{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.791 visninger | Oprettet:

Oscar22
Oscar22
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Marsvin og pelsmider {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har i dag været til dyrlægen med mit hanmarsvin. Lægen sagde han havde pelsmider. Til behandling af dette fik jeg stronghold.

Men efter at have Googlet lidt frem og tilbage er jeg virkelig kommet i tvivl hvad forskellen er på pelsmider - og skabmider/sellnick...
Jeg spurgte nemlig dyrlægen, og mit marsvin kan blive smittet igen efter endt på behandling (han går alene), og det sagde dyrlægen nej til.
Og så vist jeg har forstået så smitter skabmider fra dyr til dyr hvorimod pelsmider kan opstå uanset hvordan marsvinet lever?
- i så fald, kan dyrlægen så have ment, at det var i virkeligheden var skabmider han lider af, og have "kommet til" at sige det var pelsmider i stedet - når nu dyrlægen mener at han ikke kan blive smittet igen?

Håber det giver mening smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin og pelsmider
  • #1   28. maj 2014 Sellnick kan også bare opstå, selvom du isolere dit marsvin i et rum hele dens liv. Det siges at sellnick altid ligger i marsvinet, og kommer evt i udbrud når den fx er stresset (som den fx ofte er når den går alene.)

• Oscar22
    Oscar22 Tilmeldt:
    maj 2014

#3   28. maj 2014 - Og vil gerne lige understrege at mit marsvin ikke er blevet stresset af at gå alene smiley

• Oscar22
    Oscar22 Tilmeldt:
    maj 2014

#4   28. maj 2014 Hov, der gik lige ged i mit svar..
    Det vidste jeg egentlig godt, men hvis det er sellnick han har nu (og ikke pelsmider), så kan han vel ikke få det igen, efter han er behandlet med stronghold, eller?

Og er det omvendt pelsmider som dyrlægen siger, så kan han vel godt få det igen senere hen?

• #5   28. maj 2014 mener ikke stronghold hjælper på sellnick. Jeg har altid fået noget i en sprøjte til mine marsvin. så tror kun stronghold holder til pelsmider

• #6   28. maj 2014 Jeg syntes det er noget fis at marsvin sagtens kan gå alene. De er mindst ligeså sociale, som vi er, hvordan ville du have det på en øde ød i selskab med en giraf?

• Oscar22
    Oscar22 Tilmeldt:
    maj 2014

#7   28. maj 2014 Tak for dit svar, Doronas opdræt smiley

Katrine, jeg har aldrig sagt, at marsvin sagtens kan gå alene, for tro mig, jeg ved det kræver langt mere at have et alene marsvin end at have flere sammen. Men jeg synes ikke du kan være bekendt at dømme mig - og i det hele taget var det slet ikke hvad min tråd drejede sig om - og som ny herinde giver dette da slet ikke mig lyst til at opsøge råd herinde igen.

Kommentér på:
Marsvin og pelsmider

Annonce