2.038 visninger
|
Oprettet:
leve ude til vinter?*kanin* {{forumTopicSubject}}
kan en kanin godt leve ude til vinter, hvis hun udelukkende levr i hendes huller hun selv har gravet? eller skal hun ogå have et hus med halm?
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Spørger du af ren interesse, eller det er noget, du planlægger?
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
nov 2011
regner med at sætter træ for så det ikke kan sne ind i hendes bur, så hun altid har et hul til at komme ind og ud
okt 2011
Udover de åbenlyse farer, f.eks indespærring, som Simse er inde på, så tænker jeg det må være umådelig svært at udføre daglige eftersyn af kaninen/den trivsel, hvis der skulle falde ½ meter sne (for ikke at tale om fygesne-bunker). Ligesom det vil være svært at holde foder tørt.
- For slet ikke at tale om din sikkerhed! Du kan jo risikere at træde direkte i et hul, der er dækket af sne, eller brase igennem en kaningang, der er gravet tæt på overfladen.
Imens jeg skriver dette, kommer jeg til at tænke på potentielle skadedyr, der kunne benytte sig af 'et gratis måltid kaninmad', og overføre sygdomme til din kanin..
Alt i alt, det er lige før jeg tror, et lille tremmebur eller sågar en plastickasse inde i jeres stue, vil være en langt bedre løsning.
Du vil kunne komme til din kanin hver dag, den vil være sikret imod sne, og I vil begge kunne klare jeg igennem vinteren uden skader.
Heldigvis er der stadig tid til at flytte den. Og skulle den have sat vinterpels, er det ikke værre, end at den bliver fældet af igen
nov 2011
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
Er der gravet net nedenunder løbegården så hun kun kan grave i begrænset omfang?
nov 2011
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
Nok er det nemmere som ejer at have sin kanin i et lille bur i stuen, men hvis kaninen skal være i buret uden at kunne bevæge sig ordentligt enten ude eller inde, tvivler jeg på at den selv vil vælge løsningen i stuen
Udover det, synes jeg hel klart du skal tænke over at lukke den ind i bur om aftenen til næste dag, så den ikke kommer til skade eller det en dag fyger kraftigt med regn og sne.
Den løsning foretrækker jeg ihvertfald i haven med mine kaniner om sommeren. Idag er der gået kuk i det, så det har altså været som forår - I lyngby
nov 2011
maj 2013
Mine kaniner kommer til at bo, ude - Men når der falder sne, så sover de derinde så jeg ikke kommer ud en dag og begge mine dyr er begravet i sne eller noget.
Dog har de begge mørke rum hvor de er i læ med masser af halm. Men i december-januar februar kommer de ind i volieren i skuret:)
Der er lys, masser af halm og hø og vand. - Hvilket jeg vil være mere tryg ved, så de også sover et tørt sted.
nov 2011
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Så jeg synes, at du skulle bygge et godt bur til den.
Jørgen
nov 2011
maj 2013
Du skal være hjemme hver eneste dag - Eller få nogle til at passe dine dyr imens du ikke er.
Så må dyrepasseren, ned på knæ og muge ud hos dine kanin:)
- Og du kan da godt gøre rent hver dag? Hellere det, end at du ligepludselig til sommer finder en kanin der er nedfrosset og død af kulde..
- Kan du give et billede af hendes bolig?
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 4 Svar: 300
nov 2011
-T- nej der er hegn over
Angående billede er det først muligt at bringe imorgen, for har ikke et Bille lige pt som viser hele hendes løbegård
okt 2011
nov 2011
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
Ja, flyt dens bur om bag huset, så det står op ad en mur i læ.Hvis I har et andet sted der er overdækket/halvtag, stil det under detistedenfor garagen. Ellers tag et kig på disse kaninbure på et tidspunkt:
-Mejlskovhønsereder.dk (søges i søgefeltet og åbnes i et dokument for at se oversigten over kaninbure. 4 ens er på min ønskeliste t jul
- http://www.anthons.dk/shop/kaninhus-lille-t-2433p.html
- http://www.benie.dk/KANIN/Kaninbure/1-rums+kaninbur_Melgaard_kort.html
Og bare rolig. jeg er også nogle gange væk en hel dag uden at komme ud/hel weekend, og mine kaniner klarer fint at sidde alene i deres træbure uden at jeg behoever ordne med nyt halm og nye spåner i toiletbakkerne. Hvad med bare at bruge en hjørnebakke den kan have som toilet i det bur du har til den allerede? De fleste kaniner lærer hurtigt at lave i en bakke
nov 2011
vi har en overdækket teresse, men hvis min kanin rammer forbi tisse bakken rendr det ned på fliserne og laver hvide mærker
okt 2011
Med det mindre jeres bil holder i tomgang i en lukket garage hele og halve timer om dagen, så tager din kanin ikke skade.
Og skulle det ske der rammer en lille dråbe tis ved siden af, så kan det altså vaskes væk med vand. Jeg ved ikke hvordan I bor, men jeg tvivler på jeres terrasse er belagt med antikke marmorfliser, så skulle der komme en lille hvid plet, så er det altså ikke jordens undergang..
Nu må du lige..!
nov 2011
okt 2011
nov 2011
okt 2011
Det kan være du bliver så glad for det, at hun flytter derhen permanent, hehe
nov 2011
men må lige spare sammen til et nyt bur der er hævet over jorden så hun ikke får for kold en bagdel
leve ude til vinter?*kanin*