{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.659 visninger | Oprettet:

Rovmider - rengøring af bur {{forumTopicSubject}}

Mine marsvin har desværre fået rovmider herhjemme og er i behandling smiley

Dyrlægen sagde at det var en god ide at rengøre/skolde burene osv.
Kogende vand kan vel gøre en del men er det lige så godt som desinfektion med andre midler? Skal jeg evt gøre begge dele?

Har læst mig til at man kan bruge Virkon S eller indendørs rodalon, men jeg er altså hysterisk m.h.t. stoffer der kan skade mine små svin, så hvad er bedst og nemmest at forholde sig til, så jeg ikke står og vasker buret af 50 gange efter jeg har brugt det, bare for at være helt sikker? smiley (Og læste nogle steder at disse midler muligvis slet ikke dur, da det ikke virker på mider men kun svamp o.s.v.)

Og hvor tit/hvor længe skal man skolde/desinfektere burene?

Og medicinen skal vel have nogle dage til at virke i, så den første helt store rengøring behøver vel først at startes efter et par dage?

Træhuse m.m. kan vel også skoldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rovmider - rengøring af bur
  • #1   27. apr 2017 Så længe du får skyllet godt efter, så er Virkon S og Rodalon begge effektive - jeg plejede at vaske og skure burene i Rodalon, og så skylle 2-3 gange med rent vand.

    Jeg ville rense ALT med det samme, og evt. igen, lidt før behandlingen afsluttes - hvis du ikke gør det nu, ved behandlingens opstart, risikerer du at behandlingen ikke virker ligeså effektivt som den burde.

    Så rens alt, og gentag evt - er ikke lige bekendt med behandlingen for rovmider, om der er et interval i det du kan følge.

    Tænker at træhuse måske kan smides i fryseren i 24 timer og så har det haft en effekt? Men er ikke helt sikker.


Kommentér på:
Rovmider - rengøring af bur

Annonce