{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.240 visninger | Oprettet:

Hvilket dyr skal vi vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Vi står desværre i den situation, at to af vores tre dværghamstere er ved at være ret gamle, og vi tror desværre det er ved at være tiden til at sige farvel smiley

Jeg vil ikke have dværghamstere lige med det samme igen, og min kæreste vil synes det vil blive ret tomt uden, så han vil gerne have et andet dyr, et man kan gøre tam, og måske ligge på maven og nusse med (når dyres gider) men vil vil ikke til at ud at købe nye bure, vi vil gerne have nogle der kan bo i skabsburet, men det er jo bygget til hamstere, og har derfor rør og stiger, "små" huller meller rummene, og det er bestemt alt for lille til en kanin, eller to marsvin.

Jeg tænkte på at få en guldhamster, men er det et nusse putte dyr?

Han snakker om en Chinchilla, men jeg aner ikke om de er flok dyr, men jeg er ret sikker på at de skal have et stort bur, jeg tror også at skabsburet er alt for lille til sådan en..

Hvad ville i foreslå?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket dyr skal vi vælge?
  • #1   22. okt 2012 Hvad er målene på buret? Det ville ikke være for lille til en chinchilla, hvis i gjorde det til ét bur. Men en chinchilla er nærmere et hobbydyr end et kæledyr.
    De sidder sjældent stille, når de er ude af buret. smiley

    Chinchillaer er kolonidyr, men de er ikke så teritorielle som kaniner, hvis de er vokset op sammen.

    Men nu er det jo sjældent at gnavere er putte-nusse dyr.


  • #2   23. okt 2012 Hvad med ørkenrotter. De er livlige og sjove dyr og ville elske dit bur

  • #3   23. okt 2012 jeg har da en kanin og han er meget kælen

  • #4   23. okt 2012 Simse måler lige i aften smiley

    Ane: dem har vi to af, og skal bestemt ikke bo i et bur af træ, det kommer de ud af på under en uge

    Christina: det har vi desværre ikke plads til i skabsburet.


  • #5   23. okt 2012 Okay kan jeg godt se så:-)

  • #8   23. okt 2012 Sandra: Hvad er foreskellen på en dværghamster og en Kinesisk hamster?

    Line: Vi vil også meget gerne have en kanin, men vi har ikke den største lejlighed, så synes ikke der er plads til at have en, da jeg gerne vil have et stort bur til den..


  • #10   23. okt 2012 Ja en kineser ville jeg også forslå smiley
    Super dejligt kæledyr :;-)


  • #12   23. okt 2012 Åh ja det kunne være rigtig sjovt at få sådan en, vore dværghamstere er også meget aktive, med de er jo ikke hygge dyr (bort set lige fra Bølle, han kan godt lide at hygge i vores seng og side ved os) Men generelt er de ikke ret sociale, og det er det min kæreste savner..

    Også betyder det også meget at de er gode til børn, vi har også en nevø på 4 som gerne vil sidde med dyrene, men de stikker af fra ham, han er jo vand til at at kunne sidde med sin kanin..


  • #14   23. okt 2012 Sandra: Det er også bygget til hamstere, med stiger og rør, og hjul huse/huler, og i øverste etage er der også en klatre dims, som mit ene dværghamster brugte meget som ung, og selv om det ikke bliver brugt mere, så er det stadig hans ynglings legetøj, det er det eneste i buret jeg ikke må røre hehe..

  • #16   23. okt 2012 Ja kineserne kan anbefales. Jeg var helt væk i Pias (Satomis kinesiske hamsteropdræt), da jeg besøgte hende sidst i august.
    Super søde og rimelig nemme at håndtere - præcis som guldhamstere. Bare en anderledes krop og pasning/pleje smiley


  • #17   25. okt 2012 hvad så med hamster

  • #18   25. okt 2012 Christina: læser du overhovedet indlægget?

  • #19   25. okt 2012 Jeg har 2 chinhillaer og 1 guldhamster.

    Chinhillaerne synes jeg er utroligt bløde og dejlige. De er meget svære, at gøre helt tamme, men vi sidder tit på gulvet og så klatre de rundt på os. Engang imellem kan jeg også holde dem og ae dem, selvom de helst bare vil hoppe rundt smiley De skal bruge rigtig meget plads og gnaver i alt, så du skal nok bygge buret om og evt. sætte net rundt i siderne på buret.

    Vores guldhamster er jeg igang med, at gøre tam. Lige nu er den på det stadie hvor den stadig skal vende sig til os, men efter, at jeg har givet den rejer og solsikkekerner sidder den ved lågen og venter på mere. Så åbner vi buret og så klatre den ud på vores hænder. Vi har ikke haft den i så lang tid, men jeg synes allerede den er ved, at blive tam smiley Så måske er en guldhammi det rigtige for dig smiley

    Jeg har haft en kanin og den var meget sød og tam, men du har ret i, at den fylder meget af guldarealet. Dværghamstere kender jeg ikke så meget til, selvom mange siger at de kinesiske og vinter hvide er de tammeste.

    Jeg håber, at du finder det kæledyr der passer bedst til dig smiley



  • #20   25. okt 2012 Mariekiks: Jeg vil ikke bygge buret om, og den måde du beskriver Chinchillaer på, er det faktisk præcis som vores ørkenrotter..

    Jeg overvejer lidt en anden hamster art, en guldhamster eller en kinesisk hamster..


  • #21   25. okt 2012 Ja det tænkte jeg nok smiley Guldhamstere kan jeg ihvertfald godt anbefale. smiley

  • #24   7. dec 2012 Laila: fordi der stadig vil bo hamster i selvom 2 af dem går bort. Der er midter væg i buret og hvis den skal fjernes så vil det ikke hænge sammen i bunden, og hvis jeg tager hylderne ud er der ikke noget at lukke lågerne mod der udover vil det skulle skilles helt ad for at få hylderne ud, og nej det bliver bare alt for besværligt, selv for min kæreste som er tømrer.
    Og jeg vil stadig synes det er for lille til hvad jeg vil byde en kanin!

    Vi har valgt at skulle have kinesiske hamstere til februar eller marts.


  • #25   30. maj 2013 jeg ville anbefale et guldhamster

  • #27   30. maj 2013 Olivia: vi byggede buret lidt om til dværghamsteren også har jeg fået et ton af ørkenrotter.. Og ja så er tråden fra december..

Kommentér på:
Hvilket dyr skal vi vælge?

Annonce