{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

[Kanin] Hermelinkaniner mere sky? {{forumTopicSubject}}

Jeg hørte i dag den påstand, at hermelinkaniner generelt skulle være mere "sky" og sværere at få tamme og tillidsfulde end andre kaniner. Når jeg vrider min hjerne og tænker tilbage på de 2 hermelinkaniner, jeg havde som barn, er det slet ikke sådan jeg husker dem...

Men nej, de var vel ikke så tamme og sociale som mine dværgvæddere...

Er der nogen herinde, som har viden/erfaring på området? Er det sandt, at hermeliner er lidt mere sky og forsigtige i det? Eller er det en "skrøne"?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  [Kanin] Hermelinkaniner mere sky?
  • #2   31. maj 2013 Hermelinere er den sødeste race jeg kender!

  • #3   31. maj 2013 Jeg starter lige med at gå til bekendelse og indrømme, at jeg sjældent husker det der med lige at søge i forum for at se efter, om nogen har oprettet emnet før mig. Så undskyld, hvis jeg har taget et emne op, som har været oppe at vende mange gange før. For mig var påstanden om hermelinernes temperament blot ny, og derfor tænkte jeg, at jeg ville spørge lidt ind til det, da jeg overvejer en hermelin, næste gang jeg skal have kanin (min dværgvædder Bertram er ved at være en ældre herre, så det begynder at blive begrænset, hvor mange år han har tilbage, selv om han stadig er sød og frisk). smiley

    Men tusind tak for det flotte og uddybende svar, som jeg sætter stor pris på, at du tog dig tid til at give mig, Ville De Vallee, selv om emnet lugtede lidt af "old news". smiley

    Måske skulle jeg - når det engang bliver aktuelt - prøve at tage ud og besøge et par opdrættere, før jeg beslutter mig til, om det skal være hermelin eller en dværgvædder igen.


  • #5   31. maj 2013 Det vil jeg huske på. smiley Jeg bor i Nordvestjylland, men kommer tit rundt i landet i forskellige sammenhænge, så afhængig af hvor i landet, du bor, kunne jeg godt hitte på at kigge forbi. smiley

  • #6   31. maj 2013 Jeg har avlet hermeliner i mange år, og de er generelt rigtigt nemme og dejlige at have med at gøre.
    Køb en ung kanin så bliver den ligeså dejlig som alle andre racer.

    Min DV er mere sky og hidssig end hermelinerne. De er meget lig alle racer, så selvfølgeligt kan du komme ud for sure kaniner, men dem mener jeg bestemt man bør slagte (Det gør jeg i hvertfald selv)

    Hvis du er i tvivl omkring hermeliner er du velkommen til at komme herud på et uforpligtende besøg for blot at møde racen smiley


  • #8   31. maj 2013 Jeg ser begge grupper hermelin jeg er dog holdt tildeles op med at anbefale hermelin til små børns kanin, ja den er lille og lige om lidt suser den rundt i dukkevognen med fuld far og hænger under armen som et tøjdyr smiley jeg synes sind og psyke svinger utrolig meget og dette er endda fra gode linier, men jeg tror og en del hermelin købere (børnefamilier) glemmer lidt håndteringen i forhold til børn da børn kan tage den selv i buret, jeg har aldrig set en 8000 kroner blive håndteret som jeg har set hermeliner taget af børn sommetider

  • #9   1. jun 2013 Tusind tak for tilbuddet om et uforpligtende besøg også til dig, Ahrenkiels. Men Fyn bliver dog nok alligevel liiiidt for langt væk (bor i Nordvestjylland). smiley

    Til gengæld kunne jeg godt finde på at "dumpe" forbi dig en dag, Ville de la Vallée... Har nemlig familie i Hadsund, så der kommer jeg jævnt tit, selv om jeg selv bor helt oppe ved Brovst. smiley Men jeg skal selvfølgelig nok lige give dig et lille skriv først. smiley


  • #11   1. jun 2013 Uh, det lyder dejligt. smiley

    Mødte en flok hermelinkaniner på Hjallerup Marked i eftermiddags... De små stakler havde det aaaaaalt for varmt, selv om de stod i skyggen, men bortset fra det var de søde og nysgerrige. Jeg vil glæde mig til at komme ned og hilse på dig og dine kaniner. smiley


  • #13   2. jun 2013 Eiii, hvor sjovt. Ikke, at jeg skal begive mig ud i en lang "off topic" snak... men bare sådan af ren nysgerrighed: Hvad er det for nogle heste og katte, du har? smiley

  • #15   3. jun 2013 Det lyder skønt. smiley Ja, som du måske har luret i fotoalbummet under min profil, har vi lidt af et "menageri" heroppe. Jeg morede mig sådan over at se sælgeren i "Land & Fritid" i ansigtet, da han ville sælge foder og spurgte, hvilke dyr vi havde, og jeg så svarede: "Jamen bare skyd - vi har det hele!" *GG*
    At han så ikke havde noget, som kunne tilfredsstille min kræsenhed, når det gælder kvaliteten af mit dyrefoder, er en helt anden sag... men han fik da lov til at gøre forsøget. smiley


  • #17   3. jun 2013 Nej hvor i hygger!:)
    Ren dyresnak!


  • #19   4. jun 2013 Haha, ja det er rigtigt!

  • #20   4. jun 2013 Haha, ja når man først kommer i gang med at snakke dyr, så udvikler det sig hurtigt. smiley

    Tak for de søde ord om mine højtelskede muler og katte. smiley Astrid, min trefarvede hunkat, er husets terrorist og "pillepote" nummer ét. Hun er sååååå nysgerrig og skal have snude og poter i ALT. *GG* Jeg har sådan en fornemmelse af, at de der trefarvede har et gear mere end andre katte... i hvert fald var der liv og glade dage, da jeg havde Astrid og hendes 3 trefarvede søstre i pleje. Det er de første plejekillinger, jeg har haft, der bogstaveligt talt har kravlet rundt i gardinerne. smiley


  • #21   4. jun 2013 Ej hvor dejligt!
    Vi har også massere dyr her. små terroist kattekillinger til den store gudmedalje.


  • #22   4. jun 2013 Uh, det lyder hyggeligt, Ahrenkiels. smiley Dyr er bare dejlige. smiley

  • #23   4. jun 2013 Ja, det må man sørme sige de er!

Kommentér på:
[Kanin] Hermelinkaniner mere sky?

Annonce