{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.226 visninger | Oprettet:

Kanin - evt infektion/opsvulmede poter {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg laver lige et hurtigt indlæg her:
Kom idag ud til en af mine hermeliner og skulle klippe negle på ham, da de hurtigt var blevet meget lange.(han var svær at fange lige da han ankom, så har ikke kunne klippe dem før han var faldet til) da jeg skulle klippe dem her for et par timer siden så jeg så at hans poter var hårløse, tørre og opsvulmede, jeg tog ham derefter ind og begyndte at klippe neglene og smøre ham med noget mild creme(uden parfume), hvilket hurtigt hjalp på tørken..
Og undgå at skriv til mig at han skal til dyrlægen for det kommer han imorgen hvis ikke det er blevet bedre med hævelsen(hvilket jeg tror er forsaget at at han har haft så lange negle), men han spiser og drikker, så ser det ikke som et akut problem. Poterne er forresten ikke røde mere men stadivæk hævede.

Mit spørgsmål er: har i nogensinde set dette før og hvis ja hvad er det så? Hvordan kan man evt dæmpe det?

:-))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin - evt infektion/opsvulmede poter
  • #2   11. okt 2013 Min kanins poter blev normale efter han fik et større bur, tror han lå ned det meste af tiden i det gamle og derfor fik "ligge sår" smiley Opdagede det heldigvis hurtigt men prøvede alt mulig andet før han fik nyt bur og det var den bedste lur for den holder smiley

• #3   11. okt 2013 Det kunne ligne poten på en kanin der - ja, rent ud sagt - har gået og siddet i sit eget møg lidt for længe..

Umiddelbart ville jeg strø ekstra godt ved denne kanin, med rent, tørt halm hver dag. Vi må håbe dyrlægen ordinerer noget creme til Jer, så det kan blive hjulpet i den rigtige retning..
    Når/hvis du smører det, så smør blot et tyndt lag på. Så føler kaninen sig mindst mulig generet af cremen, og man undgår, den slikker det af efter påføring.

Held og lykke med de små, sprukne poter smiley

• #4   11. okt 2013 Det ligner en meget voldsom udgave af sore hocks, der ja, forekommer når kaninen går i beskidte bure. Rexkaniner har tyndere pels og er derfor mere tilbøjelige til at få sore hocks. Det er også noget, der oftest opstår, når kaninen går i spåner frem for andet strøelse, da spånerne har tendens til at ætse. Og ja, det er utrolig smertefuldt for kaninen.

• #5   12. okt 2013 Tak for svarene allesammen! Sætter pris på at i holder tonen pæn, og jeg vil følge jeres råd og give ham strøelse( og skifte spånerne som han får nu, ud med halm!) og muge noget oftere! Hans poter har fået en fin farve igen og jeg håber på at hævelsen falder lidt til imorgen smiley

• #6   12. okt 2013 stakkels nin, det ser godt nok grimt ud, god bedring.

• #8   12. okt 2013 Lyder rigtigt godt, med halm istedet for spåner.

Jeg har tit hørt, at våde spåner. Det er det værste en kanin, kan gå på. Det kan virkelig bare ætse..

Min kanins poter, bliver helt våde og klamme når det er regnvejr. Men de tørrer igen lynhurtigt.:)

• #9   12. okt 2013 Hvad skal man med dyrlægen når man har jer smiley
    Helle: det vil jeg prøve , tak. smiley
    Ej, tak igen allesammen!

Kommentér på:
Kanin - evt infektion/opsvulmede poter

Annonce