{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Hjælp med marsvin {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg sidder med det problem, at mit ene marsvin har ændret en meget negativ adfærd. Da vi fik hende var hun helt anderledes! Sådan meget mere venlig og kærlig... Vi fik hende sammen med en anden makker, og alt fungerede rigtig fint, og de var virkelig gode venner, men havde også gået sammen altid. Desværre døde den hun gik sammen med før. Så hun fik en ny makker... Det gik godt i starten, da de "kom sammen", men nu er hun så gået hen og er blevet aggeressiv både over for sin makker og mig, så meget at hun bed mig i dag, da jeg skiftede bur... Hun er meget dominerende over for sin makker, men bider ikke, men jeg synes det er synd for den anden, når hun er blevet så "diktator-agtig".. Hun vil have madet først og nogle gange løber hun efter den anden. Min mor synes hun skal aflives, men jeg er bange for, at den anden bliver ensom. Jeg har en kanin lige ved siden af i sit eget bur, men alligevel... Hvad synes I jeg skal gøre?

HOLD EN PÆN TONE smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med marsvin
  • #1   20. dec 2012 Hvor længe er det siden, dit marsvin blev sat sammen med sin nye makker? Og er det en unge, eller er det et andet voksent marsvin?

    Er det aggressive marsvin tjekket hos dyrlægen for evt. smerter?


  • #2   20. dec 2012 Det var i sommers eller sådan noget, dengang var den nok halvvoksen, der var de faktisk søde mod hinanden :).. Nej det er det ikke..

  • #3   21. dec 2012 Ved pludselig opstået aggressivitet ville jeg nok vælge at få marsvinet undersøgt af en dyrlæge. Jeg tænker, at det kan være alt lige fra smerter til hormonforstyrrelser.

  • #4   21. dec 2012 Jeg har også haft en hun som blev utrolig aggressiv efter hun fik ny burven. Så blev vi anbefalet af dyrlægen at prøve med en kastrat sammen med de to hunner. Han fik hurtigt skik på tropperne smiley jeg tror hun var blevet for dominant. Hun havde dog ikke bidt, men klaprede tænder når vi stak hånden ind til hende smiley
    Du skal selvfølgelig ikke prøve hvis det er hanner du har smiley


  • #5   21. dec 2012 Tak for svarene! smiley Jeg synes ikke det er kommet helt pludselig, men det er blevet værre i den sidste tid:) Det er to hunner, der går sammen smiley

  • #6   21. dec 2012 kunne godt tyde på en af de andre hunner var ved at blive "for" stærk og måske snart overtager posten som chef... det kunne godt være førerhunnen simpelthen er stresset over det. Mit forslag er selvfølgelig kun udfra at alt ellers virker normalt. Grunden til jeg IKKE tænker hormonproblemer i dette tilfælde er at du INTET skriver om hun er blevet overvægtig og taber pels? evt hormonproblemer følges nemlig ofte ad med overvægt og pelstyndhed.

  • #7   21. dec 2012 De er kun to i alt, synes bare det virker som om den anden overhovedet ikke har noget at skulle have sagt, så det virker ikke som om den er ved, at overtage pladsen. Hun er blevet mere overvægtig, end tidligere men pelsen er ikke tyndere... Jeg troede det var fordi hun altid skulle have først, men det kan jo godt være pga homonproblemer. Hvad gør man så ved eventuelle homonproblemer? smiley

  • #8   21. dec 2012 du kan få hende steriliseret hvis det er det, så fjerner de både livmoder og æggestokke og dermed er problemet væk så snart alle hormonerne er ude af kroppen, tager måske op til et par måneder efter højest.. Det er nemlig pga cyster på æggestikkene at der produceres for mange hormoner. Som dyrlægen forklarede mig troede de at de var gravide hele tiden, og så kan de godt blive lidt pirrelige, især hvis der aldrig kommer nogle unger... Det er værd at overveje for ubehandlet kan cyster føre til æggestokkræft eller brystkræft. En jeg havde med problemet endte med at få kræft i underlivet et par år efter og måtte aflives. Så alt afhængig af hendes alder og din pengepung ville jeg overveje at snakke med dyrlægen om det kunne være hormoner... det ER muligt at de kan måle det (evt sende på laboratorie) i en urinprøve eller blodprøve inden man evt tager stilling til en operation.

  • #9   21. dec 2012 Tak for det gode svar! smiley Hun er omkring 4 år... Det var først da den anden kom, at hun ændrede adfærd.. smiley

  • #10   21. dec 2012 hormonproblemer begynder ofte også først EFTER 2½ års alderen, så det er normalt ikke noget de er født med.

  • #11   21. dec 2012 Okay, jeg vil nok få den tjekket ved dyrlægen så snart som muligt:)

Kommentér på:
Hjælp med marsvin

Annonce