{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.475 visninger | Oprettet:

Hvad fejler mit marsvin? :( desperat {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu været til dyrlæge tre gange og de aner ikke hvad der er med mit marsvin. Han er blevet tjekket for sellnick, skab og svamp. Jeg synes han ser skællet ud i huden. Har fået creme til at smøre med, vasket ham i gnavershampoo og intet virker. Kan ikke tage ham op og holde ham så længe jeg ikke ved hvad det er, da jeg har et barn på 10 uger og han helst ikke skal blive smitter hvis han kan det. Det stresser mig helt vildt. Han går alene og er det eneste af mine marsvin der taber pels. Der er flager på hans hud, lidt skællet.
Nogle der har prøvet det? smiley


Kommentarer på:  Hvad fejler mit marsvin? :( desperat
  • #2   14. okt 2016 det er ikke lus eller lopper, det er han blevet tjekket for. Han er blevet tjekket for alt. Han klør sig slet ikke overhovedet. Maks et par gange om dagen, så det er heller ikke skab eller sellnick. De har tjekket for svamp, og det var det heller ikke. Det er på begge sider af hans bagdel og har læst mig til at det kan være hormonel ubalance? smiley

  • #3   15. okt 2016 Følger lige med smiley
    Kan forresten lige sige at KW's Gnavershampoo er udskældt for at give skæl og så er jeg indtil videre kun stødt på hormonelt hårtab hos hunner. Men det kunne da være interessant at vide, om det også kan findes på hannerne smiley


  • #4   15. okt 2016 Årh pis! Den shampoo har jeg vasket ham i, men det var efterfølgende.

    Jeg har læst på diverse engelske fora at det også opstår hos hanner. Men det ligner det bare så meget! Han har ingen sår, klør sig ikke, det er KUN på bagpartiet. Det har været der siden sidste år? Hvis det var skab havde tilstanden jo været væsentligt forværret. De dyrkede svamp som var negativ...


  • #5   15. okt 2016 Hvis der er noget med huden, kan man jo også risikerer at gøre det værre, ved at bruge shampoo, da det ødelægger den naturlige balance huden selv har. Sæbe, lige meget hvad det er for noget, går ind og roder med naturligt fugt, bakterier og sikkert også andet.
    Hvad sker der hvis du ikke vasker ham?

    Det er ikke sådan at jeg tror det er svaret at droppe vask, men hvis det ikke hjælper, kan det næsten kun være bedre, hvis du dropper det


  • #6   15. okt 2016 Nu ved jeg ikke om marsvin kan lide af foderallergi ? Det ved jeg nemlig hos hunde og katte, kan give skæld og pletter hist og her, og behøver ikke sprede sig eller noget.

    Men måske du skulle forsøge at få en second opinion hos anden dyrlæge ?


  • #9   15. okt 2016 der er vist ingen der har fået spurgt til dette her... men helt præcist hvad er han blevet behandlet med? Du skriver han er blevet behandlet for dit og dat... med hvilke midler (og dosering)?

  • #10   19. okt 2016 Havde engang et marsvin der havde samme problem, det var simpelthen kun skæl. Og dette fik jeg væk ved at vaske ham, og derefter smøre ham i creme, og nogle uger efter var det væk smiley

  • Daniel  S
    Daniel S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #11   19. okt 2016 Hvor gammel er han?

  • Ulla J
    Ulla J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   20. okt 2016 Skab kan være svært at konstatere.
    Hvis han ikke har ringorm eller anden form for svamp eller lus/lopper ville jeg - hvis det var mit marsvin - få ham behandlet for skab og rense alt - bur, strøelse osv.
    En anden ting kan være at andre marsvin bider ham bag i? Går han sammen med andre hanner?


  • #13   24. okt 2016 jeg har haft en han der havde hårtab over hele kroppen pga stress. Da jeg kom ham i bur med en anden han stoppede det og han fik hår igen. Han kunne åbenbart ikke lide sin gamle makker selvom de ikke sloges... forhøjet adrenalinniveau forårsager hårtab.

  • #14   20. nov 2016 Han har fået taget prøver for svamp, behandlet for skab med det rigtige skabsmedicin som jeg ikke kan huske hvad hedder - indsprøjtning, behandlet for skæl med skælshampol. han startede med for flere måneder siden at have en lille plet. Det er nu blevet til to store pletter på bagsiden..

    Han har altid gået alene da han slås med både hunner og hanner.
    Det blev værre lige før jeg fødte, og indtil da havde alt været det samme. Efter jeg fødte fik vi ham til dyrlæge, og lige siden har vi haft ham til dyrlæge én gang om måneden for at finde ud af hvad det er. Og vi har ham ikke oppe tit da jeg har et barn på nu 3,5 mdr og han skal ikke i kontakt med et dyr vi ikke ved hvad fejler..


  • #15   20. nov 2016 det kan være foder relateret.

    Umidelbart ser huden fin ud, blot at der mangler pels.


  • #16   20. nov 2016 Han får foder uden korn.

  • #17   20. nov 2016 ja men alligevel kan det sagtens være foder relateret. Eller for den sags skyld hormonelt.

    Hvis ikke huden fejler noget vil jeg ikke mene det er noget sygdomds relateret og slet ikke når han er behandlet for svamp og skab


  • #18   5. dec 2016 stress relateret mener jeg stadig det er...

  • #19   12. dec 2016 Det var skab...... havde en dyrlæge der ikke var så erfaren....

Kommentér på:
Hvad fejler mit marsvin? :( desperat

Annonce