Kanin - evt infektion/opsvulmede poter {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg laver lige et hurtigt indlæg her:
Kom idag ud til en af mine hermeliner og skulle klippe negle på ham, da de hurtigt var blevet meget lange.(han var svær at fange lige da han ankom, så har ikke kunne klippe dem før han var faldet til) da jeg skulle klippe dem her for et par timer siden så jeg så at hans poter var hårløse, tørre og opsvulmede, jeg tog ham derefter ind og begyndte at klippe neglene og smøre ham med noget mild creme(uden parfume), hvilket hurtigt hjalp på tørken..
Og undgå at skriv til mig at han skal til dyrlægen for det kommer han imorgen hvis ikke det er blevet bedre med hævelsen(hvilket jeg tror er forsaget at at han har haft så lange negle), men han spiser og drikker, så ser det ikke som et akut problem. Poterne er forresten ikke røde mere men stadivæk hævede.
Mit spørgsmål er: har i nogensinde set dette før og hvis ja hvad er det så? Hvordan kan man evt dæmpe det?
:-))
apr 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Gnavere: 13 Emner: 42 Svar: 362
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Umiddelbart ville jeg strø ekstra godt ved denne kanin, med rent, tørt halm hver dag. Vi må håbe dyrlægen ordinerer noget creme til Jer, så det kan blive hjulpet i den rigtige retning..
Når/hvis du smører det, så smør blot et tyndt lag på. Så føler kaninen sig mindst mulig generet af cremen, og man undgår, den slikker det af efter påføring.
Held og lykke med de små, sprukne poter
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 14 Emner: 29 Svar: 89
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
Jeg har tit hørt, at våde spåner. Det er det værste en kanin, kan gå på. Det kan virkelig bare ætse..
Min kanins poter, bliver helt våde og klamme når det er regnvejr. Men de tørrer igen lynhurtigt.:)
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 14 Emner: 29 Svar: 89
Helle: det vil jeg prøve , tak.
Ej, tak igen allesammen!
Kanin - evt infektion/opsvulmede poter