{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.218 visninger | Oprettet:

Kaniner dræbt af hund... :'( {{forumTopicSubject}}

Hej med jer allesammen...
Har lige brug for at dele denne sørgelige nyhed med jer, da i (som er inde i det med at have kaniner) vel er lidt mere forstående end min familie...
Vågnede i morges og så dette pragtfulde vejr. Besluttede mig så for at det var en god mulighed for at lukke kaninerne ud, nu hvor vejret ENDELIG var godt.
Derudover var det idag også tid til at parre min løvehoved kanin Bella(på 10 mdr) med Elvis, som er den nyeste i avlen.
Satte så Elvis på græs i mit store græsnings bur(uden net i bunden) og han fik lidt efter besøg af Bella. De to hyggede sig og det hele så ud til at gå rigtig fint. Derefter kom de andre kaniner på græs i de andre bure(med net i bunden).
Efter det tog min kæreste og jeg så op til den lokale købmand for at købe morgenbrød. Da vi kom hjem gik jeg ud for at tjekke til kaninerne og kommer så et frygteligt syn i møde.. Min hund sidder inde i det store græsnings bur og ved siden af ligger Elvis og Bella døde .... Min bror har formentlig lukket hunden ud, selvom han udmærket godt ved at den ikke skal ud uden opsyn når mine kaniner er det og hunden har så gravet lidt så den kunne klemme sig under buret og ind til dem,. Der har den så "leget" med dem, for der var intet blod at se . Jeg gik helt i sort og kan slet ikke bærer tanken om hvor rædselsslagen, bange og hvor ondt de to kaniner må ha haft... Min hund fik også den størst skideballe og den vidste godt at den havde gjort noget den ikke måtte, men hvad hjælper det nu... ;(
Er så træt af den hund.. Er hævnlystig og har lyst til at give den hund af samme medicin, men ikke engang det ville forhindre den i at gøre det igen.
Havde lige brug for at dele det med nogle andre end min uforstående familie. ;( En rigtig ØV-dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaniner dræbt af hund... :'(
  • #1   31. mar 2013 Det er da ikke hunden du skal skælde ud, men din bror!
    Hunden har et jagtinstinkt som den bruger, så den kan ikke gøre for at den søger ind til dine kaniner.
    Stakkels hund, med en skideballe, som gør noget der ligger i dens natur.

    Men stadig synd for dig, men måtte ud med det andet også


  • #2   31. mar 2013 Jeg syntes rent faktisk du burde skille dig af med hunden. Enten sælge eller aflive den. Evt. kan din mor og far eller andre i familien overtage den. Det er for farligt at have kaniner og en hund sammen. Ved godt det var et uheld og at du slet ikke havde troet det ville ske..

    Men det er min mening.


    Vi havde engang en schæfer, som bed min øverste del af venstre øre af. Den blev aflivet..


  • #3   31. mar 2013 Men R.I.P små kaniner<3 smiley

  • #4   31. mar 2013 jeg synes godt nok det er synd for hunden at den får skæld ud for at følge sit instinkt.
    Og at du vil hævne dig på den er direkte vanvittigt i min verden.

    men synd med dine kaniner , men det er din brors skyld - ikke din hunds.


  • #5   31. mar 2013 er det din hund eller familiens?
    Hvis det er din helt egen hund, ja så skulle du måske nok finde et nyt hjem til den, hvis det er sådan du har det overfor den.

    Men det stadig ikke hundens fejl, at den følger sine instinkter - det er din brors fejl at han lukker hunden ud, uden at tjekke om kaninerne er der.. og måske din, for havde du husket at sige til bror/familie at kaninerne var ude uden opsyn?


  • #6   31. mar 2013 Hvad fanden er det for noget at skrive "du burde skille dig af med hunden"
    Øh.. nej hunden følger sit instinkt hvis der noget der skal ændres så er det at man ikke lukker en hund ud til kaniner der ikke er i et sikkert bur! og at man slet ikke forlader dyrene hvis jagt og bytte dyr render rundt om hinanden.
    Er enig med Malega det er din brors skyld ikke hundens.
    Dine følelser med hunden vil forsvinde igen, evt. sæt den i pasning eller lad nogen familie medlemer overtage den i 1 uge til du har det bedre.


  • #7   31. mar 2013 Sikke da noget NONSENS at man ikke kan have hund og kanin sammen!?
    - Og sikke da en ualmindelig barnlig opførsel at ha' lyst til at give hunden samme tur? Ja beklager min ualmindeligt sure tone, men helt ærligt!!!

    Du kunne ha' gjort familien opmærksom på at kaninerne var ude og at de derfor ikke skulle lukke hunden ud, du kunne have undladt at lade kaninerne gå uden opsyn!

    Men tænk at du helt seriøst skælder hunden ud og vil give den "samme omgang" - den reagerede instinktivt, det er noget af det mest naturlige for hunden at gøre! Det er dælme ikke dens skyld.

    Og så kan jeg afsløre at jeg har lige pt. 6 voksne hunde og 8 hvalpe - og så lige en masse kaniner, marsvin og hamstere, nåerhja og katte også!
    - Jeg VED at kattene og hundene ikke skal lades uden opsyn med de andre dyr hvis de kan komme til dem osv. - det er logik for perlehøns!

    Beklager min mangel på pædagogiske evner.


  • #8   31. mar 2013 Stakkels vaps smiley

    jeg skældte sq da heller ikke vores hund ud da han havde fornøjet sig med vores nyanskaffede moskus ænder hvoraf 4 var døde, det er hans instink og at efterlade dyr uden opsyn syntes jeg måske heller ikke er det smarteste


  • #9   31. mar 2013 rettede det fordi det blev noget vrøvl smiley

  • #11   31. mar 2013 Forstår godt du er sur på hunden, det ville jeg også være, men altså den er jo et rovdyr og fulgte bare sit jagtinstinkt.. Håber tilgengæld at din bror fik en kæmpe skideballe, det kan godt nok ikke have været rart for dig at komme hjem til sådan noget. R.I.P Elvis og Bella! smiley

  • #12   31. mar 2013 Selvfølgelig skal hunde have skæld ud for at aflive kaninerne. Men måske du skal bruge noget tid på at træne med hunden. Selv om hunde bliver aktivt brugt til jagt kan den saktens lære at huses kaniner, ænder katte osv ikke er et jagt bytte. Det kræver bare noget trængningen. Og grundt til, i de fleste tilfælde at hunde begynder at jage husets andre dyr, er fordi den er understimuleret. En hund skal have en times motion og min 15-20 hjerne stimulering hvis det er en aktiv race. Så måske i skulle se på om hunden får den stimulering den skal have, for det hænger gerne sammen med hunden er skide irreterende at den er understimuleret

  • #13   31. mar 2013 Nej hvor burde du skamme dig!
    Den hund skulle aldrig have haft en skideballe.
    Den aner ikke hvad den har gjort forkert.

    At du tænker de tanker om et dyr, det er bare direkte ækelt!

    Ja, det er noget rigtig lort at dine dyr er døde, men det er 100% menneskefejl.

    Jeg sidder faktisk lidt og håber, at du kommer af med alle dine dyr, når du kan tænke sådan.

    Og hvad er det for noget med at "den kan lærer det ikke er jagtbytte".
    En hund der går med på jagt, må slet ikke aflive uden den har fået lov til det. Hvis den bare går på dyr, så er den uegnet som jagthund.
    Og nej, hunden skal ikke have en skideballe, den aner ikke hvad den har gjort forkert. Den skal have at vide at der er noget galt når den gør noget galt, ikke når det er gjort, og man ikke aner hvor længe siden det er.


  • #15   31. mar 2013 "Er så træt af den hund.. Er hævnlystig og har lyst til at give den hund af samme medicin" wow siger jeg bare.
    Hvem har stået for opdragelsen af den hund ? Det er vel der den er gået gal. Har selv haft hund der kunne med både marsvin, hamstre og kaniner. Ikke dermed sagt at jeg er sikker på at det aldrig kunne gå galt, men hvis det en dag gjorde ville jeg ALDRIG være hævn tørstig på et dyr ?
    Som du selv skriver har hunden sikkert bare leget med dem i go tro, måske fordi den mangler legetøj eller andre ting at lave når den er i haven ?
    Sider helt med hjertebanken over at et menneske med dyr kan tænke sådan pga en tydelig menneskefejl. Det er synd for kaninerne. Men hunden har tydligvis ikkke vist bedere.


  • #17   31. mar 2013 Det ikke fedt du har mistet dine dyr, det var heller klogt gjort fra din brors side. MEN som nogen af de andre har sagt skal man ikke skælde hunden ud når det er sket men når det sker! og det er ikke hundens skyld! men både din og din brors!
    Din fordi du ikke sagde de var ude og din brors for ikke at have tjekket om de var!
    Men da jeg boede hjemme havde vi både hund og kanin og kunne godt sammen hvis bare vi holdte øje med dem og det var en dansk svensk gårdhund. men som sagt det er hundens natur og kaniner er byttedyr.
    Men er ked af det på dine vejene over du har mistet dine dyr men det er altså ikke hundens skyld og den har ikke fortjent den skideballe!!


  • #18   31. mar 2013 sååå er jeg faldet lidt ned igen....
    Hvis ikke i kan se det så skriver jeg at jeg har LYST til at give den af samme tur, men at det ikke ville hjælpe noget som helst netop fordi det som i skriver ligger i dens natur at gøre det.
    Kunne da aldrig finde på at behandle en hund dårligt, og slet ikke aflive den pga dette. Er bare fustreret over det der er sket og mega sur på bror, som tilsynladende ikke har spor dårlig samvittighed. Det skal lige siges at min bror kan se kaninerne lige så snart han åbner døren for at lukke hunden ud, så han har udmærket godt vidst at de var ude!
    Hunden underkastede sig med det samme da jeg kom, fordi den udmærket godt vidste at den havde gjort noget den ikke måtte, og det eneste jeg derefter gjorde som den "skideballe" i køre så meget i er forkert, var at pege på kaninerne og sige "hvad er det?" og derefter lukke ham ind. Det bedste ville nok ha været at jeg havde taget ham på fersk gerning, som min mor, der træner hunden inden for politiet, har lært mig at man skal, da den så bedre forstår at det er forkert, end hvis der er gået lidt tid efter den har gjort det.

    Vi har flere gange prøvet at lære hunden at det er mine kaniner, hvilket den også forstår når min mor siger det, da den har lært ikke at røre det man siger "det er MIN" til. Men lige så snart den ikke kan se min mor så farer den hen til burene af rent provokation.

    Den hund er så veltrænet i alle mulige andre ting end lige netop dét fordi det er en politihund og fordi den er trænet til at jagt tyve osv. og det er det jeg finder så fustrerende. Hvis den bare kunne lærer at det er mine kaniner og at den ikke skal røre dem. Men min mor har lovet mig at der bliver trænet på det når de kommer hjem.
    Hunden er IKKE understimuleret. Det er godt nok noget af det sidste han kan blive. Den får fri adgang til at komme ud og gå frit på vores kæmpe grund Når IKKE kaninerne er i græsnings burene uden bund, Men idag fik de endelig mulighed for bare at få lidt frisk græs efter den lange vinter med en masse kulde.

    Det er hele familiens hund, men min mor der har mest med den at gøre, da hun træner den indenfor politiet. Den adlyder kun hende, hvilket egentligt er forståeligt nok da hun er dens "Master" men lige så snart hun er væk, så benytter den sig af hver en mulighed for at lave ballade... OG det skal lige siges at mine forældre er i Jylland for at besøge noget familie. Den havde aldrig rørt de kaniner hvis den vidste at mor var i nærheden, men når mor forlader den siger hun altid "vi skal på arbejde" og så forstår den at hun ikke længere er i nærheden før hun kommer igen. Det er en meget klog og snedig hund! ....


    Sorry for den manglende information der sikkert er grund til at i flipper sådan over min "store" skideballe til hunden.. Er fuldstændig enig med jer der skriver at det er dens instinkt, men sæt jer i mit sted og forstil jer at komme løbende i forventningen om at alt er som det skal være, og så ligepludselig se en hund der sidder ved siden at to af ens kaniner som er døde.. Selvfølgelig holder jeg ikke bare mund og lukker hunden ind. Fortæller ham at det er "NEJ" og derefter lukker jeg ham ind. Det var jo ikke fordi jeg gjorde ham ondt eller noget i den retning, og for hans vedkommende var det glemt allerede 5 minutter efter. Dog kunne han mærke min frustration og kom over og sagde undskyld bag efter, ved at ligge poten på mit knæ og slikke mig på armen.


  • #20   31. mar 2013 I skriver at jeres hund godt kan med jeres kaniner. Jeg antager så at i har haft hunden fra den var 8 uger eller at det er en lille hund. For dette er en næsten fuldvoksen schæferhund på langt over 30 kg. Han kom hertil(langt ude på landet) da han var 7mdr år gammel efter at havde boet inde i Storkøbenhavn i et meget lille hus med en lille hund. Det var tydeligt at se at han slet ikke kunne sammen med den anden hund, da den lille var meget aggressiv, og denne lidt aggressive adfærd som vores hund nu også har lært af er hvad min mor bruger længst tid på at vænne ham af med. og det klare han fint så længe hun er i nærheden. Dog er det ikke meget og han kunne ikke finde på at angribe andre hunde, men han knurre og rejser børster.
    Han er trænet til at jagte det han får besked på, men ikke andre ting, og dette har han tilsynladende svært ved at skelne mellem.


  • #22   31. mar 2013 jeg har en 6 årig schæferhund der aldrig havde set et andet dyr end sig selv da hun kom til os som 2 årig og hun kunne ALDRIG finde på at gøre nogen af vores dyr noget.

  • #23   31. mar 2013 Jeg har to schæferhunde en på 30 kg og en på 50.....
    De er begge trænet i PH, og er yderst lydige hunde....
    tæven slikker gerne på kaniner og andre kæledyr, og har en positiv tilgang til dem... Hannen derimod ville til hver en tid brække nakken på dem, hvis han fik fat i dem.... Der hersker ingen tvivl om dette....

    Det gør ikke hunden mere eller mindre lydig, at den ville nakke et mindre dyr.. Og det gør den hverken til en bedre eller dårligere hund.....

    Napper en hund et andet kæledyr, er der kun en man kan bebrejde... og denne ene er det menneske, der havde ansvaret for, at hunden kom i nærheden af dyret!!
    Det er hunde vi har med at gøre... ikke kludedukker....


  • #24   31. mar 2013 Jeg kan godt forstå du er ked af det smiley Jeg havde engang en højt elsket kanin, som blev ædt af en gravhund smiley

    R.I.P



  • #25   31. mar 2013 nå ja og min bliver brugt som hund til vagtjobbet - aka laver det din mors hund og så gør.

  • #26   31. mar 2013 Min hund var en 1 årig amstaff der oven i købet var blevet mishandlet groft inden han kom til mig. Kan godt forstå din frustrasion og efter at ha fået flere detaljer giver tingene en smule mere mening, men ser du det fra vores (læsernes) side af havde vi kun den øverste tekst at forholde os til og den kunne desværre tolkes som at du havde lyst til at tæve hunden ihjæl fordi den havde gjort det ved dine kaniner. Og så er det jo ikke så underligt at folk inklusiv mig selv kommer lidt op og køre smiley

  • #27   31. mar 2013 Jeg fik min (nu afdøde hund) da den var 7 mdr, dey har absolut ingen ting med alderen at gøre! Nogle hunde har bare mere jagt indstinkt i sig end andre. Længere er den ikke.

    Men nøj hvor har jeg ondt af dig og dine kaniner! Øv smiley R.I.P.


  • #28   31. mar 2013 Unskyld... men nu kan jeg slet ikke på nogen som helst måde forstå at du har en trænet politi hund med dine kaniner!:O

    Politi hunde kan være farlige men og gode på mange måder fordi de er trænet som de bliver. Min far er i politiet, han er hundefører og har 7 politihunde fordelt på forskellige racer. Selvom de er tip top trænet er de stadig ustyrlige og kan være farlige.

    Jeg tør ikke at nærme mig hans 3 store schæfer hunde da de er så højt trænet at de kan tro jeg er en tyv!
    De andre 4 er labradoor.. som er søde nok!

    Du burde ikke have kaniner i nærheden af en politi hund ved mindre den er 100 % styrlig, lydig og top trænet!



  • #30   31. mar 2013 Sikke mange hvis forældre pludselig er politifolk.. LOL

    Jeg har endnu til gode at møde en betjent med 7 politihunde..


  • #31   31. mar 2013 Jeg siger det bare!

  • #32   31. mar 2013 Det er jeg meget ked af at høre, men det er trods alt ikke hunden eller din brors skyld, dine kaniner, dit ansvar smiley
    Ked af at sige det! Håber det bliver en bedre dag imorgen! smiley


  • #33   31. mar 2013 Ja det er sq noget pladder! det har intet med hundens træning at gøre!
    Og det er noget vås, at en trænet politihund er farlig!

    kan man som barn ikke nærme sig sin far/mors hund fordi de er direkte skudt i låget de hunde..... Og så må det være en lodret løgn! for sådan en hund ville aldrig blive brugt i tjeneste!

    Den historie må du længere ud på landet med!

    Og 7 politihunde? ja det skulle da så være første gang i historien.........



  • #34   31. mar 2013 desuden forstår jeg det ikke som om, at TS's hund bliver brugt i tjeneste?
    Lyder mere som om den bare bliver trænet i PH, da moderen ikke har den med på job?



  • #35   1. apr 2013 Vi havde engang en kasseret politihund, den lystrede kun min far og kun når han var der. Var han ikke hjemme måtte vi lukke hende ude på badeværelset hvis vores legekammerater ringede på, hun åd alt der kom ind af døren ellers. Når den hund KUN lystrer din mor burde hun faktisk tage den med når hun går, hvem ved hvad den ellers kan finde på? Den har jo fået at vide at de der i bur er no-no, det skal en politihund kunne forstå, ellers er den ikke egnet.... og det var jo så derfor vores blev kasseret, den forstod ikke at se forskel på hvad der skulle ædes, forbrydere eller børn, det var hip som hap hvis de pillede ved hoveddøren....

  • #37   1. apr 2013 Laura føler med dig ! Min schæfer har også været ude efter min kanin, dog har jeg trænet hende til ikke at gøre det, så nu kan hun være i nærheden af kaninen smiley turde godt lade hende være ved min kanin uden opsyn, men gør det ikke, fordi min kanin betyder så meget som den gør smiley

  • #38   1. apr 2013 AVV, hvor er det trist. Ville godt nok have det skidt.
    Hegn haven eller et stykke af den ind til/for kaninerne. Det bør man vel gøre, som ansvarlig jagthund-og kaninejere. Jeg er da sikker på, at din bror er ked af det og har dårlig samvittighed.
    Roser man hunden for at følge sine instinkter/ hvad racen er opdrættet for - og i jeres tilfælde også trænet i, eller skælder man ud....?? Tror jeg ville have gjort det samme som dig og passivt lukke hunden indenfor.
    Håber du kan komme lidt op med humøret imorgen, 2 påskedag, selvom det er svært!


  • #40   1. apr 2013 Det er alle de hunde, der ALDRIG kunne finde på at gøre kaninerne noget, der er skyld i de fleste dødsfald og skader hos kaniner i løbegårde.

    Men du er ikke den eneste, der mister kaniner i løbegårde.

    Og nu har vi jo fået ULVE i Danmark !!

    Jørgen


  • #41   1. apr 2013 Jørgen : det var da en gang gylle at lukke ud.. selv for en dyrlæge(hvis du ellers er det.)

  • #42   1. apr 2013 Hvorfor er det en gang gylle?

    Manden har jo ret...
    Har du aldrig hørt sætningen "ej DET har den aldrig gjort før!" ?
    Det er standard fra hundeejere, der ikke erkender, hvad det er de har mellem hænderne....
    Mine kaniner render ikke frit i huset, medmindre hundene er i haven... og er kaninerne i løbegård, er det enten under opsyn, eller når hundene er inde...

    Bevares det giver logistiske udfordringer om sommeren, når de alle gerne vil være ude, men sådan er det, når man vælger at have dyr...


  • #43   1. apr 2013 Og så håber jeg da for øvrigt at manden er dyrlæge, eftersom han har tilset flere af mine dyr gennem årene smiley

  • #44   1. apr 2013 Godtordigen.

    Jeg ved, at jeg er moden til lynchning, når jeg begynder at skrive om alle de "uheld" i løbegårde, som jeg har set gennem årene.

    Men jeg har en meget bred ryg.....

    Jørgen


  • #46   1. apr 2013 et problem er jo så 'andre folks hunde' - så selvom man har flere haver, og kan bruge en hvor man ikke lukker egne hunde ud i, så skal man stadig være obs på om der kan komme fremmede hunde ind i haven.

  • #47   1. apr 2013 ville bare være sikker på at du lige havde andre folks kræ med i regnestykket - men ja, hellere gå ud fra at alle er båtnakker, og så virkelig få sikret ordentligt.

  • #48   1. apr 2013 Frk P er simpelthen sådan et negativt menneske, der tror det værste om alt og alle.... så jeg ville slet ikke være bekymret for, at hun ikke har taget højde for andres dyr...
    I hendes øjne er alle andre lallende jubelidioter!




    smiley :-P smiley


  • #49   1. apr 2013 skulle også bare lige have den ud mellem sidebenene her inden jeg hopper i kanen smiley
    Ferien er slut, og skal op kl kvart i kvalme *KLYNK!*


  • #50   1. apr 2013 jamen jeg skal da tænke venligt på dig.. mens jeg ligger under dynen og putter med min pixel *G*

  • #51   2. apr 2013 Bah! hvor er du ond Sweet smiley

    Frk P - du kan dælme tro, at det var urart, at komme op og afsted der... og så en hel dag med status *bræk* 1..2..3..4..57..58..


  • #52   2. apr 2013 nejnej, jeg er udhvilet.. jeg sov til efter kl. 10.. så lå jeg lidt med pixel på mavsen og så morgentv, mens jeg spillede på mobilos.. og så har jeg været lidt aktiv ved at muge dyrene og gå ned med skrald *G*

  • #53   2. apr 2013 Jeg er faktisk nær ved at tro, at jeg ville have givet min højre arm og måske det ene ben for, at sove bare en lille time længere i morges! smiley

  • #54   2. apr 2013 hmmm.. kunne det evt. blive det venstre ben så?
    Jeg døjer sådan med mit venstre knæ, og det ville da være rart med et funktionsdygtigt af slagsen.


  • #55   2. apr 2013 ja da smiley sagtens.... smiley Men så får du et grimt ar på knæet med i købet... uforklarlige smerter on/off.. OG som bonus tror folk, at du har gips på benet smiley

  • #56   2. apr 2013 åååh det er ikke ligefrem smalle lår jeg har i forvejen.. og der er ar på det højre.. men den med de uforklarlige smerter, den takker vi nej til... sjove av'ere har vi selv.

  • #58   3. apr 2013 Husk lige at hun lige har mistet to kaniner
    Er enig med det at det er hundes natur
    Men jeg kan godt forstå det jeg kan da sagtens lade mine kaniner være ude i deres løbegård uden net i bunden
    Hvor min farmors og farfars hund kan løbe frit uden at den graver sig ind til kaninerne
    Men giv din bror en ordenlig skideballe for uansvarlighed !


  • #59   4. apr 2013 Jeg blev da også sur på min kat, da han tog min ene zebramus, også selvom det er kattens natur.
    Det er jo hårdt, når man vil passe på sine dyr. Jeg synes ikke i skal være så hårde ved hende, jeg har en jagthund, der ikke rør ved mine kaniner, eller de andre dyr for den sags skyld. Han er godt nok nysgerrig, men går når han finder ud af, de ikke er legekammerater.


  • #60   7. apr 2013 Jeg ville altså også have haft skældt min hund ud hvis den havde dræbt min kanin. Hvis man ikke gør det, og ligefrem roser den, så ved den jo at det er en god ting, og så gør den der helt sikkert en anden gang. Men at sige at hund og kanin ikke kan sammen er noget vrøvl! Alle mine kaniner er vokset op sammen med hund, og det samme med hunden. Og de elsker hinanden. Ja, nu tænker i sikkert at rovdyr og kæledyr ikke kan elske hinanden, men jo, det kan de godt! Sorte og hvide mennesker kan jo også elske hinanden. Jeg forstår godt Laura 100% er glad for at det ikke skete med Akela..

  • #61   10. apr 2013 Regitze:
    Er jeg godt nok også for det kunne lige så godt ha været hende og hendes unge Tiny den tog, da de gik i et tilsvarende bur lige ved siden af.
    Men sket er sket og jeg er kommet videre, selvom det hele så lidt håbløst ud efter at ha mistet 2 af mine 4 løvehoveder.
    Har intet imod at folk skriver deres meninger om hvorvidt det var rigtigt eller forkert at blive sur på den hund, da et forum netop er til for at diskutere lidt, og lidt diskussion havde jeg da også forventet.
    Alle burene er nu 100% hunde-sikret og jeg har valgt at sælge de to sidste løvehoveder jeg har, og fremover kun avle på hermelinerne smiley


  • #62   15. apr 2013 Jeg syntes godt nok at mange har virket meget sure over at TS har skrevet at hun havde lyt til at give hunden samme medicin. Jeg er sikker på at hun var meget ked af det og frustreret da hun skrev det her emne. Ville i andre ikke også ha' været det??
    Det er helt normalt at man er sur på hunden. Selvfølgelig er det ikke hundens skyld, da det jo bare er et af dens mange instinkter. Men det tænker man jo nok ikke over, når man kommer ud og finder sine elskede kanin(er) livløse og fyldt med blod... -.-


  • #63   15. apr 2013 Man skal aldrig lade kaniner være ude uden opsyn, i kunne lige så godt ricikere det var en kat eller andet der var kommet og skadet kaninerne

  • #64   16. apr 2013 Laura jeg synes du har holdt en rigtig god tone herinde, med tanke på nogen af de bemærkninger der er kommet.
    Synd at du mistede kaninerne, men "life goes on" og det virker også som du er kommet videre.
    Til dem som skriver at hunde og kaniner sagtens kan sammen, eller det modsatte - at man aldrig kan have dem sammen, kan jeg fortælle, at vi har to meget forskellige hunde. Den ene kan ligge ved siden af kaninerne, og kunne aldrig drømme om at røre dem. Han er retriever.
    Den anden kommer ALDRIG uanset al træning i verden, til at se kaninerne som andet end byttedyr. Det må man bare erkende og så indrette sig derefter.


Kommentér på:
Kaniner dræbt af hund... :'(

Annonce