{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Line V
Line V
Tilmeldt:
5. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvilket dyr skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Har tænkt på at får en gnaver og har tænkt over 3.

-degu
-zebramus
-rotte

Hvilke har i bedst erfaringer med? hvilken er nemmest at gøre tamme?

kræver en degu meget plads og skal man have 2 af dem før de kan trives?

Lugter det at ha dem?

lige pt ligger jeg mest til at få en rotte, men der er mange som ikke kan lide rotter, og det ville være træls hvis folk ikke vil ind på mit værelse pga af det.

smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket dyr skal jeg vælge?
  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #1   5. aug 2015 Rotte er helt klart let at gøre tam, men det er ofte også bedst at have 2 af dem. Deres urin lugter en del, så der skal lægges noget tid i rengøringen. En ting jeg ikke kunne lide ved dem, var at de ikke bliver særlig gamle smiley

  • Line V
    Line V Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   5. aug 2015 Hvor tit gjorde du rent i deres bur? smiley

    det self træls de ikk bliver særlig gamle, men har lige mistet min kat og derfor vil jeg bare have et dyr til jeg flytter, så det fint smiley


  • #4   5. aug 2015 Alt det du nævner skal gå flere sammen smiley

    Man kunne stille dem op som følger:
    Zebramus
    Degu
    Rotte

    Set i forhold til hvor tamme de bliver. Det er udelukkende ud fra hvor længe der har været avl på dem i fangenskab, og hvad man har avlet mod.
    Rotter kommer jo fra laboratorier, hvor man bl.a. har behov for rolige dyr der er til at håndtere.
    Zebramus omtales for det meste som en exotisk art, og det betyder i reglen at det ikke er egentlige håndterbare dyr. Men det variere naturligvis enormt meget hvad folk har af erfaringer her.
    Deguer er sådan en glad mellemting. De er ikke helt so exotiske som zebramus, men heller ikke så tamme som rotter.

    Mht rotter, så synes jeg du skal tage ud og besøge en opdrætter med rotter. De har en meget markant lugt, og man kan rengøre nok så meget, men den lugt kan man faktisk ikke komme af med. Der er nogen der slet, slet ikke kan have den lugt, mens andre praktisk talt ikke bemærker den.


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #5   5. aug 2015 Da jeg havde rotter lavede jeg en "overfladisk" rengøring dagligt, udskiftede deres hængekøjer ca hver anden dag (de kunne vaskes, og jeg havde adskillige), og en gang om ugen blev deres bur vasket. Men som Furrytails siger, man er nød til at affinde sig med noget lugt.


  • #6   6. aug 2015 Jeg havde 8 rotter en gang, 6 piger og 2 drenge. Det er skønne kæledyr. Jeg synes kun det er drengene der lugter. De laver også klistrede striber når de går fordi deres "boller" slæber hen ad jorden. Den ældste døde da den var 5 år gammel pga hedeslag (oversvømmelse indendørs en varm sommer, det blev for meget stress, fugt og varme)
    De kom når vi kaldte og lagde sig gerne til at sove enten i nakken eller på mit bryst, de var skønne kæledyr!


  • #7   7. aug 2015 Jeg havde en rotte engang(Jeg havde fået af vide af dyrehandleren, at man godt kunne nøjes med 1. Jeg ved bedre nu).
    Hun var simpelthen det mest tamme væsen nogensinde.
    Jeg synes ikke lugten var specielt slem, men jeg lufter også ud hver dag. Og jeg gjorde rent i hendes bur én gang om ugen, men fjernede lidt lort en gang imellem(hun sked kun 1 sted, så det var meget nemt).
    Jeg synes det var både nemt og hyggeligt smiley


Kommentér på:
Hvilket dyr skal jeg vælge?

Annonce