762 visninger
|
Oprettet:
Hamster ( hvad er godt og hvad er knap så godt) {{forumTopicSubject}}
Hej alle GGer
Jeg kunne vildt godt tænke mig en hamster
Men jeg har lige et par spørgsmål.....
1. Hvad er rigtig godt ved en hamster?
2.hvis de er i et bur med en masse rør i, kan man så få den ud?
3. Hvor meget mad skal de have?
4. Hvad er knap så godt ved en hamster?
5. Er der noget vigtigt jeg skal vide om en hamster
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 22 Gnavere: 2 Emner: 79 Svar: 842
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
2: de fleste hamstere er lidt nysgerrige, og madglade, så det er bare at logge dem ud, med deres ynglingsmad, eller bare med hånden, jeg har aldrig haft en problem med det
3: jeg fylde op i madskålen hver 2.-3. Dag, hamstere gemmer deres mad, og har små mad depoter rundt i buret, så selvom madskålen er tom eller næsten tom så mangler de ikke mad. De skal ikke have vejet maden ligesom kaniner
4: levetiden, de bliver i gennemsnit 2 år, og har endnu ikke haft en der blev så gammel (dog er Bølle godt på vej) men jeg er sikker på at finder du en hos en rigtig god avler så skal den nok blive der omkring (måske mere)
5: selvom dyrehandleren anbefaler hø og hamstervat til de små, så er det ikke godt for dem! Hø kan skære hul i kindposerne. Vat kan kvæle dem, brække deres ben (hvis de sidder fast) og så hvis de spiser det så kan de få forstoppelse.
Og dværghamstere er typisk hybrider i en dyrehandel, så en god avler anbefales.
jan 2012
jun 2012
Men de kan skam sagtens være kæledyr, min afdøde Tulle elskede at blive nusset bag ørene.. Og min Trille, selvom hun er livlig så kan hun godt lide at side i min hånd og blive nusset om (de begge kravlede/kravler selv op i hånden) det er ikke noget man kan forvente af alle hamstere men altså man skal heller ikke udelukke det
jun 2012
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 138
Hamsterland (Dansk Hamster Forening) har desuden et forum der er flittigt bliver brugt af hamsterinteresserede i alle aldre, og hvor der ikke findes dumme spørgsmål. Der er også en Facebook-gruppe kun for hamsterinteresserede: https://www.facebook.com/groups/336365820757/
jan 2012
Hamster ( hvad er godt og hvad er knap så godt)