{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

julie h
julie h
Tilmeldt:
28. okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

hjælp til rotte {{forumTopicSubject}}

hej jeg er ny herinde... jeg ved godt at jeg ikke aner en skid om rotter, men var med min ven i dyrehandlen idag og købe en mus og en rotte til hans slanger, men så da vi kørte hjem, begynder den her lille rotte (en stor unge) at pipe og så åbner jeg i kassen, den kravler så op i hånden på mig og krøller sig sammen og putter sig, og ja nu har jeg så fået rotte, som konstant kravler op til mig hver gang jeg sætter den på gulvet, nu ligger den og sover på maven af mig i et stikket tørklæde, jeg har aldrig set sådan på rotter, men er sku blevet glad for det lille pus. nu kommer mine spørgsmål, da jeg ikke har tænkt mig at sende den tilbage som slangeføde,
er de rotter man får i dyrehandlen, tamrotter?
skal jeg anskaffe mig en til så hun ikke skal være alene?
hvad med bur og legetøj?
hvad skal hun have at spise, jeg ved at folk siger de spiser alt, men vil ikke give hende noget fordi folk har fordomme til de er alt spisende og hun så blir syg.
jeg mener at hun ikke selv har valgt at det er sådan her, så det er mit ansvar at hun har det godt, men hold op hvor er mine fordomme væk omkring rotter, de er utrolig rolige og renlige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til rotte
  • #1   28. okt 2010 Om de er tamrotter, både ja ognej..

    De er ikek vildrotter, dade er opdrætter i fangeskab..

    men mange dyrehandler rotter er ikkeopdraget, og ikekvandt til at være i hænder, da de "bare" er foderdyr, der er ikke taget højde for sygdomme og aggresivitet i linierne..

    Og ja, hun skal ikke være alene..

    Jeg fodre mine rotter med hamster crispy, og giver dem madrester både fra os og katten..


  • #2   28. okt 2010 Og så skal hun have et tremmebur og du skal ikke bruge spåner til bundmateriale...

  • julie h
    julie h Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   28. okt 2010 hvad med hø halm/ avispapir?

  • julie h
    julie h Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   28. okt 2010 syntes hun snakker meget (bruger mange lyde) er det normalt

  • #5   28. okt 2010 Rotter spiser ikke hø, ham suger ikke godt nok til gnavere og avispapir er der tryksværte på..

    Man kan købe biobase/hemp, bøgeflis, carefresh og andet der ikke er spåner smiley


  • #6   28. okt 2010 Hvis det er sådan noge tuff tuff tuff lyde er det meget normalt smiley

  • julie h
    julie h Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   28. okt 2010 okay tusind tak... jeg vil ud og købe sådan noget imorgen:) ja det er sådan nogle tuf tuf lyde, det lyder så sødt.
    hun vil ikke rigtig spise, men det er jo nok fordi det hele er så nyt.


  • #8   28. okt 2010 Det kommer nok smiley

    Jeg har lige nu 2 unger og deres skål med tørfoder kan godt holde i flere dage (SÅ får de jo så en lille smule madrester ved siden af ;))


  • #9   28. okt 2010 Som de andre siger så er de tamrotter, men tam rotter fra dyrehandlen er sjældent tæmme, og slet ikke dem der er "beregnet" til foder. Så du har været heldig kan man sige. Men ja hun bør have en veninde. Det er kun en anden rotte der kan opfylde hele hendes behov før pels "frisering" og nat putteri, tumle ture osv.
    Men du må helst ikke avle på hende da du ikke kan vide om hun er indavlet eller har dårlige gener. Foderrotter er ofte avlet uden tanke på gode gener. Dermed ikke sagt at de er dårlige kæledyr, min Idefix er f.eks. opdrætter hvis foder avler (som dig tænker på gener og sælger til både kæl og foder. Men da hun er handopmadet har jeg lovet avler ikke at avle på hende, da der er stor risiko for at hun ikke vil kunne finde ud af at tage sig af ungerne, men hun er SKØN alligevel smiley
    Buret skal være stort nok til at de kan kravle rundt, kig evt. i mit foto album hvor der står bur indretning. smiley
    Har kun fået ros for det og stort set alt i det er lavet af "gammelt ragelse" som gamle håndklædet og t-shirt.
    Du kan købe foder hvis forhandleren som er specielt til rotter. Mad rester osv. er kun "guf" og skal gives med det i tankerne. Og selvfølgelig ikke krydret/stærk mad!
    Her er kogt pasta, ris grøntsager (både rå og kogte) og en stump stegt hakke bøf et hit.
    Du er velkommen til at skrive hvis du vil have råd til "gør det selv" bur indretning smiley


  • #10   28. okt 2010 Der er ingen grund tilat koge pastaen, den ukogte pasta sliber fint tænderne smiley

  • #11   28. okt 2010 Det er helt rigtigt, begge dele er fint, min vi mennesker kan bedst lide det kogt, og det var "rester" der blev snakket om smiley
    Men ja rå pasta er også sundt for dem, er helt enig smiley


  • #12   28. okt 2010 Mine drenge elsker pasta så meget at jeg kunne bruge det som godbidder. Det er ALTID det der ryger først fra madskålen smiley

  • #14   29. okt 2010 Man skal passe på med at give kogt pasta, da det er en af de ting, rotterne har aller nemmest ved at kvæles i. Derfor er kogt pasta bedre. Og som der siges, så sliber det tænderne.
    Men prøv at læse på www.tamrotten.dk/site - der er rigtig mange gode artikler, også om pasning og pleje og om hvad de må få og ikke må få.


Kommentér på:
hjælp til rotte

Annonce