{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Forskellige spørgsmål om kaniner! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Overskriften siger jo sig selv, jeg har mange forskellige spørgsmål.
~ Jeg er ret ny her, så håber at i vil svare! (:

• Hvad fodre i jeres kanin/er med?
• Hvor meget mad giver i jeres kanin/er?
• Er det normalt at kaninens afføring sidder fast på kaninens ... ?
• Skal man veje kaninen med en normal vægt, eller en vægt der er egnet til kaniner?
• Hvad laver i af hyggelige ting sammen?
• Er det normalt, når man holder sin kanin, at dens bagparti ryster?
• Jeg har både læst at der er en masse ting de godt må spise, men at der andre steder står at de ikke må få det? Så kan nogle fortælle mig om de må få: brød(alle slags brødtyper), majs, grene fra frugttræer, blomkålsblade?
• Hvad kan man gøre, for at få sin kanin til at tabe sig?
• Er det normalt at ens kanin slikker en på armen, når man kæler med den? Betyder det noget godt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellige spørgsmål om kaniner!
  • #1   24. jan 2015 Jeg vil lige starte med at sige velkommen, og jeg er sikker på at du nok skal få svar hvis bare du spørger smiley
    Jeg vil svare på det jeg kan smiley

    Hvad fodre I jeres kanin/er med?
    Fiberkanin fra 'Land og Fritid' Link: http://www.landogfritid.dk/Petfood/Fiberkanin/V394073

    Hvor meget mad giver I jeres kanin/er?
    Min Blå Wiener får 3 dl. om dagen, og de små (Dværgvædder, Løvehoved, Japaner, Hollænder og Hermelin) får 1 dl. om dagen

    Er det normalt at kaninens afføring sidder fast på kaninens ... ?
    Nej

    Det er nemmest med én der er egnet til kaniner, men du kan godt bruge en normal vægt, det gør jeg også smiley Hvis du stiller dig op på vægten først uden kaninen, og bagefter med, og så trækker de to tal fra hindanden, så ved du hvad den vejer smiley

    Hvad laver I af hyggeting sammen?
    Jeg springer, går ture og nusser/kæler med dem smiley

    Er det normalt at når man holder ens kanin at dens bagparti ryster?
    Ja det ville jeg faktisk sige at det er. Hvis det er en hun så er det når hun er i brunst, og hvis det er en han, så er han bare parresyg smiley

    Hvad kan man gøre for at få en kanin til at tabe sig?
    Skære ned på mængden af foder og give den mere motion (eventuelt meget mere motion, hvis den ikke får ret meget), så skal den nok tabe sig, langsomt, men den taber sig smiley

    Er det normalt at ens kanin slikker én på armen, når man kæler med den og betyder det noget godt?
    Ja det er normalt, specielt hvis man sveder, eller lige har svedt, da ens hud smager af salt. Jeg ville ikke sige at det er en dårlig ting smiley

    Jeg håber at du kan bruge mine svar til noget smiley smiley


  • #3   24. jan 2015 afføringen skal heller ikke sidde fast på en langhåret kanin, alle kaniner burde kunne rengøre sig selv. Jeg har kun oplevet det på unger, og på kaniner der var så fede at de ikke kunne! Så det er altså IKKE normalt! smiley

  • #6   24. jan 2015 Jeg har selv en løve, og der har aldrig siddet noget på ham smiley

  • #8   24. jan 2015 ja

  • #9   25. jan 2015 Tak for svarene (:

    Giesengården: Jeg plejer at give min kanin friskt vand, en gulerod, noget grønt og kanin piller (plejer ikke at måle)
    Men jeg er begyndt på at gøre det lidt anderledes, nu giver jeg min kanin: En voksen hånds kanin piller, friskt vand og noget grønt. Nogle gange vil jeg også give den en halv gulerod (:


  • #11   25. jan 2015 Min mor og jeg læste os til, at vi skulle give 50 gram, vi målte og min mors fulde hånd med kanin piller, vejede lige præcis 50 gram! smiley

  • #12   25. jan 2015 Mine hollændere på ca. 3 kg får 35-40 gram kraftfoder om dagen + hø, halm og gulerødder om vinteren og grønt om sommeren. Det er fuldt tilstrækkeligt til vedligeholdelse. Min vurdering er, at 90 % af vore kælekaniner bliver overfodret med kraftfoder.

  • #13   25. jan 2015 Men hvad er kraftfoder? (:

  • #15   25. jan 2015 Når! Tak, altså jeg er ikke den store ekspert i hvor meget mad jeg skal give min kanin! Er 50 gram så for meget? (:

  • #17   25. jan 2015 Min kanin spiser hø hele tiden, andre siger at min kanin er meget stor, men jeg har heller ikke vejet hende endnu(Det gør jeg snart) smiley

Kommentér på:
Forskellige spørgsmål om kaniner!

Annonce