Kanin bløder {{forumTopicSubject}}
Hej.
Sagen er den min kanin blev syg i påsken. Hun lå i hjørnet og gemte sig og var meget dårlig.
Vi var til dyrelæge og hun var klar til aflivning, uden egentlig “grund” temperaturen var fin. Hun havde dog rødt tis ( som hun har haft nogle gange før. Som nok er kommet af dårligt kost )
Vi valgte at tage hende med hjem i stedet og startede op med at tvangsfordre og tvangs give hende vand.
Hun var syg 3 dage med bedring hver dag.
Hun er nu super glad og aktiv søgende og glad. Fuld af binkies og ligger fremme som altid midt på gulvet.
Hun er kommet på diet efter dyrelægen. Det vil sige hun får kun specielle paletter, samt masser af hø. (Hun levede normalt før af lidt hø, masser af grønt, banan gulerod mm, desværre)
Nu er hun begyndt at få lidt Romania salat. Da hun ikke drikker meget, samt lidt korriander. Da der er læst frem til det er bedst for kaniner.
Nu mit spørgsmål:
Hun har i 3 dage tisset flot gult tis.
Men i dag har hun haft store plamager af blod. (Ja det er testet som blod)
Men hun virker stadig glad og frisk og spiser og hopper og vil nusse.
Jeg har talt med dyrelægen igen, som sagde det behøver ikke være bekymrende med blodet som sådan. Så længe hun spiser og ikke gemmer sig.
Men de vil dog alligevel gerne se hende igen.
Og de mener ikke at hun “lider”
Da hun jo er min lille baby, bliver jeg jo bekymret og er virkelig i tvivl om jeg skal bestille en tid til aflivning.
Da dyrelægen gav mig et evt. anslag på 5-12.000 kr
For røntgen og en gennemskylding at blære og evt operation hvis det skulle være kræft og evt. “dyrt” kontrol hver 6 måned:
Selvom jeg elsker hende at hele mit hjerte er min økonomi ikke lige til den store behandling. Og det gør selv ondt i mit hjerte.
Men er der nogle hvis kaniner har blødt og fået det godt igen???
Og evt, har blødt pga dehydrering 🥺
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Kanin bløder