{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.990 visninger | Oprettet:

Kanin bløder ved øjet. {{forumTopicSubject}}

Hej GG.
Jeg har lige opdaget at vores kanin, ligesom bløder ved øjet, det er i den del hud ned mod næsen. Jeg tror umiddelbart at han har kløet sig, og der er gået hul. Nogen der har en idé om hvad det kan skyldes?
Jeg synes ikke umiddelbart det ligner øjenbetændelse, men skal til dyrlæge med det vores ene marsvin i dag, så har tænkt mig at hoppe på apoteket på vej hjem derfra og købe øjendråber.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin bløder ved øjet.
  • #1   23. maj 2013 Umiddelbart burde du nok også tage den med til dyrlæge, hvis den ligefrem bløder ved øjet?

• #2   23. maj 2013 Bløder er måske også lige voldsomt nok, det er ikke sådan så det løber. Men det virker til at der er gået hul i huden, et eller andet sted, men jeg kan ikke se noget sår.
    Han er en fransk vædder, og jeg skal med offentlig transport, så det er ikke sådan lige at snuppe ham med desværre. Tror han skal have en tid for sig selv, men snakker lige med en dyrlæge om det når jeg kommer. De har gerne altid ledige tider, så burde kunne få ham derind i morgen (:

• #3   23. maj 2013 Fik endelig et billede af det. Nogen der kan se hvad det er?

profilbillede
  • #4   23. maj 2013 du kan ikke købe øjendråber mod betændelse uden en recept og den får du ikke uden han har set øjet.
    Jeg kan se du er 20 år, hvis du ikke kan slæbe en lille transportkasse med et marsvin og en større med en kanin syntes jeg du skulle gå i fitnesscenter;) Jeg hentede engang en ½ gris (30kg kød) i en stor rygsæk for min far ved en slagter inde i byen da jeg var 17, de der kræ kan umuligt veje mere end det;) Ellers må du få nogen til at tage med dig til at slæbe.

• #5   23. maj 2013 jeg syntes det ligner der er lidt blod i tårevæsken som så løber ud og samler sig i pelsen, jeg tror ikke der er en skramme der hvor blodet er, det er længere inde. kniber han også øjet lidt i, eller er det mig der ser forkert...?

• #6   23. maj 2013 Jeg har blitzet ham med et spejlreflex, så kan godt forstå hvis han kniber øjet lidt sammen hehe. Men det er ikke noget han gør normalt. Det kan godt være du har ret med at det kommer indefra dog, synes bare ikke det ser sådan ud. Han er ikke superbegejstret for at blive kigget i øjet, så det er lidt svært at bedømme.
    Jeg har lige snakket med dyrehospitalet, og fået ordnet det sådan at jeg kan tage ham med. Så må vi se hvordan det går med offentlig transport i 45 min og to transport kasser, hehe.

• #7   23. maj 2013 Ja, okay. Mit indre blik så noget mere drabeligt. smiley
    Men godt du tager ham med!

• #8   23. maj 2013 Hehe, det så også ekstremt drabeligt ud, på de billeder jeg tog på min mobil. Ville ikke lægge noget op, hvor det lignede der var blod over alt, på grund af lyset.
    Min kæreste er dog ikke hjemme, og det plejer at være ham der holder Mundo når han skal have sele på (det er ikke på listen over ting han kan lide). Nogle tips til at gøre det selv?

• #9   23. maj 2013 Evt. sid med ham i noget tid før, snak med ham - og nus ham. Når han så rigtigt slapper af, er det måske lidt nemmere? (-:

• #10   23. maj 2013 Det gik faktisk lidt nemmere, dog kom min hånd dog lidt for tæt på tænderne, men det var min egen skyld. Han ligger og putter i sofaen nu, så no hard feelings hehe.

• #11   23. maj 2013 Hehe, godt du fik det ordnet da.
    Held og lykke med turen. smiley

• #12   23. maj 2013 opdatering?;)

• #13   24. maj 2013 Franske væddere har tendens til at få sådan øjne. Hvorfor det er der aldrig nogen som har kunne fortælle mig. Men kan han ikke have kradset sig ved øjet?

• #14   24. maj 2013 Opdateringen kommer her: Dyrlægen sagde, at det nok var en betændelse i tårekanalen/øjet, Mundo fik tjekket tænder, fordi der ofte er sammenhæng mellem de to. Men bisserne var som de skulle være, så dyrlægen sagde, at han regnede med det bare var en betændelse. Det er dog en mulighed er det er en ufunktionel tårekanal, og det kan man desværre ikke gøre så meget ved, ud over at holde det så rent som muligt.
    Mundo skal smøres/dryppes med salve i jet to gange dagligt i den næste uge, og skal vi ringe med opdatering til dyrlægen. Forhåbentlig kan vi ringe med nyheder om bedring (:

• #15   24. maj 2013 God bedring til det lille pus!

• #17   23. sep 2013 En lille opdatering på Mundo og han øje forløb: han er nu blevet opereret for foldede øjenlåg på højre øje, og skal nok også snart på det venstre. Han har simpelthen for meget hud i ansigtet, der gør at han øjenlåg folder og hans øjenvipper går ind og laver rod i øjet. Vi har fået os en dyr kanin (men han er det hele værd)!

• #19   23. sep 2013 Respekt

• #20   23. sep 2013 Han er ved at være løbet op i 4000 kr i dyrlæge regninger. Vi fik også at vide, at under normale omstændigheder ville man vælge at aflive, men dyrlægen sagde selv med det samme, at han ikke regnede med at det var fremgangsmåden i dette tilfælde og det havde han ret i.

Tak for rosen, den varmer (:

• #21   23. sep 2013 har du informeret opdrætteren? det kunne godt være arveligt...

• #22   23. sep 2013 Jeg ved intet om ham, ud over at han er fra Hørve, vi havde også overvejet om vi skulle ringe til ham, både i form for ansvarlighed, for at sælge en kanin der kræver så omfangsrige dyrlæge besøg, samt så han ikke avler videre på kaniner med for meget ansigtshud. Men jeg tror han er opmærksom på det, da dyrlægen sagde, at selvom det var yders sjældent det skete, ses det ofte på franske væddere avlet til udstilling.

Kommentér på:
Kanin bløder ved øjet.

Annonce