{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Sille N
Sille N
Tilmeldt:
26. dec 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Spørgsmål om kaniner {{forumTopicSubject}}

Hej..
Vi har lige fået 2 kaniner hjem forleden. De er begge dværgkaniner. Men i butikken kunne de ikke fortælle os hvor gamle de egentlig var. Måske I kan skønne det? Jeg har uploadet billeder.

De to kaniner er vant til at gå sammen med en del andre, og med hinanden. Vi har købt dem sammen og de har hver deres bur, men får lov at rende i stuen sammen. Den ene er lidt større end den anden, og virker til at markere at det er den der er den dominerende. Den har bidt den anden og puffer til den -og har læst at det er helt normalt - men nogen med erfaring med 2 kaniner sammen?? Den mindste virker meget underkuet. Den lille har også hele tiden virket mere forsigtig og stille, hvorimod den større af dem er mere nysgerrig og hopper mere rundt.
De virker umiddelbart ikke interesseret i at hoppe rundt i stuen, men holder sig til er sted lige nu - måske pga. det hele er nyt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om kaniner
  • #2   26. dec 2017 Deres alder er svær at bedømme på billedet - måske omkring 3-4 mdr.

    Du skal ikke lade dem gå sammen.
    To ikke neutraliseret kaniner kan udrette stor skade på hinanden.
    Når du allerede nu ser dominans vil det kun blive være.
    Jeg har set kaniner der har fået bidt næsen og øre af, samt fået ødelagt deres kønsorganer af artsfæller. De kan være meget hårde ved hinanden. Deres tænder er som knive.

    Kig på hjemmesiden - Frikanin - der beskrives hvordan du kan have dem sammen, men de skal neutraliseres først. Selvom de neutraliseres er der stadig ingen garanti for de vil kunne være sammen efterfølgende.


  • #3   27. dec 2017 lige en lille sidebemærkning: når dyr går sammen i dyrehandleren handler det oftest om unger eller ungdyr, det er derfor dyr kan gå sammen der: de er endnu ikke fuldt kønsmodne. du ser ikke flere helt voksne kaniner gå sammen i en dyrehandler heller.. de kan jo ikke sælge dyr der har sår og skader overalt...


  • #4   28. dec 2017 Skil dem ad, så har du sikkert to glade kaniner og du vil se den lille live op

  • Sille N
    Sille N Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #5   29. dec 2017 Tak for jeres svar... Den lille er selvfølgelig mere tryg og livlig når den går alene rundt, da den så ikke skal være bange for den anden... jeg har købt to fordi jeg har læst at de kan nyde godt af hinanden, så tænker at få den største neutraliseret, og se om ikke det hjælper... ville det være en god ide?

  • #6   1. jan 2018 ja, men få dem begge fixet... ellers risikerer du bare rollerne bytter om...

Kommentér på:
Spørgsmål om kaniner

Annonce