Marsvin og pelsmider {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg har i dag været til dyrlægen med mit hanmarsvin. Lægen sagde han havde pelsmider. Til behandling af dette fik jeg stronghold.
Men efter at have Googlet lidt frem og tilbage er jeg virkelig kommet i tvivl hvad forskellen er på pelsmider - og skabmider/sellnick...
Jeg spurgte nemlig dyrlægen, og mit marsvin kan blive smittet igen efter endt på behandling (han går alene), og det sagde dyrlægen nej til.
Og så vist jeg har forstået så smitter skabmider fra dyr til dyr hvorimod pelsmider kan opstå uanset hvordan marsvinet lever?
- i så fald, kan dyrlægen så have ment, at det var i virkeligheden var skabmider han lider af, og have "kommet til" at sige det var pelsmider i stedet - når nu dyrlægen mener at han ikke kan blive smittet igen?
Håber det giver mening
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
maj 2014
Det vidste jeg egentlig godt, men hvis det er sellnick han har nu (og ikke pelsmider), så kan han vel ikke få det igen, efter han er behandlet med stronghold, eller?
Og er det omvendt pelsmider som dyrlægen siger, så kan han vel godt få det igen senere hen?
feb 2011
Følger: 22 Følgere: 20 Gnavere: 12 Emner: 16 Svar: 76
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
maj 2014
Katrine, jeg har aldrig sagt, at marsvin sagtens kan gå alene, for tro mig, jeg ved det kræver langt mere at have et alene marsvin end at have flere sammen. Men jeg synes ikke du kan være bekendt at dømme mig - og i det hele taget var det slet ikke hvad min tråd drejede sig om - og som ny herinde giver dette da slet ikke mig lyst til at opsøge råd herinde igen.
Marsvin og pelsmider