{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.343 visninger | Oprettet:

Laura M
Laura M
Tilmeldt:
13. nov 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Min hamster spiser sit bur {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min hamster som jeg købte i lørdags er idag begyndt at spise i plastikken i sit bur. Hun bliver ved og ved, selvom jeg giver hende pilegrene, snackgrene med tørrede æblestykker osv. Hun løber rundt fra sit sandbad, til hjulet, til sine mange huler og kravler op af tremmerne og begynder så at bide i plastikken når hun sidder stille. Nu har jeg prøvet at have hende ude af buret og hun vil meget gerne op og sidde på min hånd men hun virker lidt stresset. Jeg har givet hende hø, som hun havde som hule da jeg købte hende, så hun kan grave rundt i det, som hun også bruger meget tid på. Jeg har også fyldt hendes bur op med et tykt lag spåner så hun kan grave gange osv, hvilket hun også gør meget i. Når hun sidder på min hånd kravler hun op til mit ærme og begynder også at bide i min trøje og når jeg prøver at give hende noget andet at bide i når hun bider i plastikken begynder hun at bide i tremmerne i buret.

Er det normalt og hvad skal jeg gøre ved hende? Jeg har også givet hende et nyt stykke legetøj, hvis det er fordi hun mangler noget nyt og interessant, men det virker ikke.

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hamster spiser sit bur
  • #1   13. nov 2013 Jeg har prøvet det samme (bare med kanin) det er fordi den keder sig tror jeg

  • #2   13. nov 2013 Det er naturligt for hamstere at gnave.. Få et bur uden plastik

  • Laura M
    Laura M Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #3   13. nov 2013 Okay smiley Det er bare mærkeligt, for hun har sit hjul, sandbad, rør, trapper, legetøj som jeg tager ud og ind af buret for at det skal være spændende når det er der, sit foder og pinde som hun kan gnave i og kravle på. Hun er meget aktiv og løber hele tiden rundt, jeg ved ikke hvad jeg mere skal finde på til hende?

  • Laura M
    Laura M Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   13. nov 2013 Men det er kun bunden der er lavet af plastik, resten er tremmer.. Og hvorfor vælger hun at gnave i plastic og ikke alle de pinde osv jeg har givet hende?

  • #5   13. nov 2013 jeg ville nok bruge et glas bur i stedet smiley

  • #6   13. nov 2013 Fordi hun udviger sit hjem..

  • #7   13. nov 2013 Et akvarium med trådlåg ville sikkert være optimalt. Der kan hamsteren ikke slippe ud, og du kan faktisk bedre se hamsteren løbe rundt og bygge huler og sådan, fordi der ikke er en stor plastbund, som tager alt udsyn smiley

  • #8   13. nov 2013 en dværghamster behøver man ikke låg til buret hvis det er stort nok smiley med mindre man har dyr udefra der gerne vil tage det ;D



    profilbillede
  • #9   13. nov 2013 Ilder-mor: Ja okay. Den tanke havde jeg ikke gjort mig, da jeg altid har haft kat, så det har bare været naturligt for mig, at der selvfølgelig skulle låg på smiley

    Dog vil jeg sige, at hvis man ikke har låg på sit akvarie, så kan man ikke have særlig høje legeting i buret til hamsteren, - for de klatrer godt!

    Fordelen ved at have et låg af net er, at de kan klatre i tremmerne der smiley


  • #10   13. nov 2013 enig lulle

  • #11   13. nov 2013 Jeg vil så anbefale et terrarium pga. udluftningen, der ikke er optimal i et akvarie (akvarier er lavet til fisk, ikke landlevende dyr).

    Men det er jo risikoen ved en gnaver. Den gnaver i ting, og nogle dyr ser sig bare lune på f.eks. plast. Så må man finde på noget andet. Død træls, men der er ikke rigtig noget at gøre ved det smiley


  • Laura M
    Laura M Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #12   13. nov 2013 Tak for svar alle sammen smiley Jeg har bare lige været ude og investere i et dyrt bur og det er ikke rigtigt en mulighed for mig at købe noget andet lige nu. Desuden så må der jo være en grund til at hun begynder at bide i absolut alt andet end det der er meningen hun skal spise. Jeg havde hende for eksempel lige oppe på hånden nu og hun begyndte at spise af mig, ikke hårdt men hun prøvede at se om jeg kunne spises, og det har hun gjort et par gange. Nu er hun også begyndt på sit plastichjul... Kan det have noget at gøre med at hun ikke spiser så meget af hendes foder? Hun har ikke gjort det i de andre dage før idag. jeg ser hende sjældent spise hendes foder og hun er heller ikke særligt interesseret i de mange typer af snacks, frugt og grøntsager jeg prøver at give hende. Hun er glad for æbler, men jeg gav hende fx. et stykke nu og hvis det er fordi hun er sulten, så havde hun vel spist hele stykket i stedet for blot at tage et par bidder som hun gør nu?

    Lyder det til at hun bare har fået en dårlig vane og hun derfor skal have et glasbur eller er der noget jeg kan gøre for at hjælpe hende, hvis der er noget hun trænger? smiley


  • #13   13. nov 2013 Der kan også købes glasbure, der ikke er akvarier, sådan et har jeg smiley

    http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/hamster_maus/80cm/33689


  • #14   13. nov 2013 Det er ikke en dårlig vane, men et instinkt.. Det er naturligt for hamsteren at udvige sin bolig hvis der er mulighed for det, og det er der i den grad i plastikbure

  • #15   13. nov 2013 Undskyld jeg lige tager et sidespring fra tråden, men jeg ville ikke anbefale hø som redemateriale, da det kan stikke hul på kindposerne.
    Prøv evt istedet med en klump toiletpapir - så kan hun også selv rive det i stykker. Jeg har hørt at det skulle være mindst lige så godt, dog har jeg ikke selv hamster smiley


  • #16   13. nov 2013 Beltane:
    Det er lige netop også det et terrarium har - ordentlig luftcirkulation, fordi der også er gitter nede ved bunden smiley


  • #17   13. nov 2013 Ved mig er hullerne ca. midt på smiley det er hvertfald ikke nede ved bunden, og lille Mathilde kan på ingen måde nå derop selv smiley

Kommentér på:
Min hamster spiser sit bur

Annonce