{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.720 visninger | Oprettet:

Marsvin jeg er bange for dem {{forumTopicSubject}}

Har brug for et godt råd jeg har 2 dejlige marsvin som ikke er helt tamme i nu købte dem for 1 uge siden i en dyre handel når jeg sidder med dem er de meget livlige de snakker ikke rigtigt men forsøger at flygte hvor de kan gemme sig nogen gange bider de i det tæppe jeg sidder med dem på, mit problem er at jeg er bange for mine marsvin, jeg er bange for at de vil bide mig når de kommer for tæt på min hånd eller arm nogen gange bliver jeg helt forskrækket og flenser armen tilbage væk fra marsvinet af angst for at blive bidt hvis eks det vender hovedet mod min hånd osv nogen der kan hjælpe mig her hvad skal jeg gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin jeg er bange for dem
  • #1   7. maj 2011 Du bliver nødt til at lave bruge punktummer.
    Jeg kan desværre slet ikke forstå hvad du skriver.


  • #2   7. maj 2011 Synes nu godt man kan forstå pointen.... marsvin bider yderst sjældent, så du må væbne dig med tålmodighed og sidde ligeså stille med dem. de er selv skræmte over de nye omgivelser og lyde, og skal ha lov til at falde til hos dig. sid evt. med en ad gangen i korte perioder.

  • #3   7. maj 2011 min første ? er hvorfor i alveden du har anskaffet dig marsvin hvis du er bange for dem??

    Marsvin bider sjældent eller jeg har ihvertfald aldrig oplevet at nogen af mine har bidt.
    Dine marsvin er stadig utrygge og derfor prøver de at gemme sig og at du begynder har hive armen til dig osv. det hjælper så absolut ikke.
    Du er nød til at være rolig omkring dem. De skal vænne sig til dig og din stemme. Du kan f.eks. sætte dig på en stol ved deres bur og have hånden i buret med nogle mælkebøtter eller lign. lækkerier, og samtidig snakke stille med dem. Det er en lang proces at gøre marvin tamme.

    Nogle bliver det i løbet af få dage, andre bliver aldrig. jeg har pt ti stk, og de har alle forskellige grænser. Min ene hun har jeg brugt 1½ år på at komme hen og tage en godbid af hånden.

    Nu aner jeg ikke hvorfor du har anskaffet dig marsvin, men hvis man skal se lidt i bagklogskabens tegn, så er det 1) ikke smart at købe i dyrehandler, da de oftest ikke har styr på tingene, og dyrene ofte ikke er vant til mennesker osv. 2) så havde det været bedre, at du havde købt et par voksne og tamme marsvin.

    Nå men alt det kan du jo ikke bruge til noget, men måske andre kan lære af det.

    Håber du kan bruge mit svar og ellers skal du bare spørge


  • #4   7. maj 2011 Tak for svar ...
    Beklager manglende punktummer, men som nogen ikke kan læse og regne så kan andre ikke finde ud af at sætte punktum og komma osv.
    Jeg er er ikke bange for marsvin som sådan, og har da osse haft både kaniner og marsvin da jeg var lille.
    Blev bidt noget så voldsomt af en chincilla for ca 6 år siden, siden da har jeg haft det svært med at gnavere vender ansigtet i mod mig, men det er nok en frygt jeg skal ha overvundet selv,
    mine marsvin er fra dyre handlen som er her i tyskland hvor jeg bor vandt til at spise fra hånden og kommer uden problemer og spiiser salat og andet fra min hånd ... men tak for svarene


  • #5   7. maj 2011 Marsvin bider generelt ikke. Og marsvin er ikke den type dyr som hverken bider sig fast i folk eller flænser folk.

    Så der er som sådan ikke noget at være bange for da det ikke er så slemt at blive bidt af et marsvin.

    Og som sagt så bider de ganske sjældent de markerer ofterer end de rent faktisk bider.

    Dernæst så længe du er angst for de skal bide dig, så længe er de angst for dig. De kan mærke det på dig. Og du kommer ikke langt med at gøre dem tamme før du er kommet dig over din angst for dem.

    Og hvis ikke du er i stand til at komme dig over din angst for dem, så er det bedre at finde dem et andet hjem


  • #6   7. maj 2011 Sortfod, tak for dit svar det gjorde mig lidt roligere omkring det jeg har ikke noget problem med at røre dem er bare nervøs når deres mund kommer for tæt på min finger det går meget bedre med deres tamhed eller hvad jeg kan kalde det, i dag kunne jeg nusse den ene på hovedet og omkring skuldrene imens den spiste, så det går frem ad !

  • #7   7. maj 2011 De gange vores marsvin har bidt os - har det ikke været mere end vi selv har kunnet nive smiley

    De flygter hellere, frem for at bide..

    Didi er mit første marsvin (Jonas skriver), og jeg var også "bange" i starten .. men jo mere man snakker med dem, jo mere vænner de OG dig sig til det. Og i knytter et specielt bånd smiley

    Giv det tid - det bliver bedre smiley Det er bare en "vanesag"

    //Jonas


  • #8   7. maj 2011 Tak Jonas ;o) ja kan selv mærke at det bliver bedre for hver dag der går smiley

  • #9   7. maj 2011 dine marsvin bider kun i tæppet for at forsøge at komme igennem og under det.. ahr du prøvet at lægge noget af tæppet over dem til at starte på? det skaber en hule, og vil give dem noget tryghed smiley

  • #10   8. maj 2011 Du behøver ikke være bange for at marsvin bider. Og hvis de gør, så er det ikke specielt hårdt. Du er nødt til at have MEGET tålmodighed hvad marsvin angår. De bliver ikke tamme den første uge, og nogle bliver aldrig tamme. Sådan er det bare. De skal vænne sig til dig og din lugt, og at du snakker med dem smiley Mickey er mit første marsvin, og jeg tror aldrig at han bliver helt tam. Han hader at blive løftet op, men jeg løfter ham nu op hver dag alligevel, for at vænne ham til det. Så sidder jeg lidt og snakker med ham. Det vil være en god idé, at give dine marsvin noget af spise når du sidder med dem. Mickey kan ikke bestikkes på den måde, så det har jeg opgivet smiley Jeg har accepteret ham at han er som han er, og så håber jeg på at vi lige så stille kan blive bedre venner smiley

  • #11   9. maj 2011 Mit ene marsvin Gandor, ahr også været meget nervøs af sig (og er det stadig når han ikke sidder hos oppe og bliver nusset), men i en månedstid, tog jeg ham op og sad med ham i et par timer hver dag. Nu ligger han sig ned og halv sover hver gang man tager ham op. Så give op behøves man ikke.. det tager bare tid smiley

  • #12   9. maj 2011 En god måde at gøre dem tamme på, er at når de skal have noget grønt, skal de gå op på din hånd og så lige så stille begynde at bevæge fingerne og hånden, for så vænder de sig til hænderne . Så'n har jeg gjort med den ene af mine . Men tit så tror de os at din finger er en gulerød, men det plejer de hurtigt at finde ud af at det ikke er, og de napper som regel bare . Er blevet bidt et par gange af mit ene marsvin, når den vil slås med den anden jeg har, og der har den altså midt godt til, så jeg blødte, men det gjorde ikke ondt som så'n, så du skal ikke være bange for dem. Og slet ikke når de er så små .

  • #13   26. mar 2013 Hvis det kan hjælpe/trøste...
    -Så bider de sjældent (kun hvis de føler sig truet osv)

    Prøv at tage dem op et par gange om dagen, og så lad dem vænne sig til dig.
    Snak beroligende til dem, og ae dem lidt.
    FOR JEG KAN LOVE DIG FOR!
    -At du bliver ikke trygge ved dem, før de er trygge ved dig!

    Og husk. Hvis de kan mærke at du er utrygge ved dem, så bliver de altså også utrygge ved dig smiley

    Keep going, det kommer med tiden smiley



  • #14   27. mar 2013 Selina V tråden er fra maj 2011 smiley

  • #15   27. mar 2013 Nååår, hehe. Så jeg ikke lige smiley

  • #16   27. mar 2013 altså de kan da godt finde på at smage lidt. Stikker jeg en pegefinger lige hen i snotten på mine marsvin vil de fleste da lige smage lidt om den kan spises;) Det er ligesådan som med heste: man stikker ikke fingrene hen til munden, man giver en flad hånd at snuse til:)
    Jeg har haft marsvin i over ti år og er kun blevet bidt alvorligt en gang og det var et uheld hvor det pågældende dyr ikke anede det var mig der kom, den blev simpelthen forskrækket... og han slap mig i samme øjeblik han opdagede det var mig og var helt mærkelig i flere uger efter, nærmest som om han havde dårlig samvittighed...


Kommentér på:
Marsvin jeg er bange for dem

Annonce