{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Guldhamster {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Min datter på 7 år har et dværghamster på 2 år. Vi har haft snakken om hans bort gang når det engang sker osv. Når men nu mit spørgsmål jeg tænker over at hun skal have et Guldhamster næste gang. Men hvordan er de i forhold til dværghamster ? Nogle fif i kan give? Og kender i nogle gode avlere i Kbh? Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guldhamster
  • #1   21. feb 2014 Guldhamstere er ofte større end man lige tror, men stadigvæk rigtig gode kæledyr!
    Jeg vil anbefale jer at tage ud og kigge hos en opdrætter, der kan vise sine dyr frem og fortælle hvad I har behov for at høre. smiley
    kig her (link fjernet)
    http://hamsterland.dk/avlere.htm


  • #2   21. feb 2014 Tusind tak smiley ville gerne have et lidt støtte end dværghamster så det perfekt..

  • #3   21. feb 2014 Vi var vand til dværghamstere, og fik da noget af et chok da jeg så størrelses forskellen, selvom jeg havde holdt og set guldhamstere et par gange,

    Noget andet jeg har oplevet er at vores guldhamster virkelig gør alt for at stikke af, og komme ud af buret, hvor vores dværge var godt tilfredse med deres bur og indholde,
    Guldhamsteren synes jeg lugter mere, ikke slemt, men fy for nogle luft prutter hun kan komme med.
    Jeg er ordensmenneske, og kan bedst lide hvis alt står som jeg vil have det, men hun synes bestemt at huset skal stå anderledes, madskålen skal væltes, og hjulet skal fyldes med alt hvad hun kan finde.

    De gnaver meget mere i tingene end en dværg.
    Også skal du også tænke på at alt inventaret skal udskiftes. De fleste tror at guldhamsteren kan bruge de samme ting som en dværg, men det kan de ikke.


  • #4   22. feb 2014 Mange tak susse.. Det da noget at tænke over..

  • #5   22. feb 2014 Jeg har det så modsat af Susse, hehe...

    Alle dværghamstere jeg har haft har ikke været til at håndtere, nogle værre end andre - men generelt små søde og sjove kiggedyr.

    De guldhamstere jeg har haft, har været søde, nemme, sjove og til at håndtere og have ude og løbe rundt og hygge med m.v.

    De kræver så absolut mere plads end dværghamsteren og større tilbehør - zooplus har nogle gode lækre bure kaldet Alaska, som er geniale til guldhamstere - store og lækre og med plads til tyk bundstrøelse og store hjul m.v.

    Skulle jeg anbefale en hamster til børn blev det guldhamsteren smiley


  • #6   22. feb 2014 Tusind tak. Valget er også faldet på Guldhamster når vores lille og virkelig kære dværghamster går bort.. Men bure vil jeg allerede kigge på nu tak smiley

  • #7   22. feb 2014 Hvor stort er det bur i har nu?
    For de har faktisk samme miste mål på buret. Men man vil ofte gerne have et større bur da guldhamsterens indhold fylder mere.


  • #8   22. feb 2014 Det skal være større for syntes ik det er stort nok til mere udstyr.. Målene ved jeg faktisk ik..

  • #9   22. feb 2014 Jamen så er den jo ikke længere smiley

  • #10   22. feb 2014 Næ hé hé bare rart med lidt ekstra Info smiley tak alle sammen

  • Amanda P
    Amanda P Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Gnavere: 3 Svar: 8
    #11   23. feb 2014 Vil lige tilføje at det med at guldhamstre rykker på sine ting, og gnaver i dem osv det er forskelligt fra hamster til hamster! smiley
    Jeg har 3, den ene rykker rundt på tingene, men bider tilgengæld ikke i tingene eller buret. Den anden bider i tremmer, men kun en lille smule, og den 3. han står kun og "skraber" med sine poter på tremmerne når han vil ud, men ellers ingen ballade! smiley


  • #12   23. feb 2014 Grunden til at valget er faldet på Guldhamster er pga vi har haft dværghamster og vil prøve med at lidt større dyr. Jeg er ik interesseret i at få en kanin da den kræver meget plads. Og min datter vil gerne prøve et lidt større dyr smiley så nu må vi se..!

  • #13   23. feb 2014 Guldhamstere er også søde. Det skal i nok for stor glæde af, og hvis i køber ved en avler er den jo stort set tam fra start.
    Vore guldhamster er mere rolig uden for buret. Min nevø har også haft nemmere ved at håndtere hende. Er sikker på at i nok skal blive glade for det valg.


    profilbillede
  • #14   23. feb 2014 Vi også spændte men nu har vi jo stadig lille Gustav på 2år..! Jeg går igang med bur køb osv. Og må se om jeg kan finde nogle avlere i Kbh

  • #15   23. feb 2014 http://hamsterland.dk/avlere.htm
    (link fjernet)


  • #16   23. feb 2014 Tak susse..

Kommentér på:
Guldhamster

Annonce