{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Agressiv kanin - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen !

Min kæreste har fået sig sin længe ønskede kanin.
Hun var sød i starten hoppede rundt slikkede på dig var kælen og glad.

Nu bidder hun kradser en som om hun graver hopper stikker af og er meget fjendtlig hvis du stikker hånden ind til hende.

Det er en hun kanin og hun er lige knap 8 måneder gammel fra den 1 december

Vi overvejede at avle på hende da vi har fået meget ros for hendes sind og farve men nu er vi i tvivl og vi er nået der til hvor at vi ikke kan have hende hvis det fortsætter på denne måde

Håber i kan hjælpe os mange hilsner sarah


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agressiv kanin - hjælp
  • #2   21. nov 2013 det virker bare underligt det alle sittuationer hvis du løfter hende op hvis hun hopper løs i stuen og vi bare sidder og ser tv kommer hun hen og bidder.

    Hun var super sød og kærlig så var vi på ferie en uge hvor min kærestes farmor og farfar som passer hende og de har kenskab til kaniner da hun kom tilbage gik der en uge og så var hun sådan.


  • #3   21. nov 2013 Avl ikke på agressive.
    - Neutraliser hende, det kan MÅSKE Hjælpe.
    Det har hjulpet på begge mine tøser af bliver steriliseret på temperament.


    // Jens.


  • #5   21. nov 2013 Hvor lang tid siden er det I var på ferie?

  • #6   21. nov 2013 Hva.. Måske skulle I lige overveje dens alder, inden der forslås operationer og andre drastiske midler?!

    Din kanin er ca. 8-11 måneder (ja, snart et år gammel hvis hun er født 1. december) og det kan være det 'sidste spræl' af hendes teenagetid. Måske har I været forskånet for vanskelig adfærd, der kan komme allerede fra 4 måneders alderen, og så kan det virke meget voldsomt.

    At give op, og sende hende videre er nødvendigvis ikke den bedste løsning.

    At hun har været sendt på 'ferie' et fremmed sted, kan osse sagtens have forvirret hende.

    Hvor længe har denne adfærd stået på?


  • #7   21. nov 2013 Affæren har stået på i 2-3 uger vi var på ferie i 5 dage at sende hende væk er kun noget vi begyndt at overveje

  • #8   21. nov 2013 Hej. Mit bud vil umiddelbart være, at der ikke er noget galt med den opførsel som ikke kan løses. Hun er kommet i lømmel alderen og skal prøve alting af. Det passer godt med at hun er de 8 måneder. Man kan sammenligne den alder med små børn og hvalpe, der bare smager på alt det de kan få fat i.
    Hopper hun direkte over til sofaen og bider jer, når hun render rundt i stuen ?
    I kan prøve at forhindre at hun kommer over og bider i jer i en periode, så hun finder ud af at det er forbudt. Har I sagt I "Nej" eller AV når hun er kommet og bidt ?
    Umiddelbart synes jeg de andre er inde på noget rigtigt: Men jeg tænker på om der har været børn der hos din kærestes farmor og farfar, der bar hende? Måske lidt hurtige løft, som kan ha gjort den ændring da I kom hjem ?
    Prøv at hav en godbid i hånden, hvis du stikker hånden i buret, så hun forbinder det med noget godt


  • #9   21. nov 2013 Selvom det kan være ret så ubehageligt, er 2-3 uger ikke en ulidelig lang periode.

    Jeg synes bestemt I skal give hende en chance, måske skal I undlade at lade hende gå løs i lejligheden i denne tid.
    Det kan være med til at stresse hende, når hun har 'så meget plads' at holde styr på, og at hun bider Jer tror jeg, er for at 'sætte Jer på plads' smiley

    Men ellers, læs hendes kropssprog, det kan skåne Jer for mange uheldige situationer med kradseri og bid, hvis I ved, hvornår I skal holde fingrende fra hende smiley


  • #10   22. nov 2013 Tusind tak alle sammen nej hun hopper ikke direkte men det noget af det første hun gør

Kommentér på:
Agressiv kanin - hjælp

Annonce