{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Hjælp med marsvin problem. {{forumTopicSubject}}

Hej alle gruppe medlemer.
Jeg ved ikke om det er okay jeg spørg, men hvis det ikke er kan i bare slettet forummet. Okai.

Jeg har en ven i virkeligheden som har 3 marsvin- 1han & 2hunner. & da hun har brug for hjælp, og hun ikke må få gnavergalleri har jeg lovet at spørg jer fra hende.

-Men altså. hun havde drengen og en af pigerne i det ene bur, for hun troede at det var 2 hunner [Hun troede faktisk alle 3 var hunner, men da der ikke var mere plads gik en hun alene & de 2 andre sammen. de 2 er dem som jeg snakker om]

og da hun har haft de 2 sammen i noget tid, og der er begyndt at være risíko for at hun'N som går med drengen, er gravid. Om det så er okay at rykke pigen ned til den anden pige, og lade drengen gå i fred?

-BEMÆRK: De 2 hunner har gået sammen ude ved dyrehandleren, men er ikke søstre!

Er det okay, eller hvad sker der ved det? Jeg viste det nemlig ikke selv, har prøvet noget med en han og en huun sammen som var uheld. men der flyttede vi ikke hannen væk før 3 dage efter, der kom vi af med den.

Svar venligst hurtigt, efter som hun gerne vil have svar hurtigst muligt.

-Spørgsmål kan stilles til mig så giver jeg videre til hende. smiley

-På forhånd tak fra: Line & veninden som ikke ved hvad hun skal gøre [Det er hendes første marsvin.]


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med marsvin problem.
  • #1   19. nov 2010 Hvis det ikke først er nu din veninde har fundet ud af at hannen er en han, hvorfor går de så stadig sammen?

    Skil dem ad og sæt hunnen over til den anden hun.
    Giv hannen en lille drengeven i stedet for eller få ham kastreret så han kan gå sammen med hunnerne uden problemer.

    Hunnen kan godt gå sammen med den anden hun selv om hun skulle være drægtig, bare den anden ikke er.


  • #2   19. nov 2010 Jeg ved dsv. ikke hvorfor hun ikke ville skille dem ad nu. hun ville være sikker og sådan?
    Skal nok sige til hende.

    Men behøves hanen "HELT" at få en drengeven eller få ham kastreret? hun må ikke få flere, og hun vil helst ikke have ham kastreret.

    & det med hunen og hunen gå sammen bagefter var bare noget med lugten om de ville slåse og sådan.

    & tak. siger til hende-


  • #3   19. nov 2010 Hvor gammel er hunnen der så er drægtig nu?

    Ja ellers skal han jo gå alene i sit bur.....

    Hunner kan i de fleste tilfælde gå sammen, men kan de ikke enes skal de selvfølgelig ikke gå sammen, så skal hunnen i så fald gå alene mens hun føder for ikke at blive stresset. Men kan de enes kan hunnerne godt gå sammen under drægtigheden og fødslen. Men når ungerne skal fravænnes (4 uger/300g.) skal de selvfølgelig skilles i hanner og hunner og sådan.


  • #4   19. nov 2010 Ved godt ungerne skal skilles med hanner og hunner. har selv haft unger bare ikke lige i denne her situ.

    Kan hannen ikke gå alene selv i sit bur?

    Jeg aner ikke helt fødselsdag og sådan. men hun siger den snart er 1år. men ikke helt.


  • #5   19. nov 2010 Jo det kan han sagtens, men marsvin er flokdyr.

  • #6   19. nov 2010 Hvis hannen går alene, kan hun risikere at han bliver deprimeret og begynder at holde op med at spise og tabe sig. Og i værste fald kan han dø af det.
    Hvis hun ikke må få flere og ikke vil have ham kastreret, så er det bedst at sælge ham til en, der kan give ham en ven.


Kommentér på:
Hjælp med marsvin problem.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce