{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

At overtale.. {{forumTopicSubject}}

Hej GG'.

Oplever tit folk som 'hopper' med deres marsvin, og det ved vi fleste 'erfarne' marsvinefolk, at det er bare no go..

Tog er snak med min mor om det at fortælle folk at det er skadeligt for marsvin osv. (Min mor arbejder for foged-retten i Nykøbing Fakster - Dsv. snakker med folk der har problemer, evt. sidder i fængsel osv.)

Hun forklarede ; Folk indstiller sig ofte på at 'Det her det er rigtigt' og når der så kommer en anden og fortæller at det er fuldstændig forkert, sætter de sig bare fast i at 'Jeg har ret'. Når flere og flere folk så "strømmer til" og kritisere hænger de sig selv fast at 'Jeg har ret' og de bliver endnu og endnu mere chikaneret, over at folkene ikke bare lader dem være.. (Dsv. - De føler trang til at beskytte sig selv, og bliver mere og mere lukkede - og 'grove' med deres opførsel på GG') Istedet for at skælde ud - skal man gøre det modsatte! Start med - Jamen jeg kan godt forstå at du vil springe med dit marsvin og det ser også super skægt ud men det er de bare ikke bygget til osv.. (Så istedet for at skælde ud - Så ros dem istedet, så bliver de mere samabejdsvillige) Og forklar det på en sød og venlig måde.. Så får både du og personen en positiv oplevelse - med det hele smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At overtale..
  • #2   23. jan 2012 Ikke for at prikke hul i din bobbel - men det ER faktisk forsøgt.
    Det eneste som sket er at folk så kommer med jamen-forklaringer, men de lytter alligevel ikke.


  • #3   23. jan 2012 Jeg kan godt se du har en pointe... men det burde bare ikke være nødvendigt at fortælle folk, at det de gør er forkert. Folk bør sætte sig ind i de dyr de har med at gøre inden de anskaffer dem og på den måde ikke risikere at gøre mere skade end gavn på dyret.
    Det er akkurat det samme der sker, når man forsøger at forklare folk, at marsvin og kaniner ikke bør gå sammen. Det er sådan noget der burde være almindelig viden for folk efterhånden, hvis de bare havde gidet sætte sig ind i tingene.
    Men de her situationer opstår, fordi alt for mange folk sidder og er uvidende om behovene hos de dyr de har anskaffet sig.


  • #4   23. jan 2012 Sweet Leaf - Det vidste jeg så ikke.. smiley

    Cavy Cat - Ligepræcis ..


  • #5   23. jan 2012 Nadja - Arrhh.. Så lærte man noget nyt smiley

  • #6   23. jan 2012 Super god idé! smiley .
    Jeg vil da indrømme, at når jeg skriver noget herinde, så tænker jeg mig meget om inden jeg skriver det jeg vil skrive, fordi jeg ikke gider og have et møgfald........ Og det burde dælme ikke være nødvendigt at det skal være sådan.
    Det er stadigvæk et godt sted, men for søren hvor skal man altså passe på med, hvad med skriver herinde. Sorry....


  • #7   23. jan 2012 = sandwichkritik smiley

  • #8   23. jan 2012 Når flere personer fortæller at det en person gør er forkert = sandwichkritik.

    Der er bare nogen folk, der ikke kan tåle når der er mere end en, der fortæller dem, at de tager fejl, så føler de at de bliver angrebet, i stedet for måske at overveje om der er en grund til, at så mange er enige om, at det personen gør er forkert...


  • #9   23. jan 2012 Hihi.. Så har vi da godt nok forskellig opfattelse af sandwichkritik, Cavy Cats smiley

    Sandwichkritik er imø et "moderne" begreb for den argumentationsform hvor du starter med at rose, kommer med kritik, og slutter med at rose. Skulle være den mest konstruktive måde at fremføre kritik på, naturligvis afhængigt af modtageren smiley


  • #10   23. jan 2012 Ah, det kan være det bare er mig, der har misforstået begrebet så smiley

  • #11   23. jan 2012 Ja eller mig, det skal jeg ikke ku love - det er bare et begreb jeg er vokset op med fra min åh så pædagogiske mor. Min far nævnte en gang at det i stedet burde hedde "fedterøvskritik" smiley

  • #12   24. jan 2012 Hehe.. Vidste ikke at det allerede var forsøgt smiley Jeg er skam bare ret ny på GG' så har ikke set nogle skrive sådan..

    Men tak folkens smiley


  • #13   24. jan 2012 Synes Ts har ret. Herinde har folk det også med at rakke folk ned, inden de får et ord indført. Men selvfølgelig har nogle af jer andre også ret, nogle mennesker er ikke til at tale med.

Kommentér på:
At overtale..

Annonce