{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Katte og gnaver. {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at vi for snart en uge siden hentede vores kat som er ca 9mdr. Vi har to marsvin og stå i bur inde i stuen, hun bliver ved med at stikke hendes poter ind til dem, og er jo selvfølgelig bange for hun kan komme til at skade dem.

Hvordan for jeg hende bedst mulig til at forstå at hun ikke må? Har i nogen idéer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og gnaver.
  • #1   30. okt 2011 Stille marsvinene højre op, eller et sted hvor katten ikke kan nå dem.

  • #2   30. okt 2011 Pt kan hun kun nå dem når hun står på kanten af sofaent eller hvis hun strækker sig helt ud. Vi er lige flyttet, så er ikke kommet helt på plads. Men ellers kunne det være en mulgihed.

  • #3   30. okt 2011 katte kan hoppe og der er ikke rigtig andet at gøre end at flytte dem i et andet rum, du risikere at hun få fat i en af dem en dag

  • #4   30. okt 2011 Din kat skal lige vænne sig til dem. Jeg har 2 katte og en masse marsvin, samt 2 deguer.

    Kattene her skulle også lige lærer at deguerne var "mors" og dem skal man lade være men det gik nu ret let og hurtigt.

    Ingen problemer i det.


  • #5   30. okt 2011 Katte og marsvin kan sagtens vende sig til hinanden - men det kræver jo, at katten vender sig til at den ikke må. Jeg ville holde øje med den, sige højt 'nej' eller 'AH-AH' hver gang hun stikker poterne ind igennem tremmerne - når hun bare står og kigger skal hun roses. Når i så ikke er hjemme eller om natten når i ikke kan holde øje med hende, lukker i hende i et andet rum.

  • #6   30. okt 2011 Det eneste rum hvor katten ikke kommer ind, er i vores soveværelse og der vil jeg ikke have dem og stå. Når vi ikke er hjemme bliver hun lukket ud i gangen op til 1 salen og er.

    Hun er blevet bedre til det. men de er stadig meget intrassante smiley


  • #7   30. okt 2011 Marsvin er slet ikke naturlig "jagt emner" for katte - præcis som rotter ikke er det.. det er kun meget få katte, som faktisk vil gå på jagt efter og dræbe så store gnavere...

    selvfølgelig er hun nysgerrig - det ligger til kattens natur smiley
    Jeg ville faktisk være mere bekymret for, om katten får et hak i poten eller snuden af marsvinene, som vil forsvare sig, hvis de bliver trykket nok :o)

    jeg ville som udgangspunkt ikke være nervøs for, om katten vil "jage" marsvinene, men de vil helt sikkert være nysgerrige og undersøge hvad det er for nye dyr smiley men jagtinstinkt vil ikke være min bekymring - allerhøjest om de evt. kunne finde på at lege med marsvinene smiley


  • #8   30. okt 2011 Pia - Bliver nød til lige at tilføje, at da der var rotter i genboens kloaker, kom vores katte dagligt ind med fuldvoksne, fede rotter. Og det er ikke sjældent at de kommer ind med duer og endda en enkelt måge en gang smiley

  • #9   30. okt 2011 Ja - NOGLE katte kan godt finde på, at tage rotter! Men det er bestemt ikke deres foretrukne jagt-emner og slet ikke deres foretrukne føde!
    Men er der rigtig mange rotter, så jo, så tager nogle katte dem faktisk.. men "normalt" er det faktisk ikke. Det hører mere til "dumdristig" jagtemner smiley

    Duer er faktisk langt oftere "jagt emne" for katte end rotter er :o)
    måger er også "dumdristig" jagt smiley Men nogle katte bruger gerne et af deres ni liv på at jage en måge...


  • #10   30. okt 2011 Hehe, vores katte er også tossede smiley begge to. Men tror bare at man skal passe på med at sige at det er sjældent at de tager rotter - for der er ingen regel uden undtagelse, så synes at man skal være opmærksom når man har gnavere og jægere i samme hjem :-)! Men jeg er også godt klar over, at det er det samme du siger, ville bare lige understrege det.

  • #11   30. okt 2011 ja man skal være meget obs smiley
    Jeg har også en hunkat som ville gøre ALT for at komme oven på mine rottebure og ligge der er og lege med rotterne med poterne gennem tremmerne... dumme kræ smiley
    derfor er der fyldt op oven på burene - nul katte oven på mine bure smiley

    Mine hamsterbure er "kattesikret" - ingen tremme som hun kan få poterne gennem! men glimrende katte-tv smiley


  • #12   30. okt 2011 Jeg lavede engang den fejl ikke at sikre mit hamsterbur ordentligt. Jeg troede simpelthen ikke at det var muligt, at katten kunne få fat i hamsteret igennem den tremmelåge, der er i toppen af plasticbure. Men det kunne den så desværre godt. Så som du selv siger, man skal virkelig være obs smiley

  • #13   7. maj 2012 Du kan stille dem højere op. men er kløerne ude imens?
    Derhjemme har vi selv en kat hun ELSKER og ligge / sidde og kikke på vores gnavere, hun slår også på burene kløerne er bare ikke med. smiley



Kommentér på:
Katte og gnaver.

Annonce