{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Olivia J
Olivia J
Tilmeldt:
23. sep 2017
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 1

Spørgsmål vedr kanin {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har bare lige et par spørgsmål omkring min kanin.

1. Jeg har et helt almindeligt bur til min kanin, det står altid åbent så han kan løbe frit rundt på en stor del af mit værelse (har indhegnet noget af mit værelse) men jeg har hørt at kaniner også godt kan lide at have små huse/gemmesteder. Så har taget en papkasse og klippet 2 huller i hver sin side som han kan gå ind og ud af og så har jeg lagt et tæppe derind, men han går slet ikke derind?? Hvorfor

2. Under min kanins ene øje er der vådt, altså som om han har "grædt" og han har haft det i 1-2 uger. Hvad er det og er det noget jeg skal gøre noget ved?

3. Jeg vil gerne have kastreret min kanin, hvor meget koster det?

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr kanin
  • #1   6. feb 2018 Du skal til dyrlægen, og have undersøgt hvorfor kaninens øje løber i vand. Der er altid en grund til det, og det skal der gøres noget ved. Når så du er der, så kan du jo lige spørge efter, hvad de tager for en kastrering. Det er nemlig meget forskelligt, fra den ene dyrlæge til den anden. smiley

  • #2   6. feb 2018 Du kan evt. prøve at skylle kaninen øje med saltvand fra saltvandskapsler købt på apoteket, men hvis ikke det hjælper meget hurtigt, er det af sted til dyrlægen. Det kan være pga. en tandrod, der vokser op mod øjet.
    Med hensyn til "legehuset", så prøv at lægge noget guf (gulerod eller noget andet) derind og put kaninen ind af et af hullerne.
    Hvis ikke din kanin opfører sig dominerende overfor dig eller strinter indendørs eller skal have en kaninveninde, så glem den kastraktion.


  • Olivia J
    Olivia J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 12 Emner: 3 Svar: 1
    #3   7. feb 2018 Altså han laver "lort" rundt omkring på mit værelse, og jeg har gulvtæppe på hele mit værelse og der er nogle få gule pletter rundt omkring.
    Han ser overhovedet ikke ud til at have ondt eller noget ved øjet, han reagerer heller ikke når jeg sådan "piller" ved det


  • #4   7. feb 2018 Han skal til dyrlægen alligevel, øjne løber ikke i vand uden grund. Kaninen er et byttedyr, og de er eminente til, at skjule smerter. Et øje der løber i vand kan være tegn på tandsmerter, og når det har stået på i 2 uger, så skal det altså kigges på.

  • #5   7. feb 2018 Prøv at løfte ham ind i buret hver eneste gang, han pøller udenfor. Eller prøv med en toiletbakke ved siden af buret. Læg spåner og halm deri, og løft ham deropi. Læg evt pøller deri.


  • #6   7. feb 2018 Jeg kom til at tænke på, om ikke du kunne købe nogle billige fleecetæpper, som du kunne lægge oven på dit gulvtæppe. Dem kan du jo nemt vaske, og de tørrer hurtigt.

Kommentér på:
Spørgsmål vedr kanin

Annonce