{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.424 visninger | Oprettet:

Hjælp.. Med min kanin. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Det er fordi at når jeg bærer min kanin, prøver han at hoppe ned fra mig, han trækker vejret helt vildt turtigt, lige som om han tror han skal dø, sådan opfører han sig ihvert fald når jeg bærer ham, Jeg er bare så bange for at bære ham, hvis han nu springer ned fra mig. og slår sig, hvad kan jeg gøre?? Og nogen vrider han sig helt ånsvagt, så kan kommer til at kredse mig. Hvad skal jeg??

Påforhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp.. Med min kanin.
  • #2   12. jan 2011 Det er ikke noget den fejler, skal IKKE til dyrlæge..
    - Den er utryg ved at være oppe i hænder, så hidsiger de sig op...

    Mine gør det også, dem som ikke bryder sig om det, plus hvis de er ivrige smiley


  • #3   12. jan 2011 Lad være med at løfte på den for længe af gangen.
    Det kan være den er bange for højden.
    Prøv ellers at sidde med den på skødet på gulvet til, den er helt rolig der.
    Så dagen efter sidder du på samme måde, men hvor kaninen er i dine arme som når du går med den, gør også dette til den er rolig.
    dagen efter igen står du på knæerne, med kaninen i dine arme til den igen er rolig.
    Så på anden sidste dag prøver du at stå helt op, med ham i armene til han er rolig (Uden at du bevæger dig)
    Så på sidste dagen går du stille og roligt rundt med ham, hvilket du så bygger op på.

    Men ellers ville jeg sige den bare ikke er tam nok..

    Det at den trækker vejret hurtigt, betyder bare at den er bange..


  • #4   12. jan 2011 ' Stald KeiZa ' : Han gider ikke engang sidde i mit skød, for så begynder han bare at små bide...

  • #5   12. jan 2011 OMG mennesker rolig nu... God tone..

    Det betyder ikke den er bange, man også være hidsig eller fustreret..
    - Nej de begynder da ikke at bide på grund af det :S

    Prøv at bære den således, sådan holder man hopkaniner.. Der er de dejligt afslappede..
    (link fjernet)


  • #6   12. jan 2011 Prinssese SipSip den dejlige. G : Det tror jeg, jeg vil prøve og gøre smiley Tak for dit råd smiley

  • #7   12. jan 2011 >> Anki << Stald CA ! : Når jeg bærer ham sådan der så er det at han begynder at vride sig! ...

  • #8   12. jan 2011 Så det fordi du ikke gør det rigtigt smiley

  • #9   12. jan 2011 Det kan godt være, men jeg er jo ikke ekspert i at holde en kanin, Jeg prøver da bare at holde ham som jeg gør med min venindes... smiley

  • #10   12. jan 2011 prøv at holde ham helt tæt ind mod brystet og hold under numsen (hold bagbenene) det plejer at gøre dem lidt trygge...

  • #11   12. jan 2011 du ska ikk holde den som anki skrivr før den er tryg ved at blive holdt alm. bagefter kan man gøre det andet , tag det stille op roligt sid men den når du holder ham.

  • #12   12. jan 2011 OKai, mange tak i to, det vil jeg gøre ;D

  • #13   12. jan 2011 Sorry Sipsip, men jeg har en kanin " Time " som så snart du holder ham ind til kroppen, bliver han vildt fanatisk og kradser og gør alt for at komme væk..
    Så snart han kommer der ned ingenting..

    _ Kan gøre det med ALLE kaninerne, fordi den skal jo ikke hænge :S


  • #14   12. jan 2011 Heller ikke sikkert det virker på alle jo. smiley
    virker bare på mine ihvertfald. smiley


  • #15   12. jan 2011 Altså jeg har håndteret rimelig mange kaniner, også kaniner der ikke har prøvet det før, kan altid smiley
    - TIltider søger de op mod dig, men kan altid få dem til ro..


  • #16   12. jan 2011 Neej ikke derfor..
    - Du behøver ikke forklare mig smiley har rimelig styr rpå det..


  • #17   12. jan 2011 Mine bliver også båret på den måde som Anki skriver, og har lagt et billede ind af smiley det er noget de lærer allerede som unge faktsik smiley
    Hver og en falder til ro når de hænger sådan, bærer jeg dem hvor de har alle poter på mit bryst bider de og vil bare ned igen. Men på denne måde falde de til ro smiley



  • #19   12. jan 2011 Jeps Tottemor..

    - Tror den er død nu den der Stald Bjerggaard :b hehe


  • #20   14. jan 2011 Det er ganske forskelligt hvordan kaniner helst vil løftes og holdes. Synes dog altid at kaninen skal holdes tæt og med en hånd under bagdelen, så den ikke "hænger ude i luften", det er min personlige mening. Jeg har selv kaniner, der er tamme og tillidsfulde nok til, at blive holdt men en arm, men kan ikke se det smarte eller behagelige i, at blive holdt sådan.
    Savner måske lidt informationer om, hvor lang tid du har haft den, alder og, hvordan hans adfærd ellers er. (ved godt at dette muligvis står på din profil, men dejligt at have i tråden da det har relevans).
    Jeg har selv haft en hunkanin der følte sig utryg når jeg skulle løfte og holde hende. Hun kom fra en familie, hvor der ikke havde været så meget menneskelig kontakt, så det var forståeligt at hun var lidt sky og er sikker på at hun har været tabt før, sådan som hun reagerede. Hun kom fra ude kanin til indekanin, hvilket også er en omvæltning. Jeg gav hende den tid hun havde brug for, og startede meget langsomt ud. Løftninger blev hun også helt panisk og havde sådan set ikke planer om at hun nogensinde ville acceptere at blive båret. - Men man kan jo ikke udgå at de skal ud af buret , så vi lærte hende, at hoppe op i en kasse når hun skulle ud og ind af sit bur. På den måde behøvede vi ikke løfte på hende. Kaniner er forskellige og fandt hurtigt ud af hun helst ville have hovedet inde ved min hals og gemt i mit hår, så blev hun tryg. Nu er der gået yderligere et par år og hun er vokset fra problemerne og vi kan løfte hende så meget vi vil. Men den der holder ved at det er et most at holde sådan at hun ikke føler hun falder. Ingen forsigtige, løse hænder. Tydeligt at se, hvor afslappet hun nu er. Min hankanin er en helt anden kanin. Han har altid været tillidsfuld. Det kræver bare en ordentlig potion tålmodighed fra ejerens side.
    Håber at du finder en løsning, så det kan blive sjovere for dig og kaninen at være sammen.


  • #21   14. jan 2011 Det er klart man skal være tålmodig ja;) Men Gilbert er sød stille og rolig og stoler på mig, men når jeg skal til og bære ham er det så at han opfører sig helt anderledes! Det er det jeg ikke forstår..

Kommentér på:
Hjælp.. Med min kanin.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce