{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Sasha Z
Sasha Z
Tilmeldt:
9. mar 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19

Hjælp mig med min Cookie! {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Cookie er en dejlig han kanin på 9 måneder. Han er en blanding af dværgvædder og løvehoved.

Da vi fik ham var han fra en søskende flok på 3, hvor han uden tvivl var den mindste, og roligste af dem. Vi fik at vide, at han blev nødt til at blive fodret separat da de andre ikke gav ham adgang til madskålen.

Lige så snart han fik sit eget hjemme hos os, så kom han til sit rette. Han spiste og voksede normalt. Men han blev hurtig lidt for frisk....han havde især en tendens til at bide min kærste, men ikke mig. Han spurter meget rundt herhjemme, og han bliver også kælet meget med, men da han blev kønsmoden for de ca 3 måneder siden, så gik han amok. Blev meget aggresiv, bed ALLE og alt (udover mig), strintede og efterlod afføring over det hele......selvom han var "pottetrænet"

Vi fik ham kastreret for ca 2 måneder siden, men det har ikke hjulpet meget....nærmest tværtimod. Han er holdt op med at strinte så meget....gør det meget sjældent stadig på vores ene sofa.....og han efterlader ikke afføring andre steder end toilettet mere. Men han er MEGET aggresiv nu....han grynter....selv sutsko bliver angrebet...hvis man går forbi så slår han til. Generelt meget aggresiv adfærd.

Han løber stadig rundt og glad over det hele....og hopper op til en og vil kæles.....men nogen gange så går han bare til angreb.

Han er også begyndt at fælde rigtig meget den sidste måned.

Jeg skal have en snak med dyrlægen i dag.....men ville høre jeres mening om hvad man kan gøre? De fleste jeg har snakket med vil have ham aflivet.....men han er simpelthen så vigtig for mig....og når han har sine gode dage så er det rigtig dejligt. Er der ikke noget at gøre for at berolige ham?

Da han blev kastreret fik vi at vide at han var i rigtig god form og rigtig sund og virkede glad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig med min Cookie!
  • #1   11. mar 2011 hmm ??? det lyder underligt smiley

    men bm


  • Sasha Z
    Sasha Z Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #3   11. mar 2011 Hahaha....ok....altid bedre end at han hader mig smiley
    Bider din også?


  • #4   11. mar 2011 Det er jeg ked af at høre. Min hankanin var meget forstyret af sine hormoner og strintede og nappede en del, men alt det stoppede efter han blev kastreret...
    Eller han havde sine perioder, når han ikke ville løftes eller ind i buret, så fik man et skub med poterne. Jeg lærte ham at hoppe op i en kasse efterfuldt en godbid, når han skulle ind i buret,
    Det jeg prøver at sige er, at det er vigtigt at se i, hvilke situationer han bliver sur. Har i renset sofaen grundigt nok? - Tænker at når han ellers er renlig, så tyder det på han stadigvæk har duftspor i jeres sofa.

    Men lyder ikke godt med den adfærd. Gad vide om han fejler noget helt andet, som får ham til at flippe?


  • #6   11. mar 2011 Jeg har selv en kanin der blev aggresiv og begyndte at angribe som 4 UGER gammel .. Den mindste og roligste i kuldet .. Herhjemme var det min mor han jagtede, og bed sig fast i ..
    Kuldet var MEGET dominerende, gravede, strintede og parrede hinanden (Køn: 3,1) som 4 uger gammel.. Mor og ældre søster blev også parret smiley

    Mange mente også han skulle aflives, men jeg er ret stædig, og nu er han 3½ år, stadig sur, og knap så aggresiv.. Bider stadig i buret, og af og til i benene når han går tur.. Men det er kontrol over det..
    Jeg bruger min til hop, som han virkelig nyder, og en god måde, så han kan bruge sin energi smiley
    Han er blevet Great Champion, og har været placeret som nr. 3 til årets hopkanin i 2009 smiley

    Jeg synes du skal føle efter nede i din mave, om hvad der er et rigtige at gøre.. Hvis du føler for at beholde ham, så synes jeg KLART at du skulle gøre det !! smiley


  • Sasha Z
    Sasha Z Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #7   11. mar 2011 Tusind tak allesammen for jeres gode råd og støttende kommentarer....det varmer virkelig om hjertet smiley

    Jeg snakkede med dyrlægen og hun sagde at kaniner er lige så kloge som katte og sagtens kan trænes. Hendes mening var at han var meget beskyttende overfor mig, og derfor bed alle andre. Når han bed i buksebenet så var det enten for opmærksomhedens skyld eller fordi han var ved at udvide sit domæne fra buret og ud i resten af lejligheden.

    Hun henviste til en vandpistol. Det skulle åbenbart hjælpe på opdragelsen. Så når han gjorde noget han ikke måtte, så skulle man sprøjte ham i hovedet for det brød de sig ikke om. Og når han bed, skulle man straks ligge ham tilbage i buret, så han følte at han blev udstødt af flokken.

    Jeg ville bare dele med jer andre hvis I skulle få/allerede har lignende problemer smiley


  • #8   11. mar 2011 Mange kaniner er glade for vand, men håber da at det virker smiley

    Vi "vander" vores kaniner om sommeren med en vandforstøver, og de elsker det smiley


  • #9   12. mar 2011 Ja det er nemlig det mange ikke ved. Kaniner er kloge. Selvfølgelig er nogle klogere end andre. Men de kan trænes smiley

Kommentér på:
Hjælp mig med min Cookie!

Annonce