{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Botilde F
Botilde F
Tilmeldt:
1. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp til rotte {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har 3 rotter 2 på et år og 1 på 3 måneder.
De 2 ældste rotter var mine første rotter de blev købt fra et sted hvor jeg kunne se de havde fået masser af opmærksomhed og menneskekontakt.
Jeg valgte at købe en til rotte da de 2 jeg har bare er så søde og dejlige. Da jeg hentede den nye rotter kunne jeg godt se at han var bange og nok ikke helt så vant til mennesker.
Han har fået den samme kontakt fra mig som de andre 2 men han er stadig bange og vil ikke røres.
Den bor i buret med de 2 gamle og de enes fint, den kommer også selv ud af buret.
Nu er den blevet en del større og jeg er begyndt at miste modet, jeg er også lidt bange for om den kunne finde på at bide mig eller andre.
Jeg vil gerne vide om det er for sent eller om der findes metoder til at gøre den tam. Den behøver ikke nødvendigvis at være rigtig håndtam, bare jeg ikke behøver være bange for den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til rotte
  • #1   1. okt 2013 Sådan var min hun rotte Bella også. Man skal havde tålmodighed gå stille og roligt frem. Jeg plejer at sidde og snakke lidt med Bella når hun er inde i buret, og giver hendes yndlings mad, det har hjulpet rigtig meget til at opnå tillid med hende.
    Har han udvist agressiv adfærd? Hvor tit er han ude? Hvordan bange adfærd?


  • Botilde F
    Botilde F Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   2. okt 2013 Tusind tak for dit svar.
    Han virker slet ikke aggressiv nej.
    Han løber væk hvis jeg rækker hånden mod ham, det er dog lykkedes mig at lokke ham til at komme når jeg har siddet med noget mad.
    Han er ude hver dag, han kommer selv ud.
    Hvis jeg sidder stille med en bog eller lignende kan han også godt komme og snuse lidt men han vil ikke røres.


  • #3   2. okt 2013 Okay det er da godt.
    Hvordan rækker du hånden hen til ham? Kan du prøve at sidde hånden lidt foran ham, så han kan snuse lidt til og se om du er farlig eller ej.
    Når du sidder ude og han kommer hen til dig, kan du måske også prøve at lokke med mad igen eller ignorere ham, så han bliver nysgerrig (det virker tit på min rotte)
    Men du skal havde meget tålmodighed og gå langsomt frem.
    Har han været til dyrlægen? Måske at det han ikke vil røres er fordi han måske har smerter.


  • Botilde F
    Botilde F Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   2. okt 2013 Jeg har faktisk været lidt bekymret for om der er noget galt med ham men han løber fint rundt og klatrer og sådan.
    Ja jeg vil bare blive ved med at være tålmodig, jeg var bare i tvivl om det overhovedet kunne lade sig gøre, hvis han ikke var vant til mennesker fra starten.
    Tak for hjælpen smiley


  • #5   2. okt 2013 Hvor længe har du haft den 3.?

  • #6   2. okt 2013 Dyr viser ikke smerte, så en hurtigt tur til dyrlægen vil vise at den ikke fejler noget.
    Masser af tålmodighed og kærlighed,så vil det måske lykkes for at den bliver tam smiley


  • #7   2. okt 2013 Jo dyr viser skam smerte.. De opføre sig anderledes smiley

  • #8   2. okt 2013 Beltane: Ja i know men mange dyr viser ikke tydeligt smerter pågrund af rovdyr smiley

  • #9   2. okt 2013 Nej, men derfor viser de det stadig smiley Så at sidde og sige de slet ikke viser det er forkert

  • #10   2. okt 2013 Slap dog af man, undskyld at jeg ikke uddybe det nok.

  • #11   2. okt 2013 Jeg er skam helt afslappet.. Så tag du det bare helt roligt..

  • #12   2. okt 2013 Godt.

  • #13   2. okt 2013 Når man rådgiver andre er det vigtigt man skriver det rigtigt, ellers kan de jo ikke aflæse symptomerne ordenligt..

    Dyr kan halte ligesom mennesker når de har ondt.

    De kan opføre sig anderledes (Lige som mennesker) når de har ondt..

    Hvis de ingen smerte viste ville de opføre sig normalt


  • #14   2. okt 2013 Ja i know, men havde lige lidt travlt, også nåede jeg ikke lige at ændre det. Sorry.

Kommentér på:
Hjælp til rotte

Annonce