{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

nye marsvin? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg to marsvin, en han og en hun.
meningen var ikke at de skulle gå alene, men jeg blev lidt misvejledt.
Så nu vil jeg gerne have en de hver kan gå sammen med så de ikke er alene.
Mit problem er bare min hun.
Jeg ved ikke hvad hun vil sige til at der kommer en ny en ind til hende, for det første er hun ikke så specielt tam,
hun er en smule reseveret, og så bider hun meget. hun bider praktisktalt i alt hun kan komme til at bide i.
Og jeg har ikke lyst til at anskaffe mig endnu en lille hun, hvis det viser sig de slet ikke kan sammen.
nogen idéer til hvad man kan gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye marsvin?
  • #1   19. maj 2011 At hun ikke er tam overfor dig har intet at sige i forhold til en evt. burkammerat, og jeg tvivler også på, at hun vil bide i en ny burkammerat, selvom hun bider i andre ting.

  • #2   19. maj 2011 Så må jeg bare håbe på det bedste (:

    Men tænker også lidt, hvad så når jeg skal lave unger på hende? hvad gør jeg med de to burkammerater??


  • #3   19. maj 2011 alternativt kan du få kastreret hannen, og så lade dem gå sammen når de små svømmere er dunstet af.

  • #4   19. maj 2011 Synes ikke du skal avle på et marsvin, som bider og er sky..

  • #5   19. maj 2011 Jeg havde også lidt håbet på at kunne ændre det.
    Også derfor jeg har ventet lidt med at købe endnu en, for at jeg kunne arbejde lidt mere med hende..


  • #6   19. maj 2011 Hver gang du ser til hende, så giv hende guffere / grønt så hun forbinder dig med noget godt smiley

  • #7   19. maj 2011 Det er også det jeg gør (:
    Men altså, hun elsker at være oppe og sådan, men når hun er i sit bur, kommer hun næsten ikke ud af huset, også selvom jeg giver hende grønt, så "sniger" hun sig ud til min hånd, tager det og "skynder" sig ind i huset igen.
    Det er egentlig kun når min mor kommer op af trappen og siger "persille" at hun gider at komme ud, og hun så står og kalder.
    Men har du nogen idéer til hvad jeg kan gøre med hendes bideri?
    altså, det er trammerne i buret (men det gør min han også)
    Men så er det når jeg har hende oppe at hun bider i tøj og smykker og sådan, hun bider ikke mennesker, men sådan andre ting..


  • #8   19. maj 2011 Hvis det er tremmerne i buret de bider i så er der ikke noget at sige til, at de gør det. Det er som regel et tegn på kedsomhed og det er en af de ting, der forhåbentligt vil stoppe når de får en burkammerat.
    Og marsvin er sky af natur, så hvis man ikke skulle avle på et marsvin bare fordi det er sky, så skulle man ikke avle på nogen marsvin overhovedet.


  • #9   20. maj 2011 Det med at hun gemmer sig hele tiden, have jeg også begyndende problemer med, med min nuværende han (han er en tidligere uøsnket og jeg tror han er blevet overset og drillet af sine tidligere ejere, for han var meget nervøs) jeg valgte at være "hård" og vende husene om så han ikke kunne komme ind.
    tit lå der dog et håndklæde over buret, og der var masser af mulighed for at gemme sig bag husene. Det har for mig løst problemet. når de har huse i buret de kan gemme sig i, er de der ikke særlig meget og ligger lige så meget i resten af buret som derinde.
    teorien bag det er at hvis de hele tiden har mulighed for at gemme sig helt, lærer de aldrig at det ikke er farligt at være ude, og derfor bliver de ved med at gemme sig for den "farlige" verden smiley

    Det skal dog også siges at jeg kan se stor forskel på hans usikkerhed fra da han gik alene (mens han ventede på at komme sig over kastrationen) og til han fik sig en kammerat i mit hunmarsvin. Han blev meget gladede og roligere da hun kom smiley


  • #10   20. maj 2011 hmm der skulle stå "hvis dehar mulighed for at gemme sig hele tiden".. jeg er vidst ved at være træt ^^

  • #11   20. maj 2011 jeg vil så sige at min han er forbløffende tam, og jeg har ingen idé om hvordan jeg gjorde det.
    Har lige lagt mærke til at det er meget i perioder at hun er sådan,
    nogen gange er hun meget ude (som hun er lige nu) hun snakker, og er nysgerrig når jeg kommer hen.
    Mens andre gange, er hun opfaren og vil ikke komme ud af huset, ligger bare der inde, og bliver bange og nervøs når man kommer hen til hende..
    Men jeg må bare prøve at arbejde med hende så godt som jeg kan


Kommentér på:
nye marsvin?

Annonce