{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. kanin hop :) {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens ! smiley
Jeg ville høre jer om i ikke lige kunne svare på disse spørgsmål? Jeg springer tit med mine kaniner (højst. 2 gange om ugen med hver) Jeg begynder først at Spirnge spring med dem når de er fyldt ½ år (ca. 20 cm) Ellers hopper jeg kun bomme eller 10 cm.

Når jeg sidder og kigger videoer herinde ser jeg nogle gange nogle af jer der stopper jeres kaniner op foran springet, og får dem til at stå på bagben hvor efter i tager dem tilbage og lader dem hoppe ? hvad gør det godt for?? Jeg prøvede et par gange her i går med Richard men han hoppede, lavede en kolbætte i luften og landte midt i springet. smiley det gjorde mig lidt skræmt. smiley men eller går det nu meget godt.
MEN:


#hvilken afstand skal der være mellem springene (ca 2 meter ???)

# hvornår kan man begynde at springe højt med sine kaniner (alder???)

# Er der nogle måde at få en kanin til at LØBE på ? Sådan rigtig løbe hen til fx. et længde spring ?? smiley

Håber i vil hjælpe mig, evt. vise nogle videoer smiley

Go´bag jul og godt nytår alle sammen smiley



PS.. På 2. spring her ????
Hej Folkens ! smiley
Jeg ville høre jer om i ikke lige kunne svare på disse spørgsmål? Jeg springer tit med mine kaniner (højst. 2 gange om ugen med hver) Jeg begynder først at Spirnge spring med dem når de er fyldt ½ år (ca. 20 cm) Ellers hopper jeg kun bomme eller 10 cm.

Når jeg sidder og kigger videoer herinde ser jeg nogle gange nogle af jer der stopper jeres kaniner op foran springet, og får dem til at stå på bagben hvor efter i tager dem tilbage og lader dem hoppe ? hvad gør det godt for?? Jeg prøvede et par gange her i går med Richard men han hoppede, lavede en kolbætte i luften og landte midt i springet. smiley det gjorde mig lidt skræmt. smiley men eller går det nu meget godt.
MEN:


#hvilken afstand skal der være mellem springene (ca 2 meter ???)

# hvornår kan man begynde at springe højt med sine kaniner (alder???)

# Er der nogle måde at få en kanin til at LØBE på ? Sådan rigtig løbe hen til fx. et længde spring ?? smiley

Håber i vil hjælpe mig, evt. vise nogle videoer smiley

Go´bag jul og godt nytår alle sammen smiley

Hej Folkens ! smiley
Jeg ville høre jer om i ikke lige kunne svare på disse spørgsmål? Jeg springer tit med mine kaniner (højst. 2 gange om ugen med hver) Jeg begynder først at Spirnge spring med dem når de er fyldt ½ år (ca. 20 cm) Ellers hopper jeg kun bomme eller 10 cm.

Når jeg sidder og kigger videoer herinde ser jeg nogle gange nogle af jer der stopper jeres kaniner op foran springet, og får dem til at stå på bagben hvor efter i tager dem tilbage og lader dem hoppe ? hvad gør det godt for?? Jeg prøvede et par gange her i går med Richard men han hoppede, lavede en kolbætte i luften og landte midt i springet. smiley det gjorde mig lidt skræmt. smiley men eller går det nu meget godt.
MEN:


#hvilken afstand skal der være mellem springene (ca 2 meter ???)

# hvornår kan man begynde at springe højt med sine kaniner (alder???)

# Er der nogle måde at få en kanin til at LØBE på ? Sådan rigtig løbe hen til fx. et længde spring ?? smiley

Håber i vil hjælpe mig, evt. vise nogle videoer smiley

Go´bag jul og godt nytår alle sammen smiley

Hej Folkens ! smiley
Jeg ville høre jer om i ikke lige kunne svare på disse spørgsmål? Jeg springer tit med mine kaniner (højst. 2 gange om ugen med hver) Jeg begynder først at Spirnge spring med dem når de er fyldt ½ år (ca. 20 cm) Ellers hopper jeg kun bomme eller 10 cm.

Når jeg sidder og kigger videoer herinde ser jeg nogle gange nogle af jer der stopper jeres kaniner op foran springet, og får dem til at stå på bagben hvor efter i tager dem tilbage og lader dem hoppe ? hvad gør det godt for?? Jeg prøvede et par gange her i går med Richard men han hoppede, lavede en kolbætte i luften og landte midt i springet. smiley det gjorde mig lidt skræmt. smiley men eller går det nu meget godt.
MEN:


#hvilken afstand skal der være mellem springene (ca 2 meter ???)

# hvornår kan man begynde at springe højt med sine kaniner (alder???)

# Er der nogle måde at få en kanin til at LØBE på ? Sådan rigtig løbe hen til fx. et længde spring ?? smiley

Håber i vil hjælpe mig, evt. vise nogle videoer smiley

Go´bag jul og godt nytår alle sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. kanin hop :)
  • #1   29. dec 2011 http://gnavergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=8928

    fx- denne video... på 2. spring ??? hvad gør hun her ???


  • #2   29. dec 2011 Lidt forvirrende indlæg synes jeg smiley

    Hvad søger du præcist svar på ? smiley


  • #3   29. dec 2011 Tak smiley

    De 3 sidste spørgsmål smiley Jaa, ved godt den blev lidt forvirret smiley


  • #4   29. dec 2011 Man kan godt begynde stille og roligt at træne med sine kaniner fra de er 2 måneder gamle. Når de er 4 måneder gamle må de stille op til konkurrence. Man kan ikke sige noget fast omkring, hvornår det er en god idé at begynde at springe højt med sine kaniner, men der er ingen grund til hastværk. Og hvis man træner højt med sin kanin risikerer man, at den ikke længere vil hoppe let til konkurrence.

    Minimumsafstanden mellem forhindringerne på let bane til konkurrence er 180 cm. og på elitebane er det 220 cm.

    Jeg tror, at seletræning er den bedste måde at øve din kanin i at løb på. Når den er god til at løbe i sele, skal den lære, hvad det hele går ud på med længespring og man skal have den til at fokusere på længdespringet, så plejer løbet at komme med tiden...
    Det er dog ikke alle gode hopkaniner der også har talent for højde- og længdehop.

    Når man stopper en kanin foran et spring og rykker den tilbage, sætter den på bagben eller løfter den op og viser springet, er det fordi man regner med at kaninen ikke har set springet godt nok til at kunne spring eller ikke står godt nok til at kunne springe det.
    Alle disse ting er en korrektion og dem må man tage <b>lige så mange, som man har lyst til af</b>, til konkurrence, men man får 1 fejl ekstra for hver 3 korrektioner.

    Det er rigtig godt at træne i en forening, hvor man kan få gode råd og hjælp fra man forskellige og også nogle erfarne hoppere. Der er desværre ikke så meget fællestræning på Sjælland, men der er hoptræning hver anden torsdag i Roskilde, så det kan anbefales, hvis du har mulighed for at komme forbi der smiley
    Når man ikke er så erfaren med kaninhop, så er det lige så meget en selv der har en masse at lære, som det er kaninen.


    MVH
    Rasmus Bjerner


  • #5   29. dec 2011 Rasmus B
    Mange tak for gode råd smiley det kunne være meget sjovt og lærerigt at komme til Roskilde en dag smiley


Kommentér på:
Spørgsmål vedr. kanin hop :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce