{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Min kanin vrider sig {{forumTopicSubject}}

Hej min kanin har haft noget tynd mave i en periode nu er hun også begyndt at vride sig alså da jeg kom ned i hende hus udenfor i løbegården sad hun bare som hun pleger Og pludselig begyndte hun sådan at tag bagdelen og dreje den alså næsten at vride den til højre men kun i 6 sek så sådan mærkelig det er liget svært at forklare men hun vred den de er første gan hun har gjort det og hun har gjort det to gange første gang var da jeg skulle tage hende ud der var det også sådan at hun vred den bare sådan bag ud har aldrig set det før hun er glad hopper spiser og skider normalt i hendes tisebakke nogle gange når hun har tynd mave er det fordig at om aften lægger jeg en varme pude ud til hende og så sidder hun oven på den og orker ikke at gå på og skider bare og så bliver det jo varmt og smatte og så sidder/ligger hun oven i det og får det på sig men nogle gange har hun det bare vi har en gang givet hende salat men så begyndte hun at få tynd mave og vi droppet det fordig vi trode at det var dårligt fordig det var vindter ps hjælp mig og tak på forhånd elsker hende så hvil gøre hvad som helst


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kanin vrider sig
  • #1   21. feb 2015 Det er lidt svært at læse dit indlæg uden hverken komma, punktum eller afsnit smiley

    Men sådan som jeg forstår det, så har I fodret med salat osv og hun har fået noget tynd mave (i en periode?). Hvor længe har det stået på?

    At hun vrider sig gør at jeg straks tænker at jeg ville besøge min dyrlæge. Har aldrig før set en kanin vride sig pga tynd mave, så hun må have ondt/eller der må være noget der irriterer hende. Hun kan også vride sig grundet forstoppelse.. Det virker som om det skifter meget fra tyndt til almindeligt så måske hendes fordøjelse ikke er optimal.

    Hvis hun er udekanin ville jeg ikke ligge en varmepude til hende.. De kan sagtens klare sig uden bare de har halm smiley Endvidere ville jeg give hende noget zoolac så maven kan komme i balance igen og så se på hvor meget kraftfoder hun får.

    Herhjemme består kaninens kost 80% af grønt(sager). Så længe hun har tynd mave så fjern foder og grønt og giv hende kun lækkert hø (evt lidt havregryn).

    Men under alle omstændigheder ville jeg besøge en dyrlæge. En kanins afføring skal helst være stabilt og ikke tyndt..


  • #2   21. feb 2015 Hvad giver du hende at spise?

  • #3   21. feb 2015 ok tak ja ved det godt men jeg skulle bare hurtig havde skrevet det ind da jeg var meget bekymret men tak tager mod dine råd

  • #4   21. feb 2015 Jeg ville stærkt råde dig til, at tage din kanin med til dyrelægen.
    Efter min kære og savnet hunkanin havde født, begyndte han nemlig også at vride sig.
    Vi tog til dyrelægen og fik afvide, at hun havde slugten af de der små sten, men på røgten viste detsig, at den havde ridset it tarmene, så de var helt hævet og ømme.
    Dyrelægen sagde, at hun skille til akut, for den sten skulle bare ud, men fordi hun var så svag og dårlig i forvejen pga. indavl af hendes forældre, besluttede vi at aflive hende.
    Hvis din kanin er sund og rask, ville den ikke behøves at blive aflivet, hvis det er den samme årsag, som minlille Ninus ?


  • #5   21. feb 2015 nogle rosen kål. Gulerødder og plejet at give hende salat men det hvor jeg kan købe salat er rigtig dårligt så det får hun ikke så meget i vinter. og en halv skål tør foder med vitaminer

  • #6   21. feb 2015 altså hun spiser og hopper og laver tit runde kugler

  • #7   21. feb 2015 Nu ved jeg ikke hvor stor hendes skål er, men en halv skål lyder som ALT for meget..

    Kaniners mad er hø, og masser af det.. Kaninpiller er kun vitaminpiller og dem skal de ikke have særlig meget af.. Salat kan give dårlig mave.. Så drop alt andet end hø og kaninpiller (skær ned på pillerne)


  • #8   21. feb 2015 Kan se din kanin er ca. samme størrelse som min.. Den skal kun have lidt under en halv dl om dagen i piller

  • #9   21. feb 2015 ok tak


  • #10   22. feb 2015 Hvilke vitaminer giver du hende?

  • #11   22. feb 2015 i dag har hun slet ikke vriddet sig men hoppet vasket og spist og drukket
    så ikke der var noget hun har nok bare ville strike sig men hun skal in til dyrelægen og havde klippet negle og så giver de hende sundhedstjek i over morgen


  • #12   21. apr 2015 Jeg synes din kanin lyder normal specielt, hvis hun/han er lidt buttet.
    Buttede kaniner kan have lidt svært ved at Hilde sig rene i numsen og ergo kan du observere lidt tynd afføring én gang imellem.
    Du skriver at hun skider normalt og du ser altså ikke rigtig tynd diarré ofte vel !.....
    Om aftenen/nat danner kaninens tarmsystem natafføring som kaninen helst skal spise for at optage næringsstoffer, specielt udvinde B- vitamin...
    Det er helt normal kanin adfærd.......
    Hvis du bor ved København og er urolig og vil til dyrlægen så læs først Frederiksberg dyreklinik og spa's hjemmeside, her kan du læse om den tyndere natafføring end de runde kugler som kaninen ellers pynter toilettet med resten af døgnet 😀😰
    Min kanin havde diarre siden d. 7. Januar hvor han var i narkose pga. Slibning af tandspidser...... Herefter havde han diarré ca på størrelse med en valnød når det var værst og jeg skulle vaske ham hver 10. Minut når det var værst.
    Min dyrlæge forsøgte at slå 80 % hans naturlige tarmflora ihjel, efter anæstesien, da han troede at nogle forkerte bakterier havde overtaget
    Nico havde primært diarré om dagen fra kl. 7 - 14 - mystisk...... Men pludselig blev det mere og mere hyppigt?
    Til sidst var det hele tiden og i 3 måneder, hvor jeg var til dyrlægen 6 gange ( gudskelov er min dyrlæge fantastisk og kontroller er gratis, og alle 6 gange fik jeg gratis, da han kunne mærke, hvor ulykkelig og fattig jeg var..........
    Jeg overvejede aflivning da Nico virkede stresset og afføringen var klistret, og Nico kunne ikke spise det hele, for når han forsøgte at spise det fra hemp eller carrfresh så blev det jo klistret rundt om hele diarréen.
    Nico så stresset ud da det jo kunne komme hver 10. Minut. Og han fik aldrig ro....
    Dyrlæge Dan forsøgte i mangel på flere behandlings forslag, at give ham kalm, til små katte ( som f.eks. bliver bange ved affyring af fyrværkeri, nytårsaften...) også selvom der ikke var forsøg som dokumenterede at det havde en effekt, men Nico kunne ikke holde sig ren og havde store klumper afføring siddende i numsen som han ikke selv kunne rengøre sufficient - og det synes jeg er syndt.
    Nogle dage efter kalm aftog diarréen og nu har Nico det meget meget bedre.


  • #13   22. apr 2015 Lyder godt hin har kun gjort det 2 gange for nogle måneder siden men hun er lidt bytte så nok derfor hun har ikke gjort det efter men tak og dejlig at høre med din ninus

  • #14   23. apr 2015 Nico startede allerede i januar altså 4 måneder😩

  • #15   23. apr 2015 Trist øv

  • #17   23. apr 2015

    profilbillede
Kommentér på:
Min kanin vrider sig

Annonce