{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Fleece Bedding - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Der sker jo hele tiden nye, spændende ting... også indenfor marsvinehold. Jeg har netop stiftet bekendtskab med konceptet "fleece bedding", hvor man bruger fleece og håndklæder som bunddække i marsvineburet i stedet for spåner, som ellers har været den gængse bunddække, dengang jeg havde marsvin.

Umiddelbart lyder det som en super idé... men jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre, som har erfaringer med denne form for bunddække. Er der mon nogen herinde, som bruger fleece i bunden af deres marsvinebure og har lyst til at dele deres oplevelse af det?

Mine kommende "smågrise" skal jo have det bedste. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fleece Bedding - erfaringer?
  • #1   4. jun 2012 Jeg har selv prøvet det, da jeg havde den samme fornemmelse som dig. Dog synes jeg at det lygtede meget hurtigt i forhold til spåner, plus at det kræver meget mere pleje. Min vaskemaskine var heller ikke glad for mig, med alle de hår der nu kom i den når man skulle vaske fleecen.
    Det er også noget med at det er bedst at feje hele buret hver dag for høm høm, og det synes jeg var alt for besværligt smiley

    Håndklæderne i bunden, blev også rigtig ulækre hurtigt, også selvom man lagde dem dobbelt mm.
    Ja som du kan høre har jeg ikke så gode erfaringet med det :P!


  • #2   4. jun 2012 Jamen jeg er interesseret i alle erfaringer - dårlige såvel som gode. smiley

    Og jeg er selv meget i tvivl om, hvorvidt jeg vil synes, det er en god idé. Bl.a. det med lugt var en af de ting, jeg selv var bekymret for... smiley

    Tak for dine erfaringer - og jeg håber, flere vil slutte sig til. smiley


  • #3   8. jun 2012 Det rigtigt man skal fjerne lorte hver dag men da mine kan finde ud af at gå på "potten" i deres bakke er lugten ikke så slem for mig da jeg har spåner i deres lille toiletbakke og tømmer den hver dag. Dog kræver det meget tid at holde pænt altid og pt ligger jeg i flytterod så de er kommet på spåner igen da det ikke tager 5 min at rense potten om dagen og når de for lavet noget ved siden af den så lige at fjerne det i samme snuptag fleece kræver mere men ser også noget mere spændene ud og støver mindre. Hvis ikke ens mutter går på bakke kan de dog blive ret ulækre af tis under maven hvilket jeg synes klart er et minus..

  • #4   9. jun 2012 Hvordan har du lært dine mutter at gå på bakke, hvis jeg må være nysgerrig? Det lyder smart. smiley

  • #5   10. jun 2012 De havde et hjørne de altid brugte til den slags. Så stillede jeg en toilet bakke med spåner i der og så gjorde de det i den.

    De har senere hen selv flyttet rundt på den når de har moslet rundt, uanset hvor den står i buret nu bruger de den. De vil dog nok altid ha uheld med pøller uden for bakken men de har næsten aldrig mere tis uheld uden for den super dejligt og nemt for mig smiley


  • #6   11. jun 2012 Det lyder smart - det må prøves. smiley

Kommentér på:
Fleece Bedding - erfaringer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce