{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fleece Bedding?? hvorfor?
  • #1   9. jun 2012 nogen bruger det som alternativ til spåner... ikke fordi dyrene bliver mere renlige af det ene eller andet bundlag.


  • #2   9. jun 2012 Altså ja marsvin kan godt blive renlige, men det er godt nok få der kan og det er aldrig 100% renlige som feks. katte.
    Jeg har en han som for det meste tisser i et "toilet" med spåner(mine går på fleece)
    Men der kommer self. også pøller rundt omkring i hængekøjer osv. men det er få.
    Så det kan godt lade sig gøre i få tilfælde, det er bare om at finde det spot hvor de skider mest, - i det her tilfælde er det der hvor der bliver spist.

    Mine går på fleece fordi jeg selv syntes det er pænere og lettere at holde rent.
    Jeg fjerner feks. pøller hver dag ( hver 2. dag hos ham der er "renlig")
    Og våd håndklæder (som er under fleecen i flere lag) efter behov.
    På den måde holder det dig i en uges tid.
    Fleece er et kæmpe hit her hjemme og mine nøgne svin elsker det :).


  • #3   9. jun 2012 Okay spåner holder da også ca 1 uge.

    Kan da godt se at det måske er en fordel med skinnyer..
    Meeeen måske ikke til dyr med pels..

    Ej forstår det slet ikke smiley


  • #4   9. jun 2012 Vildt, holder dine spåner en uge uden at lugte :O.

    Herhjemme holdte spåner måske i 2 dage og så stank det :(.

    Jeg syntes også fleece er meget billigere.


  • #5   9. jun 2012 Jeg bruger fleece til mine marsvin og jeg gør det primært af 2 grunde:
    1. Marsvinene elsker det. Min redningsgris Gucci popcornede for første gang i næsten et år hvor vi har haft ham (har haft det rigtig hårdt inden han kom til os, men det er en anden historie) og de snakker bare mere og virker mere livlige og glade.
    2. Jeg synes det er pænere og det betyder meget for mig da mine står i stuen, og er derfor noget af det første vores gæster ser når de kommer ind til os.

    Da det holder sig mindst ligeså godt som spåner og hamp, synes jeg derfor ikke at der rigtig er nogen down-side ved det. Ved mindre man har store problemer ved at fjerne lorte en gang om dagen. I mine 4 bure tager det mig ca. 15 min. at feje pøller, og fleecet sørger for at bunden altid er tør, da tisset bliver trukket igennem stoffet og ned til håndklæderne, hvilket betyder at fleecen aldrig er våd, og dermed behagelig for marsvinene at gå på.


  • #6   9. jun 2012 Undskyld jeg spørg, men er det et tæppe eller er det sådan noget strøelse ?? Har været inde og søge på google i billeder, men der kommer bare nogen flecetæpper op ?? :-D..

  • #7   9. jun 2012 Mine spåner holder også i 7 dage. Jeg muger hver 7. dag.

    Men hvor godt man synes om bundlaget afhænger også af hvor sart ens næse er.
    Min f.eks er ikke særlig sart.

    en af downsiderne ved fleece må da da være de mange håndklæder som skal vaskes.


  • #8   9. jun 2012 Der er et par "downsider" ved fleece

    1. man skal samle lorte hver dag
    2. der er "meget" at vaske ca. 10 håndklæder og 5 stykker fleece på en uge.

    Men så er det tilgengæld også billigere i brug end spånere.

    - Ja jeg tror også jeg er meget sart, for jeg kan feks. heller ikke have dem stående på biobase i mere end max. 4 dage af gangen, uden jeg føler jeg bliver kvalt i deres lugt.
    Så fleece er derfor det eneste jeg sådan set kan bruge, uden at skulle skifte bur hele tiden.


  • #9   9. jun 2012 De 10 håndklæder og 5 stykker fleece, er fra i alt 3 bure.

  • #10   9. jun 2012 Så løber det jo hurtigt op.

    Hvis de 10 håndklæder og 5 stykker fleece er fra 3 bure, så ville jeg have c. 84 håndklæder og 42 stykker fleece ud fra de 25 bure jeg har.

    Og til det skal man så tænke på at det at vaske tøj både koster vand og strøm. Plus tørring.

    For mit vedkommende koster det 8 kr. at vaske en maskin fuld tøj, og 18 kr. at tørre en maskinfuld.

    Plus arbejdet med at fjerne pøller hver dag.

    Men havde jeg kun 3 bure kan det da godt være at jeg ville benytte det.

    Men tror egentligt nok mit valg ville falde på hemp eller lign. i stedet for.
    Men det er j smag og behag. smiley


  • #11   9. jun 2012 Men ja det kunne lyde til du er en af dem med sart næse smiley

    Det er jeg heldigvis ikke, ( også en fordel da jeg har passet svin hehe)...
    Men sådan er alle jo så forskellige smiley


  • #12   9. jun 2012 hvis man nu var smart....(!) droppede man håndklæderne under fleecen og puttede aviser under i stedet... aviserne skal jo bare kasseres og har man ikke nok aviser til burskift fjerner man barew "nul reklamer" skiltet på sin dør, så vælter det ind af brevsprækken med velegnet bundmateriale... jeg bruger udelukkende papir af alle arter nederst i et tykt lag som suger alt urin og ovenpå lægger jeg et tyndt lag blødt halm som virker stort set ligesom fleece: halm suger jo ikke urin ret godt så det meste render af ned til aviserne.

  • #13   9. jun 2012 Susan S
    Jeg har faktsik forsøgt ;).
    Men avisen sidder fast i bunden af mine bure, og sætter sig fast på fleecen :(. Jeg gider heller ikke slæbe mine bure ind på badeværelset for at vaske dem, så avispapiret ryger af...
    Så vil jeg hellere vaske noget mere og bruge håndklæder :D.


  • #14   9. jun 2012 Jeg er ret sikker på at vask af de fleece tæpper der ville være påkrævet til mine 20 bure, hurtigt ville blive en dyrere fornøjelse end den halve pakke spåner jeg bruger om ugen til samme. smiley

    Men har man få bure og/eller tid/lyst til at skulle være over dem hver dag for at rydde pøllebunkerne, så er det da sikkert et hyggeligt koncept. Hvad dyrene bedst kan lide, skal jeg ikke kunne sige smiley


  • #15   9. jun 2012 Der skal altså godt nok mange aviser til, til 25 bure.... Så mange fik jeg ikke en gang før jeg valgte reklamer nej tak. Hehe...

  • #16   9. jun 2012 Jeg tror også det nemt kan blive besværligt hvis man har så mange dyr som jer sortfod og von fancy.

    Men når man kun har 3 bure som mig, er det dejlig nemt :D.


  • #17   9. jun 2012 Jovist, som jeg siger - hvis man gider være over buret hver dag for at rydde op.
    Personligt, hvis jeg kun havde 3 buret, brugte jeg hverken spåner eller fleece, det er da helt sikkert - men det er min smag smiley


  • #18   9. jun 2012 Ja helt sikkert Little Pigz for dig som kun har 3 bure er det jo ganske let. Ingen tvivl om det. Hehe..

  • #19   10. jun 2012 Jeg synes nu ikke det er så galt at feje op hver dag. Faktisk gør jeg det selv 2 gange om dagen for det meste. Det tager mig som sagt ca. 10-15 min. at få fejet fuldstændigt op i alle mine bure, og så kan dyrene få følelsen af at have et rent bur stort set hele tiden. Selvfølgelig er der intet galt med at bruge spåner, biobase eller lign. heller. Jeg har selv prøvet stort set alle former for strøelse (undtagn tørv) for at finde det jeg havde det bedst med at bruge og må indrømme at fleece altså har taget vinderpladsen.

    Om det koster mere eller mindre end at bruge spåner, skal jeg ikke kunne sige, for må indrømme at det har jeg ikke regnet på, men det gør mig nu heller ikke så meget. Jeg skiftede ikke til fleece for at spare penge, men for at finde et bundlag som jeg og mutterne var glad for at bruge, og det føler jeg at jeg har fundet.


  • #20   10. jun 2012 Det har hjulpen meget på mit astma/ og støv allergi i forhold til at være i rummet, førhen da jeg brugte spåner eller andet strøelse, så blev min næse hurtigt stoppet og nøs. Men med fleece har jeg ingen problemer.. Bare lige nu hvor jeg midlertidigt bruger træ piller da vi først får vaske maskine igen på mandag, har jeg kunne mærke stor forskel i den negative retning, især med lugten. Så kan kun savner at bruge fleece.. Glæder mig til at komme i gang igen ...


Kommentér på:
Fleece Bedding?? hvorfor?

Annonce