er bange for mit hamster? :'/

Annonce