{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Agressiv kanin. {{forumTopicSubject}}

Hej...
Jeg har haft min kanin i et år, en hun.
For et par dage siden fik jeg en ny kanin. De er i hver sit bur og i hver sit rum.
Den 'gamle' er blevet meget agressiv nu og har bidt min lillebror og jeg op til flere gange.
Måske vi lugter af den nye kanin(?!)
Vil helst undgå at sælge den gamle, eller at stoppe med at kunne tage den op...
så hvordan får man nemmest de to kaniner til at vænne sig til hinanden ?!
Det skal lige tilføjes de i et par timer prøvede at stå ved siden af hinanden, i hver sit bur, det gik heller ikke;(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agressiv kanin.
  • #1   9. jul 2015 Er det en han I har fået?
    I hvilke situationer har den gamle bidt?


  • #2   9. jul 2015 Det er en han vi har fået, den er syv uger og den gamle er lidt over et år.
    Den har bidt når jeg har skulle skifte dens bur og den har bidt når den har løbet rundt i stuen og man kan tydeligt se at den kan lugte den anden kanin.


  • #3   9. jul 2015 7 uger, det var tidligt, de skal blive ved moren til 8 uger.

    Det er garanteret fordi den nu kanligte den anden, men det kan også sagtens være brunst.
    Det med buret kan også være fordi den beskytter sit territorium. Og fortæller at den ikke ønsker dig derinde. Så tag den ud når buret ordnes


  • #5   9. jul 2015 Nu var det dyrehandleren der sagde de var lidt over syv uger, så derfor gik det lige at jeg købte den...
    Nu var det heller ikk en første prioritet at sælge den, MEN det klart nu når den også bider min lillebror at det er i tankerne hvis den ikke stopper indenfor en overskuelig periode.
    Jeg spørger jo også herinde fordi jeg er i tvivl og er glad for begge mine kaniner.


  • #7   9. jul 2015 Du kan prøve nogle forskellige ring, der er ingen garanti for at det virker smiley
    1 vask hænder godt og grundigt hver gang du skifter til agresive kanin
    2 hav en trøje, evt. En stor hætte-trøje eller lignende du kan have på når du er ved/håntere den agresive kanin
    3 sørg for at de aldrig kommer på fældes grund. Altså at de ikke er ude og rende det samme sted, heller ikke hver for sig, da de efterlader lygtpartikler
    4 sørg for at alle andre i din familie gør det samme smiley

    Som sagt ingen garanti, men det kan hjælpe.

    Held og lykke smiley

    (PS. L kom med noget konstrukrtivt i stedet for negativt, der bliver spurgt om hjælp i dette forum.)


  • #9   9. jul 2015 L måske du også selv skulle overveje det? Det lyder måske også som om du har lidt med hormonerne så du må hellere skynde dig på hospitalet!
    (Ironi kan forekomme... :p)


  • #11   10. jul 2015 Jeg vil også mene at det er en god idé, der er bare heller ikke nogle garanti for at det hjælper. Steralition og de tre forholdsregler, så har du i hvert fald gjort hvad du kan smiley

  • #12   10. jul 2015 Det er vi kvinder bestemt også når vi har vores perioder! Vi bliver da ik steriliseret af den grund?! smiley

  • #14   10. jul 2015 Hvad er forskellen så? Altså jeg ved godt vi bløder og det gør kaninerne ik... De går i brunst et par gange om året og vi har jo så vores menstruation nogle flere gange om året?! Den eneste forskel er at kaninerne bliver mindre påvirket end os! Hvis vi nu lytter til den istedet så kan man godt nok løse mange ting i den her kaninverden!

  • #16   10. jul 2015 Mine er det 1-3 gange om året? smiley
    Og hvorfor lave et så stort indgreb på det stakkels dyr hvis man kan nøjes med at lave om i sin daglige håndtering af det?


  • #18   10. jul 2015 Til Julie J Start med at prøve de forskellige ting jeg har forslået, hvis ikke det virker er sterelisering muligvis det der skal til, men der er ingen garanti smiley

  • #19   10. jul 2015 Tak for hjælpen:) det vil jeg prøve ( Lea M) smiley

  • Cecilia T
    Cecilia T Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Gnavere: 2 Svar: 1
    #20   14. jul 2015 Set den agressive kaninen i den andens bur og omvendt. Prøv det en gang i mellem :-). Vask hænder hver gang i skal røre ved dyrene. Brug eventuelt sprit inden i rør ved dyrene :-).

  • #24   16. jul 2015 L, hvor er du heldig at være SÅ klog på kaniner i din unge alder. Mine kaniner kommer i synlig brust et par gange om foråret - og ellers ikke mere. Jeg har engang fået kastreret en kanin. ½ time efter var den død. Den risiko 16 kaniner i min stald, og de klarer fint at kunne lugte hinanden.al se tiden an og se, om den første kanin (hun?) ikke falder til ro. Og HVIS du skal af med en af dem, synes jeg da, at det må være den nyeste - den er sikkert også nemmest at komme af med.


  • #26   16. jul 2015 Du ved godt at størstedelen af dem der dør på hospitaler er pga infektioner i operationssår ik? Man åbner ik bare lige et dyr og fjerner noget og så lukker igen og så ender det hele som det var! smiley Det er bestemt ik sundt at skære og man satser sit dyr hver gang og også ved narkosen som bla også nemt gir blodpropper og andre følgesygdomme... smiley

  • AnnaZoe D
    AnnaZoe D Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #30   20. jul 2015 Mit råd er at lad dem stå ved siden af hinanden i et par dage uden at du kæler eller noget med dem det eneste du skal er at give mad og alt andet praktisk det hjalp mig meget👍🐰🐰

Kommentér på:
Agressiv kanin.

Annonce