{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til rotte
  • #1   19. sep 2011 Jeg ved det er sociale dyr så du er nødt til at få en makker til den:)


  • #2   19. sep 2011 Bor den alene?

  • #3   19. sep 2011 Der er meget man skal vide før man anskaffer sig dyr smiley
    Gælder også rotter, selvom mange ser dem som skadedyr.

    De er sociale dyr, så du skal finde en af samme køn,så du har minimum 2 sammen.
    Rotter kan ikke tåle at gå på savsmuld, og skal gerne have et højt bur, med masser af klatremuligheder, og gerne hængekøjer til at sove i.


  • #4   19. sep 2011 hun er gravid, så skal hun stadig have en ven??? den har et fuglebur at gå i, hvor jeg har sat ting ind som den kan kravle på og gemme sig i...

    hvad skal de gå på hvis ikk de kan gå på savsmuld???
    skal de have badesand??
    hvad er det bedste foder til hende??
    hvorfor kan de ikke tåle savsmuld?

    ved godt man skal sætte sig ind i sine dyr og normalt gør jeg os det, men det var slet ikk meningen jeg skulle have en rotte med hjem. men ellers skulle hun have været foder til slange og det syns jeg ikke, da hun simpelthen er så sød..

    jeg havde regnet med at beholde en unge til at gå med hende, men går der for lang tid inden de kommer til at det er acceptabelt at hun går selv???


  • #5   19. sep 2011 Jeg vil anbefale du får dig et andet bur end fuglebur, da de tit er for små.

    Når hun er gravid, kan du vælge at beholde en af ungerne.

    Du kan vælge CareFresh, bøgeflis, majsstrøelse eller hemp til bundstrø.
    De kan ikke tåle spåner pga. det støver men også fordi der dannes phenoler som ikke er sundt for rotterne.



  • #6   19. sep 2011 okay tak. hvilket bur kan så anbefales???? smiley
    og hvilket foder er det bedste for en rotte.
    skal hun have noget specielt når hun er gravid at spise?
    hvor mange unger får de i gennemsnit?
    er der noget særligt jeg skal være opmærksom på med ungerne.?
    hvor længe går de drægtige?
    hvornår må ungerne tages fra?
    hvordan kigger jeg køn på en rotte??

    smiley puha en masse.. smiley


  • #7   19. sep 2011 og skal hun have hø og halm?
    hvilket legetøj ville hun fortrække??

    smiley


  • #8   19. sep 2011 Du kan søge efter burberegner på google, så dukker der et par stykker op, hvor du kan indtaste mål fra de bure du kigger på, så skriver den hvor mange rotter der kan være i buret. Dette er dog kun en anbefaling og cirka mål.

    Men et bestemt mål kommer an på hvor mange rotter du vil have, for hvis du gerne vil op og have et par stykker er et større bur at anbefale. F.eks. har jeg selv et royal suite og det er jeg rigtig glad for.
    Hvis man vil have under 5 rotter, vil jeg anbefale Freddy 2 Max buret.

    Foder vil jeg anbefale altromin - det indeholder alt der er behov for, for kan det være en god ide at tilføje lidt hunde/kattemad.
    Ellers vil jeg også anbefale Hamster Crispy.

    Til moderen når hun har født kan du give babygrød/mos, banan og mange andre ting der giver moderen tilskud.

    Gennemsnittet for hvor længe de går er 23 dage cirka.

    Ungerne skal tages fra når de er 5 uger (hunnerne kan blive sammen med moderen indtil de sælges, men hannerne skal deles - ellers kan de gøre søskende og mor gravid.

    Tror det højeste kuld der er set i DK er 18 unger, så alt imellem 18 og 1 unge.

    Køn kan du evt. finde nogle billeder af nyfødte på nettet, folk med erfaring kan se det allerede når de er født.

    Hø og halm har rotter ikke behov for - giv dem hellere toiletpapir.


  • #9   19. sep 2011 okay tak... smiley må hanner godt gå sammen når de bliver taget fra??

  • #10   19. sep 2011 Jeps hanner kan sagtens gå sammen smiley

  • #11   19. sep 2011 mange tak for hjælpen... smiley


Kommentér på:
hjælp til rotte

Annonce