{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guldhamster
  • #1   11. okt 2013 Marked..

  • #2   11. okt 2013 Dette høre til markedet.

    Dog synes jeg du skal overveje om du kan få dem solgt, der kan godt komme op til 11 unger i et kuld, og kan du ikke få dem solgt skal du ud at skaffe nye bure, da de ikke kan bo sammen ret længe efter de er taget fra moderen.

    Ved du hvordan parringen skal foregå, og hvordan du skal passe mor og ungerne?
    http://simsesdyr.weebly.com/hamster-opdraeligt.html


  • #3   11. okt 2013 Så skriver jeg den i marked??
    Ja jeg har læst om det hele, sådan noget er ikke bare noget jeg gør uden at have læst noget.
    Jeg sælger dem


  • #4   11. okt 2013 Maja: havde regnet med du også vil sælge dem. Men hvad nu hvis du ikke kan. Har du så råd til nye bure, jeg tror der også vil komme sådan nogle spørgsmål, hvis du skal låne en han. Skulle jeg låne en han ud, skulle jeg i hvert fald vide om du var klar til at passe alle unger, i hver deres bur, hvis de ikke kunne blive solgt. Jeg vil også gerne vide hvad formålet med kuldet var? Osv. Så det er jo nogle ting du skal overveje smiley

  • #5   11. okt 2013 Jeg tror godt der kunne være mange interesseret, og jeg sætter dem jo også til salg lige når de er blevet født, så annoncen kan nå at stå i 4 uger og hvis ikke de bliver solgt, ja så kan jeg give dem til en dyrehandel og måske beholder jeg en selv..
    Der er ikke noget formål med det, jeg kunne bare godt tænke mig et kuld for hyggens skyld. ??


  • #6   11. okt 2013 Man skal aldrig avle for hyggens skyld.

  • #7   11. okt 2013 En grund til at få et kuld dyrebørn bør aldrig være "for hyggens skyld" og ens backup løsning bør aldrig være at man blot afleverer dem i en dyrehandel.
    - Så efter min mening, har du allerede på forhånd dødsdømt dit projekt. Beklager.

    Lad være hvis du ikke har nogle dybere mening med kuldet, end smide dem i en dyrehandel så snart de ikke er sjove mere.


  • #8   11. okt 2013 En dyrehandel er ikke et hjem for et dyr, i dyrehandlen vil de blot alle blive proppet i samme bur, og ingen vil holde øje med om de kommer op at sloges, et dyr i en dyrehandel har det ene formål at blive solgt, og derfor tænker de ikke på deres ve og vel.
    Har man ikke plads, lyst, råd og tid til at beholde ungerne hvis de ikke bliver solgt synes jeg ikke man skal sætte dem i verden.


  • #9   11. okt 2013 Så længe der ikke er noget formål med kuldet, og du har intentioner om at aflevere resterende unger i en dyrhandel, bør du ikke få et kuld. Absolut ikke.
    Dette er ikke ment ondt, men det kræver ansvarsbevidsthed at opdrætte dyr, hvilken man ikke har hvis man snakker om at aflevere i en dyrhandel.

    Der kan komme mange komplikationer både under drægtighedsperiode og fødsel, men også med ungerne efter fødslen.

    Hunnen kan komme ud for at hun slet ikke kan føde ungerne, hvorved både hun og ungerne kan dø, hun kan tage stor skade af drægtigheden og blive ufatteligt tynd og syg, ungerne kan være misdannede, eller nogle af ungerne skal måske opflaskes (Desværre er der blevet skabtr et sødt og idyllisk billede omkring opflaskning. Det er det IKKE. Det er et hårdt job at skulle op hver 1,5. time for at fodre unger, der måske ikke engang vil tage imod mælken med det samme. Denne cyklus gælder også om natten, og er meget anstrengende).


    Lad være med at få et kuld, men nyd din hamster som den er.:-)


  • #10   11. okt 2013 Hamsteropdtræt Alpha: tusind tak for dit svar.
    Jeg lader hende være som hun er og dropper det med unger:-)


Kommentér på:
Guldhamster

Annonce