{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Nye marsvin - hvad mangler jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft marsvin igennem mange år, fået et kuld, men jeg har aldrig før købt ny fravænnede marsvine unger.

Er der noget specielt jeg skal have købt til dem? smiley

Vi har i forvejen bur, hus, træbro, madskål, drikkedunk, høhæk, høbold, grøntsagsholder, hø og foder.

Af foder havde vi i forvejen 1 vita kraft kids og så 3 vita kraft regular.

Kan jeg skifte dem over på voksenfoderet efter de har spist hele den anden kasse op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye marsvin - hvad mangler jeg?
  • #1   1. okt 2013 Måske noget de kan gnave i, dom en gnaversten og en salt sten smiley




  • #2   1. okt 2013 Salt sten må de da ikke få? smiley Det skader mere end det gavner.
    Træbroen har før været meget populær blandt mine gamle marsvin og kaniner til at gnave i, og ellers har vi et fantastisk nødde træ i haven


  • #3   1. okt 2013 Lad endeligt være med at købe de der sten. Fodrer man ordentligt er de ikke nødvendige, og i værste fald kan de være skadelige. I bedste fald rede unødvendige og spild af penge.

    Du kan sagtens skifte over på voksenfoder bagefter. Kuglerne kan ellers bruges som godbidder.


  • #4   1. okt 2013 Ja, det vidste jeg nemlig godt smiley

    Dejligt, var bare i tvivl om hvor længe de skulle være på baby foder. Ja, de fungere perfekt som godbidder, men tror bare jeg bruger den kasse færdig og så skifter over på det andet smiley


  • #5   1. okt 2013 Efter min mening 'skal' de ikke være på babyfoder. Jeg har aldrig fodret mine små med babyfoder som sådan. Jeg har givet tilskud til hunner med mange unger, eller hvis jeg ellers synes de trængte til lidt ekstra - men normalt får alle det samme foder her i huset.

  • #6   1. okt 2013 Jeg plejer heller ikke at give babyfoder, men vi havde købt en kasse som godbidder til vores gamle marsvin, og så tænkte jeg at det kunne de jo sagtens spise indtil den er væk smiley

  • #7   1. okt 2013 jeg har en del godbidsbolde... dem der til hund, og så hælder jeg babykuglerne i dem.
    Nogen marsvin fanger ideen.. andre gider sgu ikke arbejde for føden. En enkelt af mine hanner fangede ideen så hurtigt, at han kunne tømme sådan en bold på rekordtid.


  • #8   1. okt 2013 Jeg havde også engang sådan en bold, men den er åbenbart blevet væk desværre. Godbidderne var også købt til den idé smiley

  • #9   2. okt 2013 Har du styr på hø?
    Godt hø? smiley


    Det bliver spændende med de nye marsvin:)


  • #10   2. okt 2013 Ja da, rigtig godt hø smiley Vores gamle mut elskede det

Kommentér på:
Nye marsvin - hvad mangler jeg?

Annonce