{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.406 visninger | Oprettet:

Kanin skal tage på {{forumTopicSubject}}

Hej GG
Jeg har en dejlig fransk vædder dreng på snart 7 måneder, og han mangler lidt sul på sidebenene. Han er for lille ift. hvad han burde veje, og kan tydeligt mærke hans hofter og kan mærke hans ribben. Han bliver fodret med Versele Laga Cuni Fit, men skifter over til et andet foder, lidt før der er spist op. Ved ikke hvilket endnu. Han får selvfølgelig hø ad libitum og en masse grønt. Derudover får han et par gange om ugen tørrede persillestilke.

Mit spørgsmål er så: Har i nogle gode ideer til, hvordan han kan tage på i vægt??

Venlig hilsen
Dino og Katja smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin skal tage på
  • #1   13. jun 2014 Min Storm er heller ikke helt vild med mad (i modsætning til damerne) jeg giver ham tit en halv skive Wasa Sport efter pillerne og så får han frugt, det får damerne ikke!
    Men han er stadig en lille fin dreng!


  • #2   14. jun 2014 Min basse er også en mager cykel! Jeg kan også mærke hans hofter og rygsøjlen er helt tydelig - ribbenene er ikke så tydelige mere!
    Jeg gier ham frugt, grønt, hø ad libitum, tørrede bananskiver (købt hos lux-shoppen), og så får han Rabbit Royale morgen og aften (han sorterer pillerne fra og spiser resten).. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, han tager bare ikke på!

    Han er tjekket i alle ender hos dyrlægen og de kan intet se der skal være galt med ham. Han er meget aktiv, så dyrlægen mente at hans aktivitetsniveau kan være skyld i det... Men det er gåde - jeg er glad for at jeg ikke er den eneste med et sådan dilemma smiley


  • #3   14. jun 2014 Ihh det er bare irriterende! Han bliver allerede tilgodeset mere end de andre med bl.a. Tørret æbler, tørret banan, han får mere mad, mere hø og mere grønt... Tror jeg må skifte til noget mad specielt til store racer smiley
    Ihh de er altså skøre de dyr! smiley


  • #4   15. jun 2014 Måske er den fodret op med et foder, der ikke fylder særlig meget (primært kraftfoder) ? derved er kaninens naturlige evne til at omsætte naturligt groft foder ikke tilgodeset. Du skriver ikke, hvad den vejer, men i dit sted ville jeg fodre den med rigeligt "tarveligt" foder fra grøftekaninter el. lign, samt ca. 50 g. kraftfoder dgl. Efter et par måneder kunne du sætte kraftfodermængden op, hvis det var nødvendigt.

  • #5   15. jun 2014 Han vejer 4,4 kg og efter det skema jeg har fundet burde han veje 5 kg. Han er helt raceren, så det kan ikke være det. Han er ikke blevet fodret med for meget kraftfoder, da jeg går meget op i, at de skal blive mætte af deres hø og ikke deres piller smiley mælkebøtter, skvadderkål og vejbred er noget han har fået lige siden det kom frem i år, og han får MEGET! Som skrevet ovenfor får han meget mere end mine andre, da han netop er undervægtig.

    Han har været til dyrlæge et par gange pga. kastration, men han viste sig at være kryptochid, og dyrlægen kunne ikke finde den anden kugle første gang, så han måtte blive opereret en gang mere efter et par uger. Derudover har han revet sig på et søm, som vi også har været til dyrlægen med..

    Jørgen, må jeg sende et billede af hans sår her på emnet, som du måske lige vil kigge på, og bare sige din mening udfra billedet? smiley Det er nemlig begyndt at blive blåt rundtom, men min dyrlæge siger, at ud fra deres overbevisning er det "bare" et blåt mærke rundt om såret, men synes bare det er underligt, fordi det er blevet mørkere..


  • #6   16. jun 2014 Så er vægten nok ikke helt urimelig - jeg synes ikke, at du skal forsøge at fede den - den skal nok nå normal foderstand - men der er vel ikke noget at sige til, at den er et par hundrede gram bagud i forhold til jævnaldrene, der ikke har været udsat for et par operationer..
    Hvis området rundt om såret ikke er hævet, er der næppe grund til bekymring.


  • #7   16. jun 2014 Okay tak for hjælpen smiley har sendt nogle billeder af såret til min dyrlæge, og hun vil gerne lige se tjekke ham igen, men umiddelbart er områder rundt om såret ikke hævet.

Kommentér på:
Kanin skal tage på

Annonce