{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med Farver (marsvin)
  • #1   16. feb 2012 Ved ikke helt selv med marsvin farver, men her kommer der to på et billede smiley

    (link fjernet)


  • #2   16. feb 2012 Uha.. Det var nogle jeg ikke lige havde undersøgt men der kommer et gæt alligevel :
    (Fra Venstre til højre)

    1. (Gæt) Buff creme? Eller Gylden?
    2. (Gæt) aner det virkelig ikke XD


  • #3   16. feb 2012 Hehe..
    Simone (Til venstre) Hun er ihvertfald creme smiley
    Sally (Til højre) hun er hollænder tegnet, det var også lidt dumt billede, da man ikke kan se hendes bagdel med aftegne, her er der lige et --> (link fjernet)


  • #4   16. feb 2012 Damon :
    (link fjernet)

    Hector :
    (link fjernet)

    Crimson :
    (link fjernet)

    Ganjo :
    (link fjernet)

    Fame :
    (link fjernet)


  • #5   16. feb 2012 Potedask: Sally er hvid/gylden

  • #6   16. feb 2012 Isobell: haha skinnyers farve er ofte mere tricky end dem med pels. Så du har vist givet TS noget af en udfordring smiley

    TS: lægger også lidt billeder ind af mine snarest.


  • #7   16. feb 2012 Ang. Potedask's billeder

    Jeg vil altså mene man skal vide lidt mere om farver/aftegninger hvis man skal deltage i den slags her smiley De to på billedet, for det første ser den til venstre nu ikke creme ud på det billede der - det kan godt være den er det, men ud fra det billede der er den nu ikke klart creme. For det andet er dyret til højre absolut ikke hollænder tegnet.
    Hollænder tegning kræver mere end bare nogle farvede aftegninger - bl.a. at tegningerne er afgrænset på en speciel måde, at ørerne er samme farve som tegningen (i det her tilfælde gylden), mere tegningsfarve mv.

    Ideen om at lære farver ved denne slags er fin - men det hjælper ikke noget når det man så bliver fortalt ikke er korrekt.


  • #8   16. feb 2012 C S.
    Så kan hun hygge sig med det :o)
    Hun ville have farver, nu ska hun få farver *GG*


  • #9   16. feb 2012 'Isobell :

    Damon : Uha.. Har aldrig prøvet at gætte en skinny før.. (aner det virkelig ikke :-))

    Hector : Gylden/Sort ?

    Crimson : Hvid? (Tror den er hvid da den jo har lidt hvis på snuden XD)

    Ganjo : Sort/Gylden ?

    Fame : Hvid/Gylden/Gylden Agouti


  • #10   16. feb 2012 En endnu bedre ide at lære farver og racer er ved at købe DMK's standard hvor der er farver og racer i.

    Den kan købes her: http://www.marsvineklub.dk/pr.php


  • #11   16. feb 2012 crimson er hvid med røde øjne.

    Damon er dalmatiner af en eller anden farve, nok sort dalmatiner vil jeg tro. De andre lyder rigtige nok, men igen billederne er langt fra optimale og gætte farver ud fra.


  • #12   16. feb 2012 Ganjo: rigtig
    Fame: rigtig (tror jeg )
    Crimson : jeg ved godt man ikke kan se det på Crimson, men han har altså mørke øre i toppen så han er vidst dårlig himalaya (du må ikke hænge mig op på det)
    Hector: rigtig
    Damon: Hans aftegning er dalmatiner, men jeg kan ikke finde ud af hans farve :o)


  • #13   16. feb 2012 Sortfod: Damon er ikke sort men brun (link fjernet)

    Crimson tror jeg altså er dårlig himalaya
    (link fjernet)


  • #14   16. feb 2012 Men han er gylden og hvid på næsen og har prikker så daller er et godt bud. Men det er svært at sige. Han kan også være født med pletterne og så er han ikke daller da pletterne på daller først kommer senerer så vidt jeg husker.

    Crimson kan sagtens være en dårlig himalaya. Så kommer kulde punkterne ( de sorte aftegn) enten ikke eller meget dårligt. Skinnyerne er ikke farve avlet og derfor pointer ( får kulde punkter) de ofte ret dårligt.


  • #15   16. feb 2012 Mor er vidst dårlig daller så den skulle være god nok med at damon er dalmatiner.

  • #16   16. feb 2012 ja men igen det afhænger af om han er født med pletterne eller ej altså så vidt jeg lige husker.

  • #17   16. feb 2012 Hvad hedder en rød øjede og hvidt marsvin ?
    Hedder det en PEW ligesom rotter?


  • #18   16. feb 2012 Rødøjede hvide hedder Hvid RØ smiley

  • #19   16. feb 2012 Eller PE White

  • #20   16. feb 2012 Tak C S :o)

  • #21   16. feb 2012 og lige til orientering.. 'brun' findes ikke i marsvinefarver.

  • #22   16. feb 2012 Sortfod: Lad os nu sige han er født med pletterne, kan han så give dem videre til sine afkom selvom moderen ikke er dalmatiner?
    Og hvis han nu er dalmatiner, så kan han også give det videre til ungerne uden moderen behøver være det ?


  • #23   16. feb 2012 Sweet Leafs Opdræt ™
    Det anede jeg ikke.
    Så hans farve hedder enten gylden eller sort ??


  • #24   16. feb 2012 Det er svært at sige. Er han født med pletterne så er han ikke dalmatiner.

    Dalmatinerne får pletterne hen af vejen og føder ikke med dem.

    Grisen er den farve du kaldte brun er gylden


  • #25   16. feb 2012 Nu ved jeg ikke hvor mange farver du rent faktisk har sat dig ind i, men jeg smider såmænd også gerne et par billeder ind.

    DKCH Cavy Cats Break of Dawn
    (link fjernet)

    Zara Garnet
    (link fjernet)

    Jamila Garnet
    (link fjernet)

    DKCH SCH Albérs Mocca
    (link fjernet)

    Cavy Cats Woman of the Wrong Kind
    (link fjernet)

    Julian
    (link fjernet)

    DKklCH Vibys Granit
    (link fjernet)

    Sir Tobys Rawtag
    (link fjernet)

    Cavy Cats Sweet Dreams Are Made Of This
    (link fjernet)

    Cavy Cats Paul Elvstrøm
    (link fjernet)

    Cavy Cats Is That What It's All About
    (link fjernet)

    Cavy Cats Secondhand Wonderland
    (link fjernet)

    Cavy Cats Cockatoo
    (link fjernet)

    Cavy Cats Lofuohta
    (link fjernet)

    Perlas Laufey
    (link fjernet)

    God fornøjelse smiley


  • #26   16. feb 2012 Og jo, nogle af dem er svære, men på den måde lærer du også mere om farverne smiley

  • #27   16. feb 2012 Simone er ihvertfald creme, mit billede er redigeret i farverne, derfor ser det ikke helt sådan ud smiley
    Sally er hollænder, har jeg hørt af en avler smiley - Men altså, hvad ved jeg?


  • #28   16. feb 2012 I så fald er alle de billeder du har af hende i din profil så de ser mørkere ud, for jeg kan ikke finde et eneste hvor hun ser creme ud. For mig ser hun buff ud på dem allesammen.

    Og Sally har ikke farve nok på bagkroppen til at være hollænder. Enhver kan kalde sig avler. Det er ikke ensbetydende med, at de nødvendigvis også ved alt omkring farver, aftegninger og racer.


  • #29   16. feb 2012 Potedask - du kan da ikke give et billede, der er redigeret i farverne så creme ikke ser creme ud, til én der vil lære at kende de forskellige farver - det burde da give sig selv!? Derudover som jeg skrev, nej Sally er ikke hollænder jf. standarden for racen.

  • #30   16. feb 2012 *hiver standarden for hollænder frem*

    Hovedaftegning:
    Kinder: To ideelt cirkelrunde, farvede felter.
    Må ikke løbe ind i næseborene, men skal flugte med disse uden at røre.
    Ører: Skal have samme farve som kindfelterne.
    Blis: Skal være symmetrisk jævn og gennemløbende.

    Kropsaftegning:
    Forkrop: Hvid incl. forben.
    Krop: Farvet. Ideelt skal skal det farvede område starte mellem nakke- og hofteparti.
    Afgrænsningen skal gå ned omkring dyret i en lige, velmarkeret linie.
    Det foretrækkes at afgrænsningen starter tættere på nakke partiet end hoftepartiet, da det ellers kan se mere hældende ud på dyret.

    Fod aftegning:
    Fodstop:
    Er en hvid markering, der skal forefindes på begge bagpoter og ideelt gå fra alle tre tånegle frem til midt på poten.
    Hårstrå på tæerne skal være hvide.
    For alle aftegns vedkommende gælder det, at symmetrien er vigtigere end at afgrænsningerne er helt ideelle i placering og udstrækning.

    Jo, noget af det passer på Sally. Men medmindre "midt på poten" sidder oppe ved hoften på hende og "tættere på nakkepartiet end hoftepartiet" sidder nede på rumpen af hende, så er hun godt nok en pænt dårlig hollænder. Og samtidig, som der også siges tidligere i tråden, fejler hun også ved at hendes ører ikke har samme farve som kindcirklerne.


  • #31   16. feb 2012 1. : ?
    2. : Chokolade Buff? (Hvis der er noget der hedder det? :-D)
    3. : Chokolade
    4. : Gylden Agouti/Hvid/Creme?
    5. : ?
    6. : Chokolade Buff?/Hvid
    7. : Chokolade Buff
    8. : ?
    9. : Gylden/Sort (Ligner bare ikke den Sorte er 'Sort')
    10. : Gylden
    11. : ?
    12. : Gylden Agouti/Hvid
    13. : Gylden Agouti/Gylden
    14. : Gylden
    15. : Chokolade Buff?

    Det hele er rent gæt! ;-D


  • #32   16. feb 2012 Ja.. Har faktisk undret mig over "tan"? Er det et gen, - farve, - eller aftegning, og hvordan ser det ud??

    Man skal jo lære lidt smiley


  • #33   16. feb 2012 et marsvin kan højst bestå af 3 farver.
    1 fra den mørke skala - sort eller chokolade både med DE, RE & PE
    1 fra den lyse skale - rød, gylden, buff eller creme
    og hvid



  • #34   16. feb 2012 Ganske gode bud, men ikke så mange af dem, der er korrekte smiley

    1. Sepia agouti
    2. Chokolade zobel fox
    3. Solid gylden agouti
    4. Chokolade/hvid/creme
    5. Buff agouti/hvid
    6. Lilla/hvid
    7. Grey tan
    8. Sort otter
    9. Solid lemon agouti/creme
    10. Gylden argente
    11. Zobel agouti
    12. Chokolade zobel/hvid
    13. Lilla otter
    14. Lemon argente
    15. Gylden argente

    For at være fair, så havde jeg heller ikke valgt nogle, der var sådan helt almindeligt sort/gylden/hvide, men det giver dig et ret godt billede af, hvor bredt farvespektret hos marsvin rent faktisk er. Og jeg tror også det er derfor der ikke er ret mange der faktisk har styr på farverne, ikke engang ret mange opdrættere.
    Nu kan du så bruge billederne her til at øve dig på smiley


  • #35   17. feb 2012 Uha.. Nu når du skriver svarene kan jeg godt se at jeg skal øve mig noget mere..

    Tak for hjælpen Sweet Leaf og Cavy cats..


Kommentér på:
Hjælp med Farver (marsvin)

Annonce