{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Næste step? - Gøre kaninen tam :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle på GG smiley

Jeg har jo min allerskønneste Arcobalena! Hun er rigtig tryg ved mig, jeg kan løfte hende op af buret (uden problemer osv) jeg kan kæle med hende og alt det der smiley

Men hvad er næste step?
Jeg vil super gerne have at arcobalena og jeg har et "tæt" bånd, men det er bare som om at lige nu er vi bare sådan "bekendte" jeg vil være hendes "bedsteven"

Så igen til spørgsmålet, hvad er næste step? smiley

Håber i kan følge mig haha

billede Chartier


Kommentarer på:  Næste step? - Gøre kaninen tam :)
  • #1   7. jan 2014 Bestik hende med mad, så hun kommer til dig.
    Sådan har jeg sørme fået mange venner. Det virker også med mennesker!


  • #2   7. jan 2014 Du har ikke haft hende ret længe, har du?
    Jeg vil sige, at du bare skal bruge meget tid med hende og så skal det nok komme. Hun er vel også en unge, som ikke har boet alene særlig længe? Bare det at hun lader dig løfte hende og kæle hende er jo rigtig gode tegn, så bare fortsæt smiley
    Og ja, lækre grøntsager kan helt sikkert hjælpe på vej smiley


  • #3   7. jan 2014 Har ikke haft hende så længe nej så jeg er SÅ glad for at hun er så "åben" det er perfekt!! smiley
    - Måske jeg skulle bestikke hende lidt med lækre sager smiley Haha det kan du have ret i Ahrenkiels smiley


  • #4   7. jan 2014 Hav hende gående frit rundt :o)
    Det har jeg og jeg har virkeligt en kanin der altid sover ved siden af mig når jeg sidder i sofaen og som kommer op og siger godmorgen hver eneste morgen når vækkeuret ringer, det er super skønt! Vi hygger!


    profilbillede
  • #5   7. jan 2014 Nåår det ser hyggeligt ud! smiley

  • #6   7. jan 2014 Gå ud i haven og gå en tur med den i sele. Det kan også være med til at knytte tættere bånd.

  • #7   7. jan 2014 Aase B; Det har jeg tænkt mig smiley hun skal være spring kanin (hvis hun lyster)
    Men hun er ikke 10 uger endnu så venter lidt med at gå ture smiley

    - Har hørt de ska være 10-12 uger


  • #8   7. jan 2014 Det er virkelig et kært billede! Hun ser skøn ud smiley
    For at blive gode venner med dyr, bruger jeg tid på bare at være hos dem - det gælder ikke kun kaniner, men også andre dyr. Man behøver ikke nødvendigvis at lave noget, det kan være hyggeligt at sidde ved siden af og bare kigge, evt. hyggesnakke lidt med hende. Rigtig mange mennesker har i vores moderne verden travlt heeeele tiden, så jeg elsker at geare helt ned sammen med mine dyr.
    Mine kaniner bor udenfor, og det er tit jeg først kommer hjem efter at det er blevet mørkt så jeg ikke kan nå at gå tur med dem, men i stedet for tænder jeg lyset i skuret og sidder hos dem. Så kommer de ud på skift, og jeg sætter mig bare i et hjørne og stener - eller snakker løs smiley
    Nogle dage render de rundt og går på opdagelse, andre dage kommer de hen til mig og vil snakke. Jeg bilder mig ind at de også syntes det er hyggeligt at jeg er der de dage hvor de ikke gider snakke, for de reagerer altid på at jeg taler til dem og er meget, meget rolige (har især haft problemer med at min ene kanin let blev forskrækket og var meget følsom over for især lyde). Jeg nyder i hvert fald at sidde hos dem, og bare være.

    ...jeg er godt nok også lidt hippie, hæhæ. Men syntes det er vigtigt at man husker at hygge-slappe-af-flade-ud-stunder er lige så vigtige som at kaninen bliver aktiveret fysisk.


  • #9   7. jan 2014 Det blev godt nok lidt langt smiley

    ...men glemte lige pointen: så har kaninen også selv mulighed for at vælge hvornår den gider snakke, og det hjælper som oftest på tilliden. Din kanin lyder som en meget kontaktglad type, men der er jo nogle kaniner som ikke syntes det er fedt hele tiden at blive taget op og snakket med.
    Og hvis man har en helt ny kanin man ikke kender, eller en der er utryg, så giver det mulighed for at den kan lære dig at kende i sit eget tempo. Nogle holder sig på afstand, men de fleste kan ikke styre deres nysgerrighed og kommer hen for at tjekke ud hvad du er for en underlig starut til sidst.


  • #10   7. jan 2014 tusind tak amanda smiley

  • #11   8. jan 2014 Tilbring meget tid med hende - hvor hun er fri.. Hvor hun selv får lov til at opsøge dig hvis hun vil, og ikke omvendt smiley Brug meget tid på bare at være der. Og så vænner i jer til hinanden smiley

Kommentér på:
Næste step? - Gøre kaninen tam :)

Annonce