{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.106 visninger | Oprettet:

Rengøring af bur( graviditet) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Ville lige høre om der er nogle der ved om der er noget
Farligt ved at skifte bur ved marsvin når man er gravid???

Grunden til jeg spørg, er at en af mine veninder fortalte at hendes læge havde sagt, det var bedst det var hendes fyr tog sig af burene, i mens hun var gravid..

Og har lige fundet ud af vi venter os en familie forøgelse smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rengøring af bur( graviditet)
  • #1   22. okt 2011 Nu er jeg ikke ekspert da jeg ikke selv har børn, men kunne tænke mig at det er et spørgsmål om at man ikke må løfte for tunge ting, og det kan jo godt være tungt at gøre sådanne bure rene, så tror det er noget i den stil lægen har ment. Kan ikke lige se hvad der ellers skulle være farligt ved det, og tror det der med tunge ting mest er hvis man er i risiko for komplikationer men som sagt er jeg jo ikke ekspert, men forsøger at give et logisk bud smiley

    Og stort tillykke med graviditeten smiley


  • #2   22. okt 2011 tak for svaret og lykønskningen smiley ja det er nok bare det med de tunge løft...
    Lige nu ville jeg ønske min veninde havde fået en forklaring på det smiley


  • #3   22. okt 2011 Graviditet er ikke en sygdom og man kan sagtens løfte tunge ting, så længe man lytter til sin krop.
    Jeg tror mere lægen har tænkt smittefare. Katte har ofte i deres tarmkanal har en meget lille parasit, Toxoplasma gondi, som udskilles med kattens afføring. Jeg ar aldrig hørt det skulle været et problem med marsvin. kanin osv.
    Jeg ville blot tage gummihansker på ved rengøring, så er man da på den sikre side


  • #4   22. okt 2011 Det er katte som kan være et problem - jeg fik HJÆLP af min kæreste til at skifte bure hos kaninerne i min graviditet, af den årsag jeg havde forfærdeligt ondt i mit bækken.

    Jeg snakkede også med lægen ang. at skifte bur, og der var intet i det - det er kattelort man skal holde sig fra, men tager man f.eks. en handske på, så er det også helt fint smiley


  • #5   22. okt 2011 Du kan sagtens gøre rent hos marsvin smiley

    Du kan faktisk også ved katte smiley (Der er et dog en god ide lige at bruge gummihandsker :))

    Du skal holde dig fra at spise råt kød (fx hvis man smager på frikadelle fars) og rødt kød (fx roast beef) hvis du håndtere råt kød, så vask hænderne grundigt bagefter..

    det der toxo-noget sidder nemlig i råt kød, hvis man har en indekat der ikke får råt kød er chancen ret lille for at den har et smiley

    Marsvin er ikke kødædere så de har ikke et der toxo-noget smiley

    Nogle læger er dog gammeldags og siger stadig man ikke må rense kattebakken, det gjorde min også, men min kæreste hørte det, så der fik jeg kæresten til at ordne dem smiley (Mest pga dovenskab fra min side ;))



  • #6   22. okt 2011 Jeg fandt lige et link om Toxoplasmose

    http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/T/Toxoplasmose.aspx


  • #7   22. okt 2011 Det er i øverigt ret sjællendt der er nogen gravide der får det smiley

    Og så tillykke med maven smiley


  • #8   22. okt 2011 Tak for svarene alle sammen hvor er det sødt af jer, at svare så hurtigt smiley
    Så vil jeg gøre rent ved pulse med god samvittighed smiley

    Tak for link og lykønskningen (mor til Katja )


  • #9   22. okt 2011 Tak kaninparadiset smiley ja jeg glæder mig som en sindsyg smiley men er kun 6+3 i dag,
    Så syntes der er sååå lang til juni smiley


  • #10   22. okt 2011 Det var så lidt smiley Jeg kan selv huske hvor mange bekymringer jeg havde da jeg var gravid smiley Og bekymringerne bliver ikke mindre efter barnet kommer ud smiley

  • #11   22. okt 2011 Ja, det er helt fantastisk at blive mor - glæd dig :o) .

    Og som de andre siger, husk at nyd tiden - og husk for guds skyld at sove længe når du kan smiley


  • #12   22. okt 2011 Jeg nyder det i stor stil allerede, selvom kvalmen, hovedepinen også den enorme
    Træthed nogle gange kan styre lidt rigeligt lige nu her smiley men glæder mig meget til maven begynder at tage form smiley

    Det med bekrymringer, tror jeg også topper når den bette kommer ud:-)
    Det er vores første barn, så det hele er bare så nyt og spændende også lidt skræmmende ... Barnet er planlagt, det skete i første hug, så det var meget hurtigt:-)

    Jeg prøver at få hvilt mig så meget så muligt, men syntes godt nok det kan være hårdt at komme op til en åbenvagt i den børnehave jeg arbejder i smiley Hehe men det går ...
    Hvor mange børn har i ??


  • #13   22. okt 2011 Jeg har Emily som er 6 mdr. gammel - så det hele er også stadig meget nyt for mig :o) .

    Og ja, trætheden, kvalmen jeg kan huske det hele, mit forsvandt bare ikke efter de 12 uger, så her havde jeg opkast hele graviditeten igennem, øv!


  • #14   22. okt 2011 Ej hvor dejligt med sådan en lille pige smiley smukt navn ...
    Wow det var da helt vildt, det med kvalmen ... Håber godt nok mit ikke varer hele graviditeten ... Men hvis den endelig gør det , er der jo ikke noget at gøre ved det smiley


  • #15   22. okt 2011 Mange tak smiley .

    Ja, men i sidste ende kan kvalmen slet ikke måle sig over med hvad der kom ud af det, det er bare helt fantastisk :o) - gør det gerne igen, også den del med bækkensmerter og kvalme, det er det hele værd ;o)


  • freyja  a
    freyja a Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #16   22. okt 2011 det kan være farligt pga nogen af de stoffer der er i deres urin og afføring ved min kone som også er gravid bruger gummihansker osv når hun skifter bur pga hun havde fået afvide at i værste tilfaælde kan det lede til spontan abbort men så længe man beskytter sig tror jeg ik der sker noget

  • freyja  a
    freyja a Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #17   22. okt 2011 lige et råd til din kvalme min kone kæmpede også med meget kvalme de første 3,5 mdr men vi købte de søsyge armbånd på apoteket kostede vist 100kr og de tog hendes kvalme så hun spiste mere og ik rendte ud og kastede op hele tiden smiley

  • #18   22. okt 2011 Til freyja a smiley 1000 tak rådene, de er guldværd... Tror lige der skal købes gummi handsker og det søsyge armbånd, viste ikke at sådan nogle kunne hjælpe:-)

  • #19   22. okt 2011 Det er heller ikke alle det hjælper på, det gjorde ikke på mig..

  • freyja  a
    freyja a Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #20   22. okt 2011 de hjælper stort på kvalmen og de virker allerede efter ca 10 min fra du tager dem på første gang men husk og følge beskrivelsen på hvordan de skal sidde ellers hjælper de ikke min kone havde dem på hele tiden undtagen når hun var i bad og det hjælp gevaldigt både på humør og kvalmen

  • #21   22. okt 2011 Så mange tak for rådene:-) i er bare de bedste smiley
    Tror jeg vil prøve begge dele , først armbåndet smiley også hvis der ikke er held med dette, så vil jeg helt klart prøve akupunktur( min kærestes kusine er jordmor , og hun kan også akupunktur:-)

    Men endnu en gang tak alle sammen kram
    Fra mig


Kommentér på:
Rengøring af bur( graviditet)

Annonce