{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Agressiv han kanin {{forumTopicSubject}}

Min kanin Joey er virkelig agressiv. Når han er i buret bider, napper, brummer og kradser han. Selv når han er ude og rende kan han finde på at gøre det. Der er flere gange hvor jeg har fået dybe kradsemærker som er blevet til ar, store blå mærker osv.

Men lige så agressiv han er så kan han også godt være lidt kælen. Mens man så sidder og snakker med ham kan han pludselig blive agressiv igen

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op med ham


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agressiv han kanin
  • #1   9. apr 2013 Der er ikke rigtigt noget ved at have sådan en kanin :i
    Har selv én der bliver slagtet her inden så længe.


  • #2   9. apr 2013 Frk. P
    Jeg har selv tit tænkt om han kunne være skitzofren fordi det er som om han er 2 "personer", aflivning har jeg haft oppe og vende rigtig mange gange i hovedet, men omvendt ved jeg ikke om jeg ville kunne få mig selv til det. Han er ikke engang 2 år endnu smiley


  • #3   9. apr 2013 Frk P
    Jeg tror han kommer fra dårlig avl. Han har været agressiv siden dag 1 jeg fik ham. Han blev kastreret i håb om at det hjalp, men det gjorde det ikke.

    Jeg må bare sidde og tænke godt igennem med hvad der skal ske med ham. Men mange tak for dit svar


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #4   9. apr 2013 Han er territorial, så lad være med at rode i hans bur når han er der inde.

    Luk ham ud evt. Et stykke væk fra buret og gør så dine gøremål. Dette kan formentligt fjerne noget af hans attitude problemer.

    Læg mærke til hans kropsprog, nogle gange tror vi kaninen er bims, men det skyldetes som regel, at vi har overskredet dens grænser, eller ikke lyttet nok til de signaler den sender.

    En kanin vil nærmest altid give advarsler før den angriber, her er øreretning, kropsholdning etc. Vigtige pejlmakøre.

    Lære man at lytte og læse dens kropsprog kan det altså fjerne de fleste kaniners attitude problemer, medmindre der er tale om en kanin der vitterligt er gak gak pga. Dårlig avl.


  • #5   9. apr 2013 Mikkel.
    Tror ikke du har læst mit indlæg ordentligt. Han gør det også når han er ude. Han skifter sind ud af det blå og viser ikke tegn på at nu vil han angribe


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #6   9. apr 2013 Han vil med garanti vise en eller anden form for signaler, han er en kanin. Men det kan være at signalerne er for små og for kortvarigt til at vi mennesker kan nå at opfange og reagere på det. Har set det før.

    Men det er helt sikkert ikke særligt heldigt eller særligt godt, hvis han ikke viser klare og tydelige signaler som du også kan forstå. Det plejer de fleste nu at være gode til.

    Så ja der er nok avlet på de forkerte kaniner. Det er jo ikke meningen at vi skal have halv vilde kaniner som kæledyr.

    Men ud fra et kanin synspunkt fejler han sikkert ikke noget, det er os der vil have at kanin ikke skal opføre sig alt for meget som kaniner.


Kommentér på:
Agressiv han kanin

Annonce