{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder på marsvin???
  • #1   9. jun 2014 vil sige ca 5 år i snit... mange kraller af i 3 år alderen men har også haft en del på 7-9 år efterhånden...

  • #3   9. jun 2014 Har foder og om det er udstillingsdyr og/eller om det er avlsdyr ikke også en del at sige?

    Det kan man i hvert fald se på andre dyr. Hvis de bruges meget til udstilling e.l. eller avl, hat levealderen det med at være lidt kortere.


  • #4   10. jun 2014 hm... jeg har 4 marsvin tilbage nu og 3 af dem er gamle avlshunner på 6+år såe... men det kan godt være det kun er ved abyerne de har tendens til at blive gamle uanset avlsstatus...

  • #5   10. jun 2014 Tænker det har lige så meget at sige hvilke gener der ligger bag og om der har været for meget indavl i linierne.

    Dyr ved dyrhandlere bliver sjældent gamle, formentlig pga det er indavl.


  • #6   10. jun 2014 Linjerne, opvækst, fodring, evt. avl mv. har stor betydning efter min opfattelse. Udstilling oplever jeg ikke have særlig betydning - men det kan så også være fordi jeg kun udstiller mine til de har opnået hvad de kan, og ikke unødvendigt længere.

  • #7   10. jun 2014 Tak for jeres svar. Jeg ved selvfølgelig godt, at der er mange faktorer, der spiller ind, hvilket er grunden til, at jeg spørger om gennemsnitsalderen. Min ældste er 3 år, hans bror døde pludseligt som 1,5 årig, så jeg ville bare høre, hvad jeg kunne forvente, men det lyder til, at jeg kan være heldig og beholde ham nogle år endnu smiley

Kommentér på:
Alder på marsvin???

Annonce