{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Lidt spørgsmål om rotter {{forumTopicSubject}}

Hejsa (;
- jeg har altid ønsket mig en rotte (; og endelig har jeg fået lov at få en .. Så læste jeg at det bedste ville være at købe to, for så var den anden ikke ensom ?
Så jeg har tænkt mig at købe to (;
Her er mit spørgsmål så??
*Kan man godt sætte to hanner sammen i en alder af 8 uger? Hvis de kommer fra forskellige kuld ?? Eller vil det gå galt ??
( samme spørgsmål bare med hunner)
*Kan man godt sætte rotterne i et hamsterbur, under transport? Altså kan de i den alder 8 uger godt komme igennem diverse hamsterrør? Uden at sidde fast (; et hamster bur er nemlig lidt nemmere at transportere end mit bur de normalt skal være i..
Smiler

Håber i kam hjælpe mig (;
Har læst hjemme sider op og ned for at læse alt om rotter, men hvis i har noget speciel Info om de små basser , så gerne skriv det ..

Hilsen : pigen der glæder sig til sine rotter kommer hjem(;


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt spørgsmål om rotter
  • #1   10. jun 2011 Ja, to unger kan sagtens sættes sammen uanset om det er hanner eller hunner smiley

    Hvis det bare er til transport, kan du godt bruge et hamsterbur. Dog er de nok for store til rørene, men dem kan du måske fjerne?

    Hvis du har læst en masse om rotter, så tror jeg du har styr på det mest basale smiley Du er jo opmærksom på at de skal være to. Husk at de ikke må gå på spåner og de skal ikke have hø. Foderet skal være noget ordentligt til rotter fra en dyrehandel eller fx Altromin.

    Og så vil jeg helt klart anbefale dig at købe fra en god opdrætter, frem for en dyrehandel. De koster mere, ja, men til gengæld får du også rotter, der har haft den helt rigtige opvækst, forældrene er tænkt over og har godt helbred og temperament og ungerne er håndvante smiley


  • #2   10. jun 2011 Kan se min første linie kan misforståes (ikke af dig, men måske andre) - selvfølgelig skal hanner og hunner ikke sammen som unger, men skal gå kønsvis opdelt smiley

  • #3   10. jun 2011 Ma ge tak for svar
    Det er kun til transport (; jeg tager bare rørene ud .. Smiler har købt et ilder bur, med tætte tremmer ? Det er lidt stort at flytte rundt med , så var hamster bur en æet transport løsning . Hehe ..

    De vil ikke komme op at slås hvis de kommer fra to helt forskellige steder og kuld ?? Eller er det først hvis de er ældre, de evt ville komme op og slås ??


  • #4   10. jun 2011 Ma ge tak for svar
    Det er kun til transport (; jeg tager bare rørene ud .. Smiler har købt et ilder bur, med tætte tremmer ? Det er lidt stort at flytte rundt med , så var hamster bur en æet transport løsning . Hehe ..

    De vil ikke komme op at slås hvis de kommer fra to helt forskellige steder og kuld ?? Eller er det først hvis de er ældre, de evt ville komme op og slås ??


  • #5   10. jun 2011 Som unger vil de ikke komme op at slås. Det er først når man sammensætter lidt ældre dyr, at de skal prøve rangordenen af.

    Ungerne vil lynhurtigt finde sammen og holde sig tæt på hinanden, så det skal du ikke være bekymret for smiley


  • #6   10. jun 2011 Okay(; mange tak for hjælpen ..
    - ii glæder mig helt nu (; skal nok hente mine rotter på onsdag .. Men igen tak for svarene .. Smiler


  • #7   10. jun 2011 Velbekomme smiley og rigtig god fornøjelse smiley

Kommentér på:
Lidt spørgsmål om rotter

Annonce