{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Marsvin-alder? :) {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg sider her og undre mig, jeg har altid hørt at marsvin kun bliver 4-5 år måske 6, men her undre det mig, jeg har haft mit marsvin i 6 år, snart 7 og vi købte ham da han var 1, hvilket vil sige han jo er ca. 8 år gammel men stadig glad og frisk, dog lidt tyk.:p
Men kan det virkelig passe, eller er det mig der altid har været forkert på den? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin-alder? :)
  • #1   4. aug 2013 De kan sagtens blive ældre, det er dog sjældent.

    Hvor gammel er hans burkammerat?


  • #2   4. aug 2013 Er forvirret. I din profil står der at du har haft ham i 3-4 år.

    Og hvis han er fra 2007, kan han max være 6 år.


  • #3   4. aug 2013 Ja der er virkelig mange der siger det, nogle siger de også kun bliver 2-3 år.
    Mit marsvin er blevet 2 år her i går, så ved ikke helt. Men da vi købte ham, sagde dyrehandlern at de kunne blive op til 14 år, hvis de var heldige og var sunde og raske.
    Men ved nu ikke helt, tror kun de bliver i gennemsnit 6-8 år, hvis de er sunde og raske.
    Min veninde havde 2 marsvin, de døde da de var ca. 3 mener jeg. smiley



  • #4   4. aug 2013 Han har ikke bur kammerat pt. da den er gået bort.
    Min storesøster havde ham før mig, men fik ham af hende for 3-4 år siden.
    Han er fra 2006, min fejl, det var forbi min søster fik ham i 2007


  • #5   4. aug 2013 Ligesom hos mennesker er der mange faktorer som spiller ind på hvor gamle dyrene bliver.

    Eksempler på disse faktorer kan være:
    Hvis dyret bliver avlet på
    Det foder dyret får
    Hvor meget dyret motionere
    osv.


  • #6   4. aug 2013 min ældste er omkring 8, det siger jeg fordi hun var voksen da vi modtog en kasse med 4 marsvin der var fundet i en skov, hun er den eneste der stadig lever og det er 7 år siden, så hun må være mindst 8.
    Den jeg har haft ellers det blev ældst måtte aflives pga kræft i tandanlæggene i fortænderne (så de blev ved at falde ud uden grund, det kunnes ses på røngtenbilledet at det var kræft sagde dyrlægen), han blev aflivet 1 måned før han blev 9. Jeg har endnu en gående som jeg tror er deroppe af, igen tror fordi hun havde gået med nogle andre i en hønsegård hos en mand i flere år og det er omkring 8-9 år siden hun og nogle andre flyttede ind hos manden, men vi ved det ikke præcist. ellers bliver de fleste kun omkring 5-6 år. En dyrlægesygeplejeske jeg har kendt fortalte mig engang om hendes der blev 10 og 11 år, de var helt skaldede til sidst men havde det godt. jeg mener rekorden er omkring 13 år.


Kommentér på:
Marsvin-alder? :)

Annonce